Er is hier een maandje geleden een bakje aangelegd , flinke laag (zeker 20 cm) zand erin gegooid en rijden maar .
Ik vind het helemaal niks , veels te zwaar en onbetrouwbaar , net een
maanlandschap , diepe hoefafdrukken naast opgeworpen bergjes ,
je kent het vast wel
De hoefslag is nu aardig vastgelopen door iedereen dus die is best goed begaanbaar.
Maarja ik ga in de bak rijden om die hele bak te gebruiken , figuurtjes rijden , veel voltes en buigingen , van hand veranderen , S-jes enz.
Dat heeft Marena ook nodig want ze is snel afgeleid en ineens vrij nerveuzig als ze in de bak moet rijden. Daardoor heeft ze dus moeite met vloeiend in een gelijkmatig tempo ontspannen lopen en ze dreigt weer in haar oude gewoonte van het vluchten voor de kuit te vervallen.
Om hieraan te werken heb ik dus een fijne betrouwbare bodem nodig waarin ze ook wel KAN ontspannen en gelijkmatig lopen.
Dat valt hierin allemaal nog lang niet mee ....
Zouden jullie toch in de bak gaan rijden in mijn situatie ?
(Ik heb het een paar keer geprobeerd maar is echt niks , paardje loopt onzeker , hakkelig en boven haar tempo , hier bereik ik niks mee
)Zijn er hier mensen die vinden dat ik me aanstel ,
op stal vinden die meiden dat wel , want zij rijden toch immers ook gewoon in de bak ?!
En tweede punt hiervan :
Ik heb liever dat de bak af en toe gesleept wordt zodat het weer een vvlak geheel wordt , niet die kraters erin en die hoefslag erin gesleten.
Zo trap je de gehele bak geleidelijk aan en blijft het beter rijdtbaar vind
ik.
De anderen zijn dat niet met me eens , als je gaat slepen is die hoefslag immers weg die ze net aangestampt hebben !
Dus wordt de bak alleen maar zwaarder....
Maarja om met rijden nou alleen over de hoefslag heen te kachelen dat vind ik persoonlijk dus niks , kun je net zo goed rails neerleggen
en de paarden op wieltjes zetten
Afijn : (om een kort verhaal lang te maken
)1)Gewoon rijden in de bak en niet zaniken of / niet rijden , hooguit in stap
2)beter hoefslag uitslijten , is fijner of / aanslepen !! dat werkt het beste .
Jullie mening graag !
) dan is het enthousiasme bij mij al weg.