Mijn paard is de underdog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Mijn paard is de underdog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:09

Sinds januari heb ik uiteindelijk een stal voor mijn paard gevonden, waar ze 12 uur per dag naar buiten kunnen (zomer wei, winter paddock met hooi) en s'avonds een paddockbox hebben. Na 3 maanden op een paddock naast de 2 anderen te hebben gestaan, staat mijn mijn paard sinds april met de anderen op de wei. In principe gaat het goed, dat betekent: Hij wil nog niet bij de anderen staan en als een ander paard komt, ook met vriendelijke bedoelingen (oortjes zijn naar voren) rent hij hard weg. Heel soms wordt hij opgejaagd door de anderen, zeker als het voer in de boxen wordt klaargemaakt en de paarden weten dat ze naar binnen mogen. Echter, gisteren is het blijkbaar misgegaan. Hij heeft een grote wond op de hals, we denken waarschijnlijk omdathij opgejaagd is geweest en zich gestoten heeft (is geen beetwond). Vandaag stond hij ook ver weg van de anderen. Nu vind ik dit een beetje zielig, maar een alternatief iis dat hij weer terug moet naar een stal waar hij alleen zomer en winter 2 uur buiten komt. Hij is duidelijker gezonder geworden nu hij meer buiten staat. Een vierde paard kan er niet bij. Hij is bij andere paarden ook altijd de underdog geweest. Ik maak mne een beetje zorgen als het winter wordt, want dan is er minder te eten. We willen wel een plaats maken waar ze 24 uur hooi hebben op stenen en ze erom heen kunnen lopen. Wat zouden jullie doen? Andere openstallen zijn bijna niet te vinden in de buurt.

Monday

Re: Mijn paard is de underdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:54

Als er het mogelijk is zou ik zorgen dat er op meerdere plaatsen hooi kan liggen. Als je paard dan bij de ene plek staat te eten en een dominanter paard wil daar staan, dan kan hij naar een andere plek lopen. Je geeft al aan dat je paard ook bij andere paarden de underdog was, blijven verhuizen lost denk ik het probleem dan ook niet op.

Eilatan

Re: Mijn paard is de underdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:30

Lekker laten staan en idd meerdere hoopjes hooi; komt wel goed. Wondjes e.d. zal die voorlopig wel houden, mijn paarden hebben ook bijna altijd wel ergens een bijtwond/plek van een trap o.i.d. Daar zijn het paarden voor

Je moet idd wel goed opletten of hij swinters wel voldoende eten krijgt, maar als je zorgt voor 3 hoopjes hooi komt dat vast en zeker wel goed.