Verhuizen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:21

Ik sta op een boerderij, waar ik bijna alles, heb behalve contact met andere ruiters die daar staan en zeker geen jongeren. Doordat bijna iedereen geen tijd heeft zijn ze er niet veel en kan ik ook niet gaan wandelen. Nu ga ik regelmatig naar een pensionstalling waar vriendinnen van me staan en hebben ze me gevraagd of ik niet naar hun kom.
Dit wil ik heel graag maar ik wil graag jullie mening en hoe ik het best men moeder kan overhalen naar daar te gaan (ze kent daar ook veel mensen)

De stal waar ik nu sta:
* 150€ per maand, voer niet ingegrepen.
*heel het jaar door weidegang
*zomers dag en nacht buiten (geen schaduw of schuilstal)
*alles word daar gedaan, (het uitmesten of paard binnen/buiten zetten)
*kleine zadelkamer
*kleine piste met lage omheining en hek die gemakkelijk valt (ijzeren hek die niet vaststaat)
*grote weide's, maar hij staat alleen in een té grote weide voor 1 paard, weer met een lage
omheining)
*bijna geen volk (we staan maar met 7) dus heel eenzaam omdat bijna niemand regelmatig komt
*2maal per dag gevoerd behalve in de zomer
*op z'on 10 min van het strand, anders geen uitrijmogelijkheden
*boerderij

de andere stal:
*150€ per maand, voer niet inbegrepen
*heel het jaar door weidegang
*s'nachts worden ze binnen gezet, ook met heel slecht en té warm weer
*alles wordt gedaan, (het uitmesten of paard binnen/buiten zetten)
*veel en grote zadelkamers
*grote piste met hoge en goede omheining
*veel weide's waar ze met max. 6 paarden staan
*veel jongeren en volwassenen, dus ik heb altijd hulp als er iets niet lukt ofzo
*2maal per dag gevoerd zomer en winter, +hooi +brood
*op z'on 20min van het strand, maar wel direkt op het platteland
*longeercirkel
*pensionstalling

Wat denken jullie dat het best is? Moet ik op mijn tanden bijten en blijven of weggaan?

dozo

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:26

De prijs blijft hetzelfde Pling
Ik zou kiezen voor de pensionstal omdat daar meer "luxe" is en meer verschillende mensen!
Tevens is de bak beter omheint en als je niet dagelijks naar het strand gaat is deze ook nogsteeds dichtbij.
Succes met je dilemma Pling

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:37

ik zou ook kiezen voor die pension stal lijkt me veel gezelliger en ook voor je paard. en je moeder overtuigen: ze zorgen slecht voor hem. vergeten hem eten te geven, op die andere stal is het gezelliger kan ik met iemand naar buiten. zodat als er een ongeluk gebeurd we met zn 2en zijn. zijn paar ideetjes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:07

lees je eigen verhaal eens goed terug en zie dan het verschil van neerzetten van beide stallen
bij de eerst klinkt er negativiteit vanaf en over de 2e dus positiviteit
duidelijke keuze dus Knipoog

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:48

Ik zou kiezen voor de nieuwe stal. Misschien een tip om je mams over te halen (mijn moeder vond dat heel belangrijk toen ik jong was): als het drukker is en er mocht wat gebeuren tijdens het rijden (je valt) of verzorgen (paard/pony breekt los etc) dan zijn er sneller mensen bij om je helpen. Weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar voor mijn ouders was dit toch wel een goede reden om van stal te verhuizen.