container

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

container

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 10:10

Hoi

Ik had al heel stuk getypt maar is geloof ik wat verkeerd gegaan. Ik heb nu nieuw weiland gevonden, maar er staat geen stal op. Nu wil ik container plaatsen, maar heeft iemand tips of ervaringen hiermee. ikga nog naar gemeente om na te vragen of het wel mag. Ik wil eigenlijk de container alleen als schuilstal gaan gebruiken. Omdat anders wel erg duur gaat worden. Heb nl gezien dat je ze helemaal uit kan bouwen, met drinkbakken en aansluiting voor electrich en zo. Maar dat is niet nodig aangezien ik daar geen stromens water en stroom heb. Iemand tips??

friesiszwart

Re: container

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:29

meestal doe de gemeente heel moeilijk voor het plaatsen van een (schuil) stal of container. Het bespaard je een hoop kosten en gedoe dit vooraf na te gaan. Indien het niet mag raad ik je aan voor de winter een stallingsadres te zoeken en in de zomer gebruik te maken van het weiland.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:26

heb ik al gedaan, bellen me straks terug. Stalling voor winter ben ik al hatrd naar het zoeken maar kan niks vinden. Op een manege zetten is te duur voor 3 paarden. Hoop dat lukt, net stress gehad met weide eigenaar om die brief van advocaat. Morgen vertrekken we...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:14

Ik vind het gek dat de kranten vol staan over dierenmishandeling, omdat vee de hele dag in de brandende zon staat en als je een schuilstal wilt plaatsen dan doet iedereen ineens moeilijk. Wat willen ze nu?! Wij zijn ook op zoek naar een mobiele schuilstal (zie het topic over de Hippo-tech mobiele stal) Daar staat ook een link naar een Nederlands bedrijf die ze maakt. Dat zijn echt mobiele stallen die je bijv. achter een trekker of auto kunt hangen. Er zit geen bodem in, dus dat betekent dat hem sowieso steeds moet verplaatsen. (Heeft te maken met maximale hoeveelheid meststoffen op één plek) Volgens mij hoef je hier geen vergunning voor aan te vragen, kan ook niet omdat hij steeds van plaats wisselt. Is dat misschien een idee voor jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:16

Ja het mag, mits het verplaatsbaar is. dat is het wel, wij hebben er voor de zekerheid een kruiwagen wiel ondergedaan zodat het wielen heeft Clown

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:55

Containerstallen mag je echt niet overal zonder vergunning plaatsen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:19

net offerte gekregen, 2250 exl, voor 2 stallen in 1 conatiner van 20 ft. ga nog eens verder kijken en hopen dat morgen wel die afdeling van gemeente te bereiken is, ben al hele dag aan bellen, fijn geregeld daar zeg Morgen gaan we verhuizen, we rijden aangezien nikita trailer angst heeft. Vertrekken om half 8 en hopen 3 uur later aan te komen ( stappen alleen) ben bang dat weer vanalle sverkeerd gaat aangezien laatste tijd alles verkeerd gaat. Ben benieuwd hoe het gaat.
niermand ervaring met een container, waar ik op moet letten op tips??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:12

naast of het wel mag van de gemeente moet je letten op scherpe randen, veilige afwerking en de bodem...
Isolatie is geen luxe want ze worden ontzettend heet in de zon...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:22

nou, bedankt voor tips maar het mag dus niet van gemeente. In buitengebied mag niks geplaatst worden, ook al in het verplaatsbaar, mag gewoon niet. mocht verder ook geen schutting plaatsen ( doe toch, moet toch echt iets van beschutting zijn vind ik). Nou gemeente bedankt, vergunning gaven ze ook niet, ik hoefde niet eens te proberen. In elke geval bedankt voor jullie reacties, nu weer probleem erbij. Wei is heel nat in winter ( staat zelfs riet tussen t gras zag ik net) en wilde anders opo stal houden inw inter,. gaat dus niet nu,. en ben al zo hard aan zoeken, iedereen in buurt al gevraagd, alle boeren afgegaan, niemand heeft wat. Zelfs op maneges in buurt is geen plek voor 3 paarden in winter, hebben stallen dan zelf nodig, en waar ik wel terecht kan is het onbetaalbaar. bah bah, vandaag paarden verhuisd, door trailerangst van Nikita hebben we maar gereden, 4,5 uur later waren we er ( alleen gestapt). Erna paaltjes uit weiland gehaald, stoeptegels van poetsplaats weggehaald en de stroomdraad opgeruimd. Moet nog gedeelte van paaltjes, maar kreeg die er nu niet uit, is te droog en hoop dat vanavond flink regend en dat morgen na werk gelijk los komen. Ik ben kapotmoe, hjeb overal spierpijn en ben bekaf. wat ene gedoe zeg

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:15

nou ik hoop dat alles goed afloopt, laat het ons wel weten. maar mocht je een weiland vinden waar je wel een container op mag zetten zou ik er een lessennaarsdak op maken. hebben wij ook gedaan en nu staan ze overdag ja met dit warme weer zelf in de stal omdat het daar koeler is dan buiten in de zon. ze kunnen bij ons zelf bepalen of ze binnen of buiten staan. ideaal. geen zorgen maken als je weg bent en het hagelt keihard als ze grood willen staan lopen ze er zelf maar heen succes!!!