hoi hoi aangezien ik een brede keuze heb van paarden die ik graag wil hebben en ik niet maar 1 bepaalt ras heb vroeg ik me af..
wat als ik mn paardjes heb en uiteindelijk komt er een shire..zoon shire past dus niet in een normale ruime stal ivb breedte en hoogte. als veulen (ik koop als, dan ook een veulen) kan hij daar wel even in maar erna zal ik denk ik toch een grotere hogere stal nodig moeten hebben al staan ze voornamelijk 24/7 in de wei (stallen staan open. en ingeval nodig worden ze op stal gezet) dus mijn vraag wat is de juiste hoogte en maat in breedte en lengte voor een stal van een shire...voor mijn paarden pak ik al ruime stallen dus MINIMAAL 4,5 bij 4,5 als het niet groter word en hoe breed moeten de staldeuren zijn voor een shire. bedoel hoor verhalen van een fokker dat tot nu toe de grootste shire 2m 10 is dat is dus hoog voor alleen een schoft!
en dan de weide afrastering ik wilde als het even kan (ook ivb geld) een stevige mooie houten omheining. en natuurlijk wil ik liever niet na 3 jaar alles weg moeten halen en alles nieuw aanleggen alleen omdat de omheining voor een shire te laag is...maar aangezien ze zo rustig zijn kwa karakter kunnen ze misschien ook wel in een wei met een normale hoogte afrastering. tevens is mn vraag (ben het namelijk vergeten) hoe hoog een afrastering moet zijn voor een normaal groot paard?? zodat ze er niet zo 1 2 3 uitspringen. (wel doe ik erboven of iets voor het houd schrikdraad spannen voor de veiligheid)