Spoei-installatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eflien

Spoei-installatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 09:39

Hallo allemaal,

in onze buitenbak zitten we steeds met deze hitte in de zomer middenin een zandstorm tijdens het rijden!! Clown
Het is echt niet meer normaal en daarom wil ik graag weten wat zo'n sproei-installatie zoal kost en hoelang en wanneer je de sproeiers dan gebruikt, etc...
Ik heb ergens gelezen dat je het water bv. ook uit een sloot kunt halen en we hebben vlak naast de piste een sloot staan. En kan het kloppen dat, als je een pomp laat plaatsen en verplaatsbare sproeiers neerzet, het dan aanzienlijk minder kost?
En weet iemand hoeveel water je dan zoal verbruikt?
Andere belangrijke info is ook altijd welkom! Knipoog Haha!
Alvast bedankt!

Solitair

Re: Spoei-installatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:27

wij hebben een bron in de grond, hierdoor halen wij grondwater om hoog en sproeien wij dit op de bak. je moet er wel op letten dat dit niet gebeurd in een bak met witte hekjes. want ze worden dan namelijk roestkleurig. ook de letters maak ik 1 keer in de week na het sproeien schoon. ze zijn anders helemaal roestkleurig.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:30

Wij hebben inderdaad een pomp naast de sloot van de buitenbaan. Met slangen en verplaatsbare sproeiers kunnen we op deze manier de baan goed nat maken. Ook kunnen we de slang aansluiten op het drainagesysteem van de baan waarmee er water omhoog gepompt wordt. Dit is echter nooit genoeg om de baan blank te zetten, en dat heeft hij helaas wel nodig.
Ik heb geen idee hoe het met de kosten van dit systeem zit, ik weet alle dat het gesleep met slangen en sproeiers best tijdrovend is.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:55

Voor een vast systeem in de bak ben je al gauw rond de 1000 euro kwijt, als je goede kwaliteit wilt hebben. Een los systeem kost de helft( dus rond de 500 euro) en kun je ook nog voor andere dingen gebruiken, zoals om de wei/ tuin te sproeien.
Succes met de keuze!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:56

ga dit volgen?!?!
Wij zijn ook op zoek....