ik zag onlangs in de winkel potten cooling gel staan. nu si mijn vraag, waarom wordt het gebruikt, en hoe? mij zou het voornamelijk om de rug gaan, maar wordt dit geen plakkerig zootje?
Wesco
Wij gebruiken het alleen op de pezen, na een cross of een intensieve springles. Soms verdund met water. Pas er wel mee op. Sommige merken bevatten stoffen die op een wedstrijd als doping aangemerkt kunnen worden. Tegenwoordig gebruik ik de gel niet zo vaak meer, maar zet ik de benen gewoon in de klei.
De gel trekt er gewoon in dus het plakt verder niet. Wel aan je handen, dus goed wassen.
Ik heb dat spul dus ook een paar keer gebruikt. Het stonk altijd gigantisch en ooit heb ik het dus niet snel genoeg van mijn handen afgewassen, nadien had ik hele droge handen en allemaal kloofjes. Sindsdien gebruik ik het nooit meer
Ik gebruik de coolinggel alleen voor de pezen/benen inderdaad. Het spul ruikt enorm naar menthol, maar is wel een beetje klef spul hoor. Of je het ook voor de spieren kunt gebruiken? Geen idee eerlijk gezegd , kun je misschien het beste even op de verpakking kijken.
Ik heb het gebruikt voor de pezen, het helpt supergoed. Als je niet van dat plakkerige houdt (je spoelt het trouwens zo van je handen met koud water), dan kun je ook de coolbandage gebruiken. Je legt die in de koelkast en je kunt zo 1 been bandageren. Helpt uitstekend! je kunt het alleen zo'n 10 a 15 keer gebruiken, daarna is het niet meer goed. Het is heel apart spul, heb ik altijd in de koelkast liggen.