Hoe te combineren met school?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

donnala

Hoe te combineren met school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:16

Ik heb een vraagje voor mensen met een eigen paard:hoe combineren jullie school met je beesie?Bedoel wanneer zoeken jullie hem op ?En wanneer rijden jullie?En huren jullie een weide in de buurt of staat hij op stal ?
Party!! Haha!

Naivy

Re: Hoe te combineren met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:20

Ok ik zit dan niet meer op school, maar ik werk doordeweeks 40 uur in de week.
Ik zoek mijn "paardje" dus van maandag t/m vrijdag in de avond op en in het weekend ga ik de hele ochtend naar haar toe.

Hoop dat je hier ook wat aan hebt, groetjes

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:23

je hebt hem dubbel gepost heb al even getemt!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:15

School tot een uur of 3 gemiddeld genomen, hop op de fiets naar m'n paard daarna meteen. Ik ben dan vaak om een uur of 6/7 thuis en daarna eten. Dan heb k vervolgens nog de hele avond.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:15

Ik hebeen eigen paard.Ik zou er nooit de tij d voor hebben.Wij hebben les tot half 4 tegen dat ik thuis ben is het al kwart na 4 en meestal hebben wij veel werk voor school.Telkens als ik een jaar hoger ga met school dan krijg je een lange dag die duurt dan tot half 5.Dus is de week heb ik geen tijd, maar vrijdg en in he weekend wel...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:26

Mijn paard staat thuis en als ik denk dat ik geen tijd ga hebben voor hem, maak ik gewoon tijd. In het begin was het even zoeken en wennen, heb ook heel vaak de bus gemist hoor Haha! . Maar verder gaat het nu prima, ik ben vooral met hem bezig als ik terug thuis ben en in de weekends.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:30

Ik heb VWO gedaan en ben dit jaar me diploma gehaald. Ik heb me paardje al sinds groep 8. Elk jaar werd de stof wel een beetje meer, maar omdat ik gewoon mijn tijd aanpaste gin het allemaal prima. Overigens moet je er wel wat voor over hebben. Doordeweeks sprak ik eigenlijk nauwelijks met vriendinnen af omdat ik dat gewoon niet redde. Het is dus maar net wat je er voor over hebt en ik denk ook wel met hoe veel moeite j met school hebt.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:32

ik heb het niet zo druk op school, maar loop wel stages van 36 uur per week.
als ik dan klaar ben om half vier, ga ik eerst naar huis, even wat drinken en kleed me dan om, om naar de paarden te gaan.
idd als ik krap zit met me tijd, maak ik gewoon tijd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:32

donnala schreef:
Ik heb een vraagje voor mensen met een eigen paard:hoe combineren jullie school met je beesie?Bedoel wanneer zoeken jullie hem op ?En wanneer rijden jullie?En huren jullie een weide in de buurt of staat hij op stal ?
Party!! Haha!

hahaha school is lekker makkelijk. Wat als je werkt?. werk gemiddeld 60 uur per week en heb een paard en soms een 2de erbij. Gaat PRIMA samen betekend dat je je prioriteiten anders moet stellen (PAARD VOOROP).

Snap niet dat mensen die minder werken en een paard hebben het allemaal "niet redden".

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:35

Ik doe nu HAVO, sinds het jaartje dat ik ook een paard heb. Paardje heeft de 'pech' dat hij elke dag gereden moet worden, dus ben ik elke avond op de manege te vinden. 's middags huiswerk, 's avonds paard. Haha!
Best te doen, is ook een stukje ontspanning. Koe

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:26

ik ben ondertussen wel al van school af maar toen ik nog naar school ging was het best wel druk.
men paarden staan aan huis, wat het gemakkelijk maakt.
ik zou als ik jou was een weide of zo huren voor de zomer maanden zo kan je paard onbeperkt gras eten en heb je minder werk met stallen.
ik zelf ree twee keer in de week. in de zomer had ik altijd meer tijd dan s winters.

veel succes

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:26

Ik ga voor ik naar school ga voeren. Als ik uit school kom leren. Dan naar het paard, mesten, voeren, verzorgen en rijden.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:29

Ik heb geen eigen paard maar 6 verzorgpaarden... Zit tot kwart over 3 op school of ben op stage en ga daarna gelijk na de paarden.... Ik eet dus gwn later en me huiswerk komt na het eten of op school

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:40

veerle123 schreef:
Ik hebeen eigen paard.Ik zou er nooit de tij d voor hebben.Wij hebben les tot half 4 tegen dat ik thuis ben is het al kwart na 4 en meestal hebben wij veel werk voor school.Telkens als ik een jaar hoger ga met school dan krijg je een lange dag die duurt dan tot half 5.Dus is de week heb ik geen tijd, maar vrijdg en in he weekend wel...

Dan maak je er toch tijd voor lijk mij??

Wat doet je paard maandag tot en met donderdag dan??? Hele dag stil op stal staan of komt hij er wel genoeg uit en krijgt hij wel genoeg beweging??

Ik heb ook een eigen paard en eerst zat ik nog op school dat ging prima na school gelijk door naar het paard of als ik laat moest beginnen smorgensvroeg naar het paard en savonds of op school in tussenuren huiswerk maken.

En nu werk ik 40 uur in de week en ga ik gelijk uit mijn werk door en in het weekend lekker de hele middag.

Ik snap mensen ook niet hoor die zeggen dat ze er geen tijd voor hebben je kiest voor een paard en je weet dat je er elke dag gemiddeld met reistijd 3 uur mee bezig bent dan plan je dat toch in?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:46

Studie gaat altijd voor, dus als ik tentamens heb oid dan ga ik minder vaak naar mijn pony toe. Studie is mijn prioriteit nummer 1. Wil niet zeggen dat het paard verwaarloosd word. In de zomer 24/7 buiten en in de winter voer ik gewoon braaf (hebben we een rooster voor met 4 meiden voor 2 paarden). Beweging krijgt hij soms dan een dagje wat minder (dan alleen ff losgooien). Tja je moet het wel echt gaan inplannen, anders kom je wél tijd tekort. Ik heb gewoon voor elke dag een rooster dan met voeren en studietijd en het leren. Dan zie ik precies hoeveel tijd ik over heb om lekker even een lange buitenrit te maken of alleen een klein rondje Knipoog

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:27

Ik heb geen eigen paard, maar had wel altijd volle avonden over buiten school, en ik ging dan ook nog naar school in een andere stad.

Het ligt gewoon aan de tijd die jij erover doet om huiswerk te maken, hoeveel moeite jij overal voor doet. Er zijn mensen die elke dag veel tijd nodig hebben voor schoolwerk en mensen zoals ik die alles op school al zo'n beetje af hebben.

Hoe het met een opleiding zit weet ik niet precies, ik ga na de vakantie met een MBO opleiding beginnen terwijl ik van de Havo af kom, dus zal dan nog wel veel tijd hebben, maar in principe geldt nog steeds: hoe vlot ben je met schoolwerk?

Verschilt dus ontzettend per persoon, denk ik.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:30

Zat ik nog maar op school, toen had ik nog tijd genoeg. Ik ga in september weer studeren, en werk ook fulltime. Ik ben meestal om 4 uur klaar, dus dan ga ik eerst naar stal om alles te doen. Als ik thuis kom eerst eten, eventueel nog even werken aan huishouden/wedstrijdsecretariaat vereniging en als er dan nog tijd over is: huiswerk. Oftewel, ik heb er veel te lang over gedaan en ga ook deze keer weer vertraging oplopen. Tja, je moet er iets voor over hebben. Ik heb sommige dagen dan wel drie paarden, dus dan ben ik ook niet voor half negen thuis moet ik zeggen.
Geniet nog even van de tijd die je hebt, je krijgt het alleen maar drukker!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:06

Toen ik nog op school zat ging ik vaak s middags uitmesten en soms rijden en soms s avonds nog terug voor de gezelligheid of om te rijden. Ook hele weekenden was ik op stal. Ik deed dus weinig tot niets aan mijn huiswerk (ben toch geslaagd met goede punten hoor).

Nu werk ik alleen s ochtends en staan de paarden aan huis en heb ik dus alle tijd van de wereld.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:30

Babeth schreef:
Ik ga voor ik naar school ga voeren. Als ik uit school kom leren. Dan naar het paard, mesten, voeren, verzorgen en rijden.

en zo doe ik het in de winter. idd nu in de zomer is het allemaal wat makkelijker. mijn verzorgpaarden staan ook 24/7 buiten.de zomer vind ik de relaxte tijd met de paarden! Pling

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:28

ik plan eigenlijk elke week in wanneer ik naar mijn paard ga, toen ze nog op de manege stond was het altijd. 5/ 6 keer per week ik en 1 keer iemand anders. dat lukte echt prima!
en nu staat ze op onze boederij die we net hebben gekocht. dus mijn moeder kan haar los gooien enzo. en als we der gaan wonen heb ik geen problemen meer met wanneer ga ik naar mijn paard Bloos