de trein...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

donnala

de trein...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:30

Hoe moet je nu die treinen gewoon maken? Ik woon bijna net naast het station en dat maakt wel wat geluid!Ook zijn er mooie wandelroutes over de spoorweg maar ik zie het niet echt zitten om erover te rijden.

_Merato_

Re: de trein...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:33

Clown Clown ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:35

Uhm, juist ja. Kan ej misschien even uitleggen wat je hiermee bedoeld? Wil je routes om met je paard te gaan rijden, of wat bedoel je eigenlijk?
Groetjes, mij

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:37

Ik heb het 3x gelezen, snap t nog steeds niet

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:37

Wandelroutes over de spoorweg? Ik moet er niet aan denken om met mijn paarden daar te gaan rijden! Ze breken hun benen over de spoorbielzen en rails, ik zou het risico niet eens durven nemen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:42

* Doet goed haar best om te ontcijferen..*

Ts: Hoe moet je nu die treinen gewoon maken?
- Bedoel je je paard te laten wennen aan de trein?

Wat wil je nou eigenlijk weten?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:44

Volgens mij gaat het om het laten wennen aan het geluid van een voorbijrazende trein, dames en heren!
Maar wat moet je als ruiter zoeken op de spoorbaan, dat snap ik niet helemaal.
Mijn paarden worden al zenuwachtig als ze de bellen horen rinkelen van de overweg!

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:05

Moest ik willen wandelen aan de andere kant van de spoorweg ( kwoon zo een beetje ingesloten , als je ergens naartoe wil gaan moet je er altijd over) hoe kan ik dan mijn paard gewoon maken dat de spoorweg niets eng is ?Er is vlakbij ook nog een tunnel die onder de spoorweg gaat als je daarlangs gaat heb je overal bossen, is dit een betere oplossing dan?
snappie Haha! ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:02

Das volgens mij belgisch, mensen, zo moeilijk is t nu ook weer niet te begrijpen he Tong uitsteken
Staan je paardjes dan ook in een wei bij t spoor in de buurt?
Je kunt zowiezo wel die tunnel gebruiken, maar het is niet zo moeilijk ze aan het geluid van de trein te laten wennen. Misschien eerst eens aan de hand meenemen of met iemand ernaast aan een halstertouw. Kijk eerst eens hoe ze van veraf reageren, en dan steeds dichterbij. Als er een trein aankomt een beetje afstand houden.. En dan gewoon relaxed oversteken. Als je paard voelt dat jij zelf rustig bent dan vinden ze t zelf ook vaak minder eng..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:19

Precies...
Eerst aan de hand steeds wat dichtbij laten wennen aan het geluid. Zelf tijdens het rijden gewoon goed opletten of er geen trein aankomt, zowel dan wacht je even indien mogelijk wat verder bij het spoor vandaan en ga je nadat de trein gepasseerd is rustig over het spoor heen.

Mijn pony vind de trein niet eng trouwens... ik kan gewoon bij de spoorwegovergang wachten met rinkelende bellen... trein raast voorbij, spoorbomen open en wij lopen vrolijk verder Clown Haha!

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:27

Hopelijk geldt dat ook voor mij Haha! Ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren ! Maar hij zal het wel moeten gewoon worden,kan toch moeilijk rond mij huis beginnen wandelen hé Clown

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:31

Ik reed altijd met paarden die amper nog opkeken van langsdenderende treinen, hun wei was dan ook aan het spoor. Het is zoals met alle enge dingen, gewoon langzaam aan laten wennen. Eerst aan de hand een stuk langs het spoor lopen, kijken naar de treinen enzo. En op een gegeven moment zal je pony heus wel snappen dat dat gele ding alleen maar veel herrie maakt, maar verder braaf op z'n spoor blijft rennen.

En oversteken.. Moet niet heel eng zijn, lijkt me. Zeker als de bellen niet rinkelen, het paard zal denk ik echt niet bang zijn om over de sporen te lopen hoor. Tunnel lijkt me enger voor zo'n paard (heel veel herrie waarvan ze niet weten waar het vandaan komt).

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:19

Zouden ze met hun hoeven vast kunnen komen te zitten tussen de rails Verward
Is er iemand die er al over geweest is?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:29

Wij gaan regelmatig met onze knollies over het spoor, en de hoeven blijven echt niet steken. Als je een klein welshje hebt misschien, maar dan moet het er wel lomp vast insteken.
Onze paarden stappen namelijk ruim over de railsen heen! En geven ook niks om voorbijrazende treinen, rinkelende bellen etc.

Maar oeehhhh, een plastic zakje .... Haha!

Ik heb alleen ook eens gehoord dat een paard met ijzers een klein stroomschokje KAN krijgen als de trein net voorbij is gegaan en je dan het spoor oversteekt (nog wrijving of zoiets?)
Maar ik heb het alleen maar gehoort en de onze hebben nog nooit ergens last van gehad.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:33

Gewoon gaan rijden en niet zeiken.
Waarom zou een paard in godsnaam een trein eng vinden? Geen enkele trein heeft tot nu toe een paard aangevallen. Als jij dit uitstraalt naar je paard zal hij niet schrikken. Eventueel kan je iemand meenemen die je paard vasthoudt en geruststeld ivm. het geluid.

Ik heb ook een heel mooi gebied als ik over het spoor ga. Nou mooi niet dat dat stomme spoor mij gaat belemmeren in het rijden. De paarden leren maar dat ze daar gewoon over heen moeten lopen, niets aan de hand. De eerste keren is het lawaai van de trein zelf eng. Als ik veel pech heb en echt voor de bomen moet stilstaan, zet ik iemand bij zijn hoofd en niets aan de hand. Pony loopt nu gewoon door als er een trein langs komt, hij wiebelt hooguit met zijn oor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:38

Mijn paard was gelukkig heel rustig bij 't spoor.
De eerste keer erover zat ze wel een beetje te kijken dus heb haar wel even voorwaartsgedreven (stel de trein kwam) maar nu loopt ze erover zonder er naar om te kijken.
Ook het wachten voor de spoorboom met die lichten/herrie en ingesloten door auto's doet ze niks.
Ze loopt er trouwens over heen alsof het drafbalkjes zijn Vingers aflikken Tilt netjes haar voetjes eroverheen.

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:17

Dus het blijkt dat ik me zorgen aan het maken ben voor niets Clown
Ik heb al veel verhalen gehoord van mensen die allemaal schokkende dingen tegen kwamen tijdens een buitenrit en het had mij een beetje ontreddert, want mijn omgeving is nog niet half zo rustig als waar zij wonen met al die treinen Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:53

Wat zijn schokkende dingen?
Ik kan me niet herinneren dat ik iets schokkends ben tegengekomen, muv. een hond die blaffend op je af komt.