GIsteren ging ik mijn paardje "toiletteren" : de manen gingen nog maar de staart was een absolute ramp!! Kreeg gelijk zin om hem af te knippen
De haren voelden dood aan, alles zat in elkaar geklit, en ik raakte er niet door met mijn vingers of met een manenkam...Had er dan wat ontklitter opgedaan maar dat hielp ook niet...
Ik moet nu zelf zeggen dat ik eigenljk aan de staart de laatste tijd niet veel aandacht besteed had : enkel gauw de houtkrullen eruit halen, en eens snel met een manenborsteltje erdoor...
Hij is ook veeeeeeeel te lang...
Ik had me zo'n kam gekocht waar je niet alleen de manen mee kan kammen maar ook uitdunnen, met zo'n mesje aan de ene kant...
Kan je hier eigenlijk ook de staart mee doen? En mag je de staart gewoon knippen?
En hoe gebruik je dat eigenlijk ook bij de manen : ze zien er nu wel dun en beter uit maar zijn nog steeds te lang...mag je ze dan knippen?
Normaal doet een vriendin van me al die dingen : zij is een "paardentoiletteuse"
maar is nu op vakantie voor een paar weken, vandaar dat ik hier eigenlijk weinig tot niets van afweet...Mijn paardje vond het ook alles behalve aangenaam : hij begon rond te draaien, te schoppen,...