Ik had mijn pony te koop staan, een lange tijd, had haar bijna verkocht maar diegene kwam niet opdagen. Nu staat ze er nogsteeds, ben al vaker bij haar geweest om te knuffen, poetsen en voeren, en we beginnen ons aan elkaar te hechten. Ze vertrouwt me volledig. De reden dat ik haar te koop had/heb is omdat ze eerst heel pittig was, nooit willen luisteren en ik niet veel ervaring heb met jongere paarden en veels te bang ben haar te verpesten.
Maar nu we elkaar leren kennen gaat alles al beter, ze leert me vertrouwen, loopt gewoon mee, ik kan echt zo gek doen met haar als ik wil en nog vind ze het niet erg. Ze is erg lief nu ze me begint te kennen, en eigenlijk, ben ik ook verliefd geworden op d'r. Eerst was er totaal geen klik maar dat is er nu echt wel. Ze is 2 jaar dus mag nog lekker in de wei paard zijn en vraag ook niks van haar voorlopig.
Ik hoeft geen opmerkingen erover dat ik stom ben geweest dat ik geen ouder paard heb gekocht om te beginnen.. Ik weet dat het stom was, maar heb die 'fout' nou eenmaal gemaakt, en nu dus mijn vraag..
Ik kan haar misschien ergens bij een natuurlijke stalling zetten, ze kunnen me daar dan tegen die tijd ook helpen met haar 'opvoeden' en beleren. Dus dan sta ik er in iedere geval niet alleen meer voor, en krijg ik dus hulp bij alles. Nu ben ik dus serieus aan het nadenken of ik dat ga doen. Al heb ik dan bijna geen ervaring met beleren en verkeersmak maken enz. ik krijg dan hulp erbij en hun kunnen haar inrijden. Dus zal ik het doen? Haar houden en het proberen met hulp, of kan ik haar toch beter te koop blijven zetten?
)
. Ik zou wel proberen om haar in te scharen in een groep leeftijdsgenootjes. Laat haar nog even lekker "kind" zijn, door de hele dag met leeftijdsgenootjes te kunnen spelen. De basis heeft ze goed geleerd bij jou, dat verleert ze niet zomaar.
)