Mestafvoer? Hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Mestafvoer? Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:46

Ik heb een optie op een nieuw weiland, maar als voorwaarde moet ik dan wel zorgen dat de mest wordt afgevoerd. Nou kan ik wel zorgen dat er een container of aanhanger komt waar de mest in kan, maar wat dan? Waar kan ik dan heen met die mest? En wat gaat dat kosten ongeveer?
Het gaat dus alleen om mest uit een weiland, waar 3 paarden dag en nacht komen te staan.
Ik ben heel benieuwd hoe andere mensen dit regelen en hoe duur ze daarmee uit zijn. Zeker adresjes in de buurt van apeldoorn zijn welkom!

8nnemiek

Re: Mestafvoer? Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:49

Je kan altijd eens vragen bij boeren in de buurt, die willen het misschien over hun land verspreiden of bij de koeienmest gooien voor een kleine vergoeding..
Of misschien zijn er mensen met volkstuintjes in de buurt, die zijn ook vaak blij met paardenmest, al is dit misschien iets te veel daarvoor..

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:53

Tja, helaas zijn er in deze buurt meer paardeneigenaren dan volkstuintjes en boeren.... Dus ik denk niet dat dat gaat lukken!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:21

Wij brengen de mest naar volkstuintjes toe, en die mensen zijn er meer dan blij mee. Echt ideaal.

Er zijn ook mestafvoerbedrijven, misschien dat je het daar kan brengen. Ik heb geen idee wat de kosten daarvan zouden zijn.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:09

Is er geen boer of tuinder in de buurt die interesse heeft in vaste mest? Wij rijden onze mest over het bouwland uit.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:12

Tjah, wij hebben een maisveld naast het weiland geparkeerd, dus onze mest gaat altijd over het hekje heen Schijnheilig Ik heb geen idee wat je het best kan doen..