Greenguard of ander merk graaskorf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Greenguard of ander merk graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:35

Voor onze Shetlander wil ik toch maar een graaskorf kopen, omdat ik het zielig vind dat ze telkens alleen in de bak moet staan. Nu zag ik dat er verschillende soorten zijn. Je hebt de Greenguard van de paardendrogist, maar Horsebalance verkoopt er ook eentje die er anders uit ziet. Ook heb je nog de Shires-graaskorven van nylon (op marktplaats) die erg voordelig geprijsd zijn. Deze lijken weer op die van Horsebalance. De greenguard ziet er zo hard plastic uit en ik vraag me af of dat wel lekker zit. Wie heeft er ervaring met die dingen en kan me raad geven?

elmiran

Re: Greenguard of ander merk graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:10

Ik heb er geen ervaring mee maar wilde er wel eentje kopen (jaartje geleden).
Mijn paard bleef gewoon maar door eten en werd steeds dikker. Ik heb haar toen op stal meer hooi gegeven zodat ze wat minder gras op zou kunnen. Je kunt ook een stuk weiland of zetten (kon ik helaas niet doen omdat het niet mijn eigen weiland is...)

anne_bento

Re: Greenguard of ander merk graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:07

ik heb die van de paardendrogist een tijdje geleden geprobeerd voor mijn shet, zodat hij ook weer lekker het land op kon, en op zich werkte het wel, hij moest moeite doen om te eten, was in het begin wat onrustig maar hij wende snel.
tot ik ineens een schaafwond onderaan zn kin ontdekte, van die greenguard, toen heb ik hem maar teruggebracht want dat blijft dan natuurlijk open gaan, ik raad je die dus eigelijk niet aan.. misschien dat die nylon wel wat is, dat weet ik niet Lachen