) Mijn hele handen liggen open omdat dat touw heel erg brandde. Daarna heb ik hem maar weer op stal gezet..
Het is een ontzettend lieve pony, maar als hij dit bij die kinderen flikt...
Het is niet dat ie gemeen is maar hij is heel erg op eten uit, hij wil gelijk naar gras toe als hij dat ziet.. en dan kon ik hem zelfs niet meer houden! Het lastige is dat hij het ook heel onvertwachts deed!
Hoe moet ik hem dat nou afleren?? ik moet er niet aan denken dat hij dat bij die kindertjes doet als ze eens met hem aan het wandelen zijn..
ik kan hem dus niet meteen straffen, omdat ik hem eerst weer moet gaan pakken en als ik hem dan eindelijk weer te pakken heb, is het een beetje oneerlijk tegenover hem om hem dan nog te straffen, of niet?
Hij is er trouwens nog maar 2 dagen, misschien is het wennen of ons uitproberen?

) als hij langs je probeert te crossen door bv een tik op zijn neus of een zwieper met het halstertouw door de lucht. In de kudde loopt de leidende merrie ook altijd voorop en volgen de lager in ramng staande dieren. Als jij voorop loopt ben je meer leider en kan je sneller ingrijpen als ze er langs wil. Wat ook helpt is het touw door een van de ringen van het halster heen rond haar neus doen zodat je door te trekken het hoofd sneller bij je hebt. In geen geval het touw door de mond!
, als je hem wat beter leert kennen. Als hij dan maar iets voor je komt, dan blijf je staan en geef je hem ineens een ruk aan het halster, vaak schrikken ze daarvan en blijven ze wel naast je lopen (moet misschien wel een paar keer herhalen). Wat ook kan werken is hem bezig houden, dus niet in een rechte lijn naar de wei toe, maar houdt hem attent op jou en loop eens een xtra rondje op het erf of maak ineens een bocht.
Ik heb hem gewoon een hele grote mond gegeven, en een paar flinke rukken, en vorige keer zelfs een mep met het halstertouw. Als hij braaf blijft staan, beloon ik hem ook uitvoerig.