Vraagje is dit zielig voor mijn pony....???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Vraagje is dit zielig voor mijn pony....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 10:48

Hallo allemaal...

Nou ik heb een pony die heb ik nu al 12 jaar en staat al 12 jaar op dezelfde mange.
Ze heeft gezondheids problemen(stofallergie) en daarom wil ik haar graag naar een andere stal verhuizen.

Nu staat ze ook in een buitenstal en staat ze ook op het land...maar de buitenbakken zijn niet te rijden of te droog of veelste nat dus kan verders geen kant op en binnen mag ze niet.

Nou heb ik een stalletje kunnen vinden met een buitenstal en een goeie buitenbak met weiland waar ze dag en nacht in kan...ook swinters eventueel en wat ook een stuk goedkoper is.

Maar nou vind ik het gigantisch moeilijk om der weg te halen waar ze nu staat..omdat ik bang ben dat ze het er misschien niet leuk vind en der oude stal gaat missen...en omdat ik der dan ook minder vaak naar toe kan omdat het verderweg is en mn andere paard wel op de manege blijft staan..!

Aan de andere kant het is beter voor haar gezondheid en dat is het belangerijkste!

Dus ja is he zielig als ik haar van der vertrouwde plekje weg haald of niet wie weet knapt ze daar wel helemaal op.....misschien probeer ik het een maand kijken hoe ze het vind.....

Wat vinden jullie??(hoop dat het hier goed staat)

Groetjes!

missnynke

Re: Vraagje is dit zielig voor mijn pony....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:53

je paard zal zeker moeten wennen aan de nieuwe situatie,maar als ze andere paarden om zich heen hebben, lekker buiten kunnen en genoeg aandacht krijgen gaat het wennen meestal vrij snel

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 11:05

Ja ik denk ook wel dat ze het leuk vind maar vind het zo erg dat ik er zelf niet meer elke dag heen kan....heb wel al een verzorgmeisje....maar waarschijnlijk moet ik er dan nog 1 bijzoeken.....dan heeft ze 3 mensen die haar doen ...dan lijkt het net een manege pony.....is dat niet zielig dan....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:05

Als je zorgt dat ze niet alleen komt te staan maar met een ander paard of paarden, dan zal ze zich daar ook thuis gaan voelen. Idd zal ze zich beter gaan voelen en zeg nou zelf lekker de hele dag buiten op het gras en dan ook nog met een ander paard, is toch het einde? Zou mij er niet druk om maken. Je paard in een buitenbox en niet rijden, als maar laten staan is veel zieliger.

Misschien kun je voor 2 x per week of zo een verzorger zoeken, eentje die aandacht aan je paardje besteed, kun jij met gerust hart wegblijven die dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:09

vera23 schreef:
Ja ik denk ook wel dat ze het leuk vind maar vind het zo erg dat ik er zelf niet meer elke dag heen kan....heb wel al een verzorgmeisje....maar waarschijnlijk moet ik er dan nog 1 bijzoeken.....dan heeft ze 3 mensen die haar doen ...dan lijkt het net een manege pony.....is dat niet zielig dan....?

Je moet niet te gauw denken dat iets zielig is. Paarden wennen snel aan een nieuw ritme en als er die dag niemand komt is niet erg, ze staat toch buiten? Wat is zielig? Vraag je dat eerst eens af. Zielig als paarden slecht verzorgd worden, geen hoefsmid zien en hele slechte hoeven waardoor ze bijna niet kunnen lopen, hele dagen op het hok staan weinig te eten krijgen, slecht lichamelijk behandeld worden, zo ken ik er nog wel een paar. En ook daar passen paarden zich op aan.

Als hij helemaal alleen in het land komt te staan en in een hoekje gaat staan te verpieteren, dat is zielig, maar dan koop je toch voor een paar tientjes een shet erbij, als hij alleen staat?

Is het die vos?? Leuk paard hoor en die witte is ook een mooierd Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-06 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 11:12

Ze staat nu ook heledagen op het land hoor...dus ze komt nu zeker voldoende de stal uit gelukkig.....maar met de winter word dat weer moeilijker natuurlijk....er staat daar zo n 38 paarden dus aardig wat nog.....ik heb nu al en verzorg meisje voor 3 dagen al 2 jaar ongeveer....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 11:13

russel schreef:
vera23 schreef:

Je moet niet te gauw denken dat iets zielig is. Paarden wennen snel aan een nieuw ritme en als er die dag niemand komt is niet erg, ze staat toch buiten? Wat is zielig? Vraag je dat eerst eens af. Zielig als paarden slecht verzorgd worden, geen hoefsmid zien en hele slechte hoeven waardoor ze bijna niet kunnen lopen, hele dagen op het hok staan weinig te eten krijgen, slecht lichamelijk behandeld worden, zo ken ik er nog wel een paar. En ook daar passen paarden zich op aan.

Als hij helemaal alleen in het land komt te staan en in een hoekje gaat staan te verpieteren, dat is zielig, maar dan koop je toch voor een paar tientjes een shet erbij, als hij alleen staat?

Is het die vos?? Leuk paard hoor en die witte is ook een mooierd Haha!

Je hebt ook wel gelijk ik ben gewoon een zeurpiet maar vind het gewoon moeilijk.....nee gaat om die witte

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 11:38

Dankjewel trouwens nog haha...nee dat vosje die kan als het goed is nog wel even mee.....het schimpie heeft al een carriere achter de rug haha die mag nu wat rustiger aan haha....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:08

Een knapperd hoor, lekker ergens zetten met een andere maat en het komt goed. Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:14

Dankjewel...!

Rachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:23

Ik ben het helemaal met russel eens. Voor de pony zal het even wennen zijn, maar dat weegt niet op tegen de fijne tijd die hij op z'n nieuwe stal zal krijgen. Knipoog

Gewoon verhuizen dus !!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:33

Oh ik kan wel huilen haha! Vind het zo erg als ik er niet meer elke dag zie.....wat een muts heh!

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:00

Ik zou ook gewoon gaan verhuizen!! Is wel beter voor je pony denk ik, de pony went vanzelf aan zijn nieuwe omgeving! Succes ermee..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:24

Ik zou beide paarden dan verhuizen naar de andere stal.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:08

Ik heb m'n paard ook van een manege naar huis gehaald. Een best grote overgang natuurlijk. Ik heb geen problemen gehad; 3 dagen hinnekken en daarna niks meer. Haha! Nu is hij naar mijn idee nog gelukkiger ook dan op die manege. Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 20:01

friesiszwart schreef:
Ik zou beide paarden dan verhuizen naar de andere stal.

Ze hebben daar maar 1 stal vrij ja en tuurlijk wil ik ze bij elkaar houden maar het gaat nu om der gezondheid en heb eigenlijk haast geen keus...vandaag hebben bij ons heel het land met zand verspreid dus nu moet mn pony wel weg...!

Met mn paard is het op de manege beter daar heb ik goed les een binnenbak waar ik kan rijden in de winter dat is een wedstrijd paard en met mn pony heb ik niet meer zoveel nodig....ja moeilijk om het goed uitteleggen...maar voor mn paard is het daar niks en er is ook geen stal meer vrij...

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:42

voor je pony is het beter!
hij went vanzelf, en als het echt niet gaat kan je nog terug naar je oude stal...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 17:57

Ze gaat er morgen heen....dus ik ben benieuwd ik hou mn stal aan maar denk dat ze het wel leuk vind alleen ik niet zo maar goed zei gaat voor.....

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:13

moedig dat je voor regina haar gezondheid kiest Ach gut
vind haar een beeldige pony/paard? Vingers aflikken
helaas ga ik tever wonen anders had je haar zo mogen brengen Clown
heb straks ruimte genoeg

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 07:36

Lief van je dankjewel.....waar ga je nu wonen dan..?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:44

Hoi,

Ik heb leys bijna 3 maanden geleden verhuist na ruim 9 jaar op dezelfde stalling en heb daar gelijk het normale ritme opgepakt niets relaxen en laten wennen gewoon gelijk aan de bak. Hij heeft absoluut geen problemen gehad en geniet er erg van.

Gisteren heb ik ook Urban verhuist en dat liep ook prima staat lekker relaxed op stal en lijkt lekker in het rond met een rustig oog (nu is het gelukkig geen drukte maker). Vandaag ga ik dus ook gewoon rijden en verder met de training.

Paarden wennen snel als je maar het normale ritme houdt.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:06

nou het beestje is verhuisd.....ze had het wel naar der zin geloof ik .....gelijk in het land gestaan...er staan wat foto s ervan op mn profiel...van de oude en der nieuwe stal...