Uitgegleden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blacklady

Uitgegleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:06

Heeft iemand ervaring met het minder glad maken van mijn stalbodem? Mijn oude paard van 27 is wrs uitgegleden in stal en dr been verrekt. Ze staat op vlas vanwege stofallergie, maar ze maakt er zo'n puinhoop van dat dr bodem altijd kaal is.
Heeft iemand ervaring met zo'n verreking bij een oud paard? hoe lang het gaat duren enzo? De DA is er al drie keer bij geweest zonder succes.

8nnemiek

Re: Uitgegleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:38

Je zou rubberen matten kunnen proberen, dat is niet zo glad.
Staat je paard op ijzers? Blootvoets glijden ze veel minder snel uit.
Met verrekking heb ik geen ervaring..

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:57

Alleen voor heeft ze ijzers. Ze glijd achter uit. Matten weet ik niet, daar loopt de urine tussen de naden door dan krijg je onder de matten volgens mij zo'n zooitje.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:59

"Vers" vlas is altijd wat glad. Als het wat ouder is, is dat niet meer zo. Meng er wat stro of houtkrullen doorheen de komende tijd.

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:14

Zelfs als t vlas ouder is heeft ze een kale bodem. Ze staat nou eenmaal niet stil. Stro mag ze niet vanwege haar stofallergie.

Maar bedankt voor de tip!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:21

rubberen matten is denk ik de beste oplossing voor je.
er zijn speciale paardenmatten in de handel, die poreus zijn en dus de urine doorlaten. dan moet je dus een stal hebben die ofwel afloopt naar een gootje, ofwel een putje in het midden heeft. dan hoef je de matten er maar 1of2x per jaar uit te halen en alles goed uit te spuiten.
mijn paard staat ook op vlas, en ik denk ook over die matten. moet nog even kijken of ik zo'n putje in de stal heb, anders werkt het niet (dacht ik).
als ik het fout heb: corrigeer me gerust! Lachen

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:28

ik zou ook zeggen rubbermatten.

over de verekking gesproken, mijn paard had pas ook een verekking, liep echt heel erg kreupel. heb haar lekker 1,5 week rust gegeven, af en toe stappen aan de hand.
en nu is het helemaal over!.
alleen is het verschil dat ik een jong paard heb, en jij een oude, dus meer kan ik er niet van zeggen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:33

sta je op een betonnen vloer? Er zijn firma's die deze kunnen ruw maken. Ze gaan ze zandstralen ofzo. Het wordt vaak gedaan in koeienstallen wanneer de mest-roosters te glad worden door het jarenlange gebruik.
Naargelang hoe diep je de krassen laat maken ben je weer goed voor enkele jaren.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:08

Wat zand op de bodem gooien helpt misschien ook wel dan is het minder glad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:00

Mijn paard is 21 en heeft moeite met opstaan in de stal na het rollen en dergelijke. Stro gebruik ik niet omdat het haar alleen maar sneller doet uitglijden. Ik gebruik een goede kwaliteit houtkrullen, deze stoffen ook niet en met een goede hoeveelheid glijdt ze er ook niet op uit. Kan ze weer lekker rollen in haar stal Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:04

Je kan ook animal star gebruiken(heet tegenwoordig anders geloof ik). Dat is ook stofvrij en geeft een stevige bodem. Het zijn van die geperste brokjes, lijkt net bix Knipoog . Ze trappen dat kapot en dan heb je een heel mooie bodem die goed vocht opneemt en niet glad is. Bedoelt als potstal, maar bij ons op stal wordt de box gewoon iedere dag uitgemest, anders gaat het toch best stinken. Uiteindelijk maakt het voor het gebruik van het aantal zakken niet eens uit, oppotten of dagelijks uitmesten en dan om de dag bijvullen.

racoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:27

rubbere matten worden ook glad hoor als ze nat worden

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:23

ik denk dat rubbere ,matten het beste helpen maar had je paardje verder niks ? gelukig maar bij ons was er eentje gevallen die hebben ze af kunnen maken Verdrietig

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 05:24

Het enige wat ze heeft is een dik achterbeen en kreupel. Maar gelukkig gaat dit ook weer wat beter.