Zouden jullie de gok wagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Zouden jullie de gok wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 17:16

Hey,
Ik had mijn pony te koop staan, een lange tijd, had haar bijna verkocht maar diegene kwam niet opdagen. Nu staat ze er nogsteeds, ben al vaker bij haar geweest om te knuffen, poetsen en voeren, en we beginnen ons aan elkaar te hechten. Ze vertrouwt me volledig. De reden dat ik haar te koop had/heb is omdat ze eerst heel pittig was, nooit willen luisteren en ik niet veel ervaring heb met jongere paarden en veels te bang ben haar te verpesten.

Maar nu we elkaar leren kennen gaat alles al beter, ze leert me vertrouwen, loopt gewoon mee, ik kan echt zo gek doen met haar als ik wil en nog vind ze het niet erg. Ze is erg lief nu ze me begint te kennen, en eigenlijk, ben ik ook verliefd geworden op d'r. Eerst was er totaal geen klik maar dat is er nu echt wel. Ze is 2 jaar dus mag nog lekker in de wei paard zijn en vraag ook niks van haar voorlopig.

Ik hoeft geen opmerkingen erover dat ik stom ben geweest dat ik geen ouder paard heb gekocht om te beginnen.. Ik weet dat het stom was, maar heb die 'fout' nou eenmaal gemaakt, en nu dus mijn vraag.. Knipoog

Ik kan haar misschien ergens bij een natuurlijke stalling zetten, ze kunnen me daar dan tegen die tijd ook helpen met haar 'opvoeden' en beleren. Dus dan sta ik er in iedere geval niet alleen meer voor, en krijg ik dus hulp bij alles. Nu ben ik dus serieus aan het nadenken of ik dat ga doen. Al heb ik dan bijna geen ervaring met beleren en verkeersmak maken enz. ik krijg dan hulp erbij en hun kunnen haar inrijden. Dus zal ik het doen? Haar houden en het proberen met hulp, of kan ik haar toch beter te koop blijven zetten?

eroslover

Re: Zouden jullie de gok wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:19

Ik zou aangezien , je schrijft dat je je aanhaar bent gaan hechten en dat ze al veel minder pittig is dan eerst haar houden. Maar dan zou ik wel naar die stalling gaan en hulp zoeken.

wens je suc6 bij je beslissing

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:20

HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:22

ik zou het eerst nog proberen en als je het dan na een tijd nog niet gaat kan je dr altijd nog verkopen, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:27

mee eens,
eerst toch zelf proberen, als je merkt dat het toch niet voor jou is om een jong groen paard op te leren (ook al heb je hulp) dan kan je nog verkopen

success ermee

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:28

ja houden is ook waar ik aan denk!
het gaat nu goed tussen jullie, misschien is het helemaal niet zo nodig om onzeker te zijn!
als die mensen bij die stal je kunnen helpen, nou dan zou ik ervoor gaan hoor!

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:32

ik zou haar ook houden.

MIjn eerste fjordje was ook een jong dier ( was bijna 3) toen ik hem kreeg, ik was zelf toen pas 13.

Hij was toen al wel iets onder het zadel geweest, maar natuurlijk ook nog niet veel.

ik stond ook op een stal met meerdere mensen die me in het begin geholpen hebben en ik heb er zeker geen spijt van dat ik dat toen zo geb gedaan. ( hij leeft inmiddels al niet meer Verdrietig )

zorg er ook vooral voor dat je direct les hebt als je straks bezig gaat met inrijden zodat je geen problemen maakt die eigenlijk niet nodig zijn.

bovendien, mocht ze tegen die tijd misschien toch wat te heftig te lijken om haar zelf in te rijden dan kun je altijd nog overwegen om het door iemand te laten doen..

veel succes

gr marianne

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:20

De opmerking van dat je stom bent geweest om een jong paard tekopen zal ik nooit zeggen. Soms is het juist goed om met een jong paard te beginnen. Die hebben nog geen heel verleden achterzich.
Ik zou als ik jou was zeker nog even wachten en kijken wat de toekomst doet. Verkopen kan altijd nog. Als je haar nu verkoopt dan krijg je volgens mij spijt, zoals ik je verhaal lees. Je bent al verlieft op haar! Stel dat je haar nu verkoopt, dan blijf je altijd met de vraag zitten. Hoe zou het zijn geweest als ik haar nog zou hebben gehad? Dus stop met twijfelen en neem de beslissing dat je haar nog bij je houdt. Alles heeft zijn rede, dus ook dat die koper haar niet heeft gekocht. Misschien is het jullie bestemming wel om bij elkaar te blijven en over tien jaar denk je gelukkig ik heb toch deze beslissing genomen. Wij hebben een schaap en die gaf geen lammeren. Toen had mijn man het wel eens met de schapenboer erover gehad dat ze wel weg kon. Maar ik vond van niet. Door dit misverstand was ze weggehaald door de schapenboer. Wij 's avonds gebelt. Was ze er gelukkig nog want ze paste niet in de veewagen naar de slacht. Ze is terug gekomen. En heeft al die jaren daarna een tweeling of een drieling gekregen. We hebben haar nog steeds en ze geniet nu van haar oude dag(13 jaar). Het is dan wel geen paard, maar zoals je ziet het loopt zoals het loopt. En ik denk nogmaals, je krijgt spijt als je haar nu weg doet. Verkopen kan altijd nog. En wat is nou leuker een moeilijk paard wat je helemaal gaat vertrouwen en dat jullie echte maatjes worden of een paard wat iedereen leuk vind. Mijn paarden zijn ook helemaal op mij gericht.
Succes met je beslissing.
Yvette

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:22

Ik zou haar ook houden Ja . Ik zou wel proberen om haar in te scharen in een groep leeftijdsgenootjes. Laat haar nog even lekker "kind" zijn, door de hele dag met leeftijdsgenootjes te kunnen spelen. De basis heeft ze goed geleerd bij jou, dat verleert ze niet zomaar.

Tegen de tijd dat ze 3 jaar is kun je gaan kijken hoe je het gaat doen. Als je het geld ervoor hebt, zou ik ervoor kiezen om je paard bij een stal zadelmak te laten maken die hier ervaring mee heeft. Zo wil ik het ook gaan doen, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. En ik vind het ook heel belangrijk dat dat op een goede manier gebeurd.

Succes!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:26

heb je topics een beetje gevolgd,jij bent degene met die mooie x haflinger een bonte he?Ik vind het een prachtig dier en ik zou ze ook inderdaad gewoon houden.Op deze voet verder gaan straks die hulp erbij dan komen jullie er wel uit samen! Veel succes!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:01

Kun je niet al af en toe ergens op een jong paardje gaan rijden zodat je er een beetje aan went dat ze slingeren en zo?
Asl je metten gaat lessen gaat het echt wel goed, gewoon zorgen dat er iemand bij is die wel ervaring heeft, en niet over je heen laten lopen en consequent zijn.

Gaat helemaal goed komen!!!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:06

ik denk dat je hem gewoon moet houden, zeker nu je aangeeft dat het steeds beter gaat! Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:10

Ik zou haar houden, maar het inrijden aan een prof. overlaten(doe ik zelf ook met mn jonge paard al heb ik al meerdere paarden ingereden en met mn andere paard Z gereden, die profs zijn er niet voor niets Lachen )
breng haar dan minimaal een maand, of 2 maanden weg, zodat ze gewend is aan een ruiter, en door de 1e fase van verzet&uitproberen heen is
ga haar dan daarna zelf rijden, mét begeleiding en dan komt het vast goed Ja

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:12

ik zou ook gaan voor het houden van het paard, maarja, ik heb gewoon erg veel vertrouwen in natuurlijke opvoeding. of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:03

Ik zou haar ook houden, maar wel professioneel laten inrijden en zelf onder goede begeleiding doorrijden.

EDIT: ik zie dat ik hetzelfde zeg als Renske, daar sluit ik me dus bij aan.