Sinds januari heb ik uiteindelijk een stal voor mijn paard gevonden, waar ze 12 uur per dag naar buiten kunnen (zomer wei, winter paddock met hooi) en s'avonds een paddockbox hebben. Na 3 maanden op een paddock naast de 2 anderen te hebben gestaan, staat mijn mijn paard sinds april met de anderen op de wei. In principe gaat het goed, dat betekent: Hij wil nog niet bij de anderen staan en als een ander paard komt, ook met vriendelijke bedoelingen (oortjes zijn naar voren) rent hij hard weg. Heel soms wordt hij opgejaagd door de anderen, zeker als het voer in de boxen wordt klaargemaakt en de paarden weten dat ze naar binnen mogen. Echter, gisteren is het blijkbaar misgegaan. Hij heeft een grote wond op de hals, we denken waarschijnlijk omdathij opgejaagd is geweest en zich gestoten heeft (is geen beetwond). Vandaag stond hij ook ver weg van de anderen. Nu vind ik dit een beetje zielig, maar een alternatief iis dat hij weer terug moet naar een stal waar hij alleen zomer en winter 2 uur buiten komt. Hij is duidelijker gezonder geworden nu hij meer buiten staat. Een vierde paard kan er niet bij. Hij is bij andere paarden ook altijd de underdog geweest. Ik maak mne een beetje zorgen als het winter wordt, want dan is er minder te eten. We willen wel een plaats maken waar ze 24 uur hooi hebben op stenen en ze erom heen kunnen lopen. Wat zouden jullie doen? Andere openstallen zijn bijna niet te vinden in de buurt.