Kunnen jullie elke dag naar jullie paard ook al.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Kunnen jullie elke dag naar jullie paard ook al.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 19:19

.......... staat hij op een pensionstalling..

Ik bedoel als er daar niemand aanwezig is die dag ofzo mogen jullie dan wel gewoon
naar jullie paardje toe? en ook gewoon in je eentje rijden? En hoe doen jullie dat dan
met bijv. sleutels van de zadelkamer ed.

Of zijn er bij jullie op stal gewoon vaste dagen dat het gesloten is, en je dan ook echt
niet naar binnen kunt?

Wil mijn (misschien toekomstige) paard namelijk op een pensionstalling zetten. en ik rijd
normaal op dit paard (is dus nog niet van mij) in de lessen mee. Nu ging de les niet door
omdat het te warm was. En ik vroeg dus of ik haar wel mocht poetsen, en het antwoord
was omdat er niemand was dat als er dan wat gebeurde er niemand was om te helpen,
het dus niet mocht...

Nu vraag ik mij dus af of dit ermee te maken heeft omdat het paard nog niet van mij is.. bla bla
Of dat dit gewoon op elke pensionstal een regel is?

Esther_

Re: Kunnen jullie elke dag naar jullie paard ook al.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:47

Wij hebben wel openingstijden, maar voor de rest heb ik overal een sleutel van en kan ik altijd naar mijn paard toe.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:49

wij hebben ook openingstijden, we kunnen altijd komen, ik heb een sleutel van mijn kast, en kan altijd naar me pony toe

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:50

Ik sta op een privestalling en kan dus altijd rijden, de manege waar ik naartoe stap met haar is altijd open... Natuurlijk ga je niet om 1u snachts rijden ofzo hé

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:55

Ik zou niet eens weten of er bij ons openingstijden zijn.. Ik ga gewoon wanneer ik naar mijn paard wil.. en er is niemand die mij tegen houdt..... maar wel op redelijke tijden natuurlijk, niet midden in de nacht of zo..

Wat sleutels betreft, we hebben ieder een eigen kast en dus geen andere sleutels nodig..

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:00

Ik sta op een kleine pensionstalling. Wij hebben natuurlijk wel openingstijden waar je je aan moet houden, maar we kunnen allemaal zonder problemen bij onze spullen en zonder problemen gaan rijden. Het is allemaal goed geregeld dus! Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:06

Ik kan altijd naar mn stal toe Tong uitsteken eigen stallen hehe ..
bij de vorige stal kon ik ook elke dag binnen stappen ... en elk uur van de dag zeg maar

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:31

Bij ons op de pensionstalling mag je vanaf 's ochtends tot 22:30 komen. Mocht je later komen ivm dierenarts- of wedstrijdbezoek, dan wordt dat door de pensiongasten een dag van te voren gezegd en op het bordje voor de stal geschreven. Mijn ouders of ik doen om 22:30 de laatste ronde, sluiten de hekken en laten de twee waakhonden los. We beginnen om 22:30 en de ronde duurt ongeveer 25 minuten. Iedereen die in pension staat, heeft een sleutel van het toegangshek, van zijn stalgang (we hebben 3 gangen), van zijn kast en van de kantine. 7 dagen per week zijn ze welkom. Met warm weer, lopen we later de ronde.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:35

Nu sta ik bij mensen aan huis, daar kan ik echt altijd komen. Vanaf 1 oktober ga ik naar een pensionstalling/manege ( helaas, ik heb het echt naar mijn zin waar ik nu sta ) en daar heb ik te maken met openingstijden. Van 9 uur 's ochtends tot een uur na de lessen mag je komen, doordeweeks is dat tot een uur of tien. In het weekend zijn ze tot zes uur open, dan zijn er geen lessen 's middags. Alleen als je bijvoorbeeld laat of heel vroeg een wedstrijd hebt, mag je de sleutel wel eens mee nemen, zodat je voor of na openingstijden naar binnen kan. Eerst leek het me lastig, maar eigenlijk kom ik toch nooit buiten deze tijden, dus is het geen probleem.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:44

ik sta op een grote trainingsstal. In principe gelden er openingstijden gedurende welke je ook met je auto het erf op kunt. Daarbuiten mag je ten alle tijden naar je paard indien echt nodig bv ivm ziekte en kun je te voet het erf op.
Ik zou niet zo snel ergens gaan staan waar je opeens een dag neit mag komen als er niemand is, maar ik denk niet dat dat zo erg is bij pensionstallingen.

punto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:48

Ik kan tot 22 uur sávonds terecht bij mijn paard. Heb sleutels van het hek en een eigen kast dus geen probleem.
Moet er gewoon ten alle tijden bij kunnen vind ik. stel dat hij ziek is bijvoorbeeld.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:51

Ik sta met één ander meisje op een privéstal we mogen altijd komen al komen we midden in de nacht. We hebben allebei een sleutel van de poort en van de zadelkamer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:56

Ik sta op een pensionstal waar de stal nooit op slot is. Ik heb ten alle tijden toegang tot mijn pony en mijn eigen kast. Nu helemaal, want hij staat dag en nacht in het land. De eigenaar doet niet moeilijk als je erg laat komt, zolang je hem maar niet stoort. Op zondag worden de paarden door iemand anders gedaan en wil hij liever niet gestoord worden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:27

Voor zover ik weet kent onze stal geen openingstijden. We kunnen in principe altijd naar ons paard toe. Iedereen heeft zijn eigen kast die op slot kan, de zadelkamer is gewoon altijd open.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:53

Ik mag tussen 7 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds naar mijn paard. Later liever niet zodat de eigenaren van de pensionstal ook wat rust hebben. Op zondag is geen probleem. Ook is het geen probleem als er niemand aanwezig is. Alles is voor eigen risico.

Ik heb een eigen sleutel van de zadelkamer waar de spullen staan dus ook daar kan ik altijd bij.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:03

Mijn pony staat ook op een pensionstal en in principe mogen wij er ook gewoon naartoe wanneer we willen... Een sleutel van het hek of zo hebben we niet, om de eenvoudige reden dat die gewoon niet bestaat Tong uitsteken.
Iedereen (of toch bijna) heeft bij ons zijn eigen kast. Op die kasten zitten normaal geen sloten, maar daar mag je er zelf eentje opzetten dus dan heb je ook een sleutel Knipoog

annaponygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:06

bij ons kan je er gewoon altijd heen maar op zondag is het alleen open tot half 5 ivm de kerk enzz...
en doordeweeks gewoon tot een uur of 11
en sochtens vanaf 5 uur Vingers aflikken Haha!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:11

ik mag er ten allertijden heen als het maar voor tien uur is... aangezien onze stal recht achter huizen ligt. en de hond anders aanslaat. wij hebben allemaal zelf een eigen kastje dus dat is geen probleem ook hebben wij zelf een stal sleutel dus we kunnne er altijd in.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:17

Ik sta op een hele kleine pensionstal en ik mag altijd heen. Er woont iemand voor de stal maar het maakt niet uit als er niemand aanwezig is. Ik ga dan ook wel gewoon rijden enzo. Ik heb twee kasten daar staan waar ik zelf de sleutel van heb maar ook hun hebben er een sleutel van (handig als ik hem zelf vergeten ben) die hangt in de zadelkamer van de staleigenaar.
Hiervoor stond ik op een manege en hadden we dus ook gewoon openingstijden. Ma t/m Vr: 8.00 tot 23.00 en Za en Zo 8.00 tot 18.00.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:01

Op de pensionstalling waar ik stond had ieder zijn eigen zadelkamertje met sleutel.
Het voorhuis ging wel op slot maar je kon gewoon naar je paard, maakte hen niet uit hoe laat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:03

Ik sta op een grote pensionstal en in principe is de stal open van 7 tot 23 uur, maar bij ziekte of wedstrijd o.i.d kan dat in overleg anders. Maar ik ben toen het erg warm was eens heel vroeg gegaan en was er om half 7 al... Hek was al open Haha!
Wat wel prettig is (en je zeker moet navragen als je overweegt op een stal te gaan staan) is dat op zondag én op feestdagen deze openingstijden ook gelden! Dat is lang niet overal zo.

Laatst trouwde 1 van de dochters van de boer en toen was al een week van te voren bekend gemaakt (briefjes opgehangen) dat ie die dag om 20:00 uur sloot, i.v.m. het feest enzo...
Dat is dus een uitzondering.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:03

Op de stal waar ik ga staan zijn ook openingstijden, en voor de rest heb je zelf de sleutel van je kastje.

Op mijn vorige stal kon ik er altijd bij, ookal zou ik midden in de nacht willen rijden van wijze van spreken, en daar had ik een garagebox waar m'n spulletjes instonden. Ja

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:41

ik kan ieder moment van de dag naar mn paard toe, hij staat op de boerderij van de buurman Knipoog

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:38

Ik kan gewoon altijd komen. Geloof ik.. kom nooit echt op hele rare tijden, als ik nou elke avond om 11 uur 's avonds kwam zou er vast wel even over gepraat worden Knipoog

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:44

jeannaa schreef:
Ik sta met één ander meisje op een privéstal we mogen altijd komen al komen we midden in de nacht. We hebben allebei een sleutel van de poort en van de zadelkamer.

Ja en we hebben er ook wel eens midden in de nacht gezeten met een paard met koliek!
Ik wil gewoon bij mijn paard kunnen wanneer dit nodig is. Ik moet er niet aan denken dat wanneer er niemand is, ik niet zou mogen komen.
Maar ken eigenlijk geen één stal met die regel!