Hoeveel geld p/maan kwijt aan je paard!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madonna

Hoeveel geld p/maan kwijt aan je paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:36

Hooi

Ik had een vraag aan jullie hoeveel jullie ongv. per maand kwijt zijn aan de verzorging aan jullie paard? Inclucief stalling/weide/voedsel/vlasofstro/worme kuur en als je nog meer kan bedenke zet het erbij!

Alvastt bedankt Pling

Gr Marleen

Korleon

Re: Hoeveel geld p/maan kwijt aan je paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:04

Tja, ik hoefde zelf geen hooi en stroo te betalen, stond bij mijn oom namelijk. Voer was ongeveer 10 euro per 25 kilo ofzow en voor de rest kocht ik pas iets als ik het nodig had. Dus precies weet ik het ook niet sorry.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:06

Ik betaal 160 euro/ per maand aan stalgeld. Dit is incl. wormenkuur.
Ik heb niet de beschikking over een binnenbak. Ik woon in Noord-brabant.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:10

ik betaal voor mijn stalling 135 euro das dus biks/hooi of kuil/wortelen.daar zit ook bij binnenbakje buitenbak en longeerbak
wormen kuur moet je gewoon zo betalen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:13

- stalling
- weide
- voedsel
- vlas of stro
- wormenkuur

En:

- hoefsmid (ijzers?)
- inentingen
- evt. verzekering
- les
- zadel
- hoofdstel
- dekens enz
- met dit weer liters vliegenspray

Komt een hoop bij kijken Lachen

En je kunt niet uitgaan van de goedkoopste dingen die je ziet, de een heeft een spotgoedkope stalling, de ander lest heel goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor jou voor die bedragen is Lachen

Moraal van dit verhaal:
Paarden zijn duur, ik heb destijds ook een berekening gemaakt en gekeken of het allemaal leuk kon.
Ik kan je vertellen dat die berekening, hoe zorgvuldig ook, het niet haalt bij de werkelijkheid.
Het valt duurder uit dan je denkt Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:54

Alina schreef:
- stalling
- weide
- voedsel
- vlas of stro

Stalling all in 320 Euro in de maand.

- wormenkuur

Elke 2 maanden 13 Euro (laat het op stal mee doen, zelf doen is goedkoper)

En:

- hoefsmid (ijzers?)

20 Euro elke 6 weken bekappen, vanaf januari gaat hij op ijzers a 80 Euro rondom.

- inentingen

2 x per jaar, 50 Euro algehele check up door de veearts en dan nog een 25-30 Euro ongeveer voor de enting ofzo, weet het niet precies.

- evt. verzekering

Heb ik niet, we hebben een paar duizend Euro op de bank voor noodgevallen

- les

1x per week = 320 Euro in de maand

- zadel

Zat tussen de 1500 en 2000 Euro, kaal

- hoofdstel

130 Euro ongeveer excl. trens

- dekens enz

Zit per deken tussen de 100 en 150 Euro, heb er verschillende om aan te passen aan de temperatuur. Zweetdekens ong. 35 Euro per stuk.

Schaar ik onder algemene koopjes, tussen de 50 en de 100 Euro per maand gemiddeld aan vliegenspray, tuig- en dekenreparaties, mineralenblok, iets lekkers voor de paarden, spulletjes voor je paard of jezelf, dekens laten reinigen...

Verder nog tandarts (afhankelijk van wat er moet gebeuren), volgend jaar weer wedstrijdkosten (startkaart, verenigingsgeld, vervoer, startgelden, iets eten en drinken daar)

Even met het lijstje van Alina gedaan.
Ik ben veel kwijt in de maand dus, met een bedrag als dit ga je het op simpelere basis zeker redden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:00

betaal 100,- stalling. daar komt ong 50,- aan hooi en stro bij dan nog ong 50,- aan brokken. hoefsmid is 20,- per paard bekapen dan. en da is verchillend wormenkuur is denk k zo'n 5,- per maanddekens reinig ik zelf met de hogedrukspuit. zadel kan je zelf zo duur maken als je wilt enveals met een hoofdstel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:03

ik dénk zo'n 150 euro per maand, ik hoef geen weidegeld te betalen, maar elke maand is er wel iets, nu weer voor honder euro hooi gekocht, dan weer hoefsmid/wormkuur, naja altijd wel íets.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:32

de laatste tijd geef ik veel uit. 130 Euro aan stalling is standaard, dat is dus niet veel. maar de laatste weken heb ik veel nieuwe spullen gekocht, dus ik zit nu aan zo'n 250- 300 Euro. als ik alles gemiddeld neem, zit ik op 175-200 Euro denk ik... soms koop je heel veel ineens, en soms koop je bijna niks extra...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:05

Ik reken elke maand op zo'n 200 euro op dit moment. Ik betaal 90 euro voor de wei, dan komt er nog van alles bij: spulletjes, hoefsmid, wormenkuur e.d.. Wat ik overhoud spaar ik voor mijn trailer. Ik heb geen verzekering, maar wel een bedrag op de bank om noodgevallen te kunnen oplossen ( een paar duizend euro ). Vanaf 1 oktober gaat hij naar stal, en dan zal ik meer uit gaan geven, ik denk dat ik dan rond de 250 euro per maand uitkom, zonder lessen. Die komen pas als ik er op ga, dus dan komt er nog wel een bedragje bij...Paarden zijn duur, maar je maakt het wel zo duur als je zelf wilt Haha! .

Suusie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:29

Ik neem aan dat het ook aan de manier waarop jij je paard houdt ligt.
Mensen die hun paard houden volgens het "natuurlijk paardrijden" zijn in mijn ogen minder kwijt per maand ( geen stallingskosten, geen ijzers, geen dekens enz...)
Mensen die hun paard stallen waar een buitenbak, volledige verzorging enz.. aanwezig is, zijn meer kwijt. Of zit ik nu verkeerd?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:39

Ik heb een pony en een paard en ik betaal voor hun samen 170 euro per maand. Dat houd in voor alle 2 een stal, hooi , stro, 2 hectare grond en een buitenbak van 20x60. Het is een prive terrein bij iemand aan huis (priveterrein waar ik als enigste sta, dus dat is erg gunstig. Het voer (kruidenmuesli+sportbrokken) betaal ik 23 euro per keer voor en ik haal ongeveer om de 9 dagen nieuw voer. Ik heb voor mijn paard een dressuur zadel Thorowgood Griffin voor 600 met singel beugels etc , en voor mijn pony een dressuur zadel Eurohunter Accent -comlpleet- voor 300 euro! Hoofdstel voor pony was 95 euro en hoofdstel voor paard was 130 euro.
Ik heb 2 vliegendekens van alle 2 65 euro per stuk , en voor allebei een winterdeken van 120 euro per stuk (in de aanbieding) zadeldekjes zijn ongeveer 20-40 euro per stuk maar je kan ze ook voor 60 euro kopen natuurlijk. Ik doe ze om de 2 maanden naar de hoefsmid, 4kant bekappen is 20 euro per paard/pony en wormenkluur is 12 euro om de 6 weken.
En de jaarlijkse enting komt er natuurlijk ook bij kijken.
Voor de rest kan je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt!!!

-xxx-

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:01

merrieveulen schreef:
de laatste tijd geef ik veel uit. 130 Euro aan stalling is standaard, dat is dus niet veel. maar de laatste weken heb ik veel nieuwe spullen gekocht, dus ik zit nu aan zo'n 250- 300 Euro. als ik alles gemiddeld neem, zit ik op 175-200 Euro denk ik... soms koop je heel veel ineens, en soms koop je bijna niks extra...

ik moet er wel bijzeggen dat het wel duurder zal worden, aangezien ik ook weer les ga nemen. ik denk dat ik normaal over het hele gemiddelde wel zeker op 200 tot 250 Euro uitkom.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:35

ik betaal per maand aan stalling 50 euro, mijn vader de andere 50 euro, daarnaast heb ik gemiddeld 4x in de maand les,, dus dat is 20 euro per maand erbij.. mijn vader de andere 20 euro,, dus ikzelf 70 en mijn vader 70 dat is 140 euro.. daarnaast af en toe de hoeven, inentingen en de wormkuur. maar daar weet ik de prijs neit van

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:38

Ik heb mijn paard aan huis staan dus betaal geen stallingsgeld. Het stro is ook van eigen land. Ik ben zo'n €80,00 per maand kwijt.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:12

Ik ben gemiddeld zo'n E 250,- kwijt. Dit is dus zonder hoefsmid, dierenarts en andere aanschaffingen.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:25

ik ongeveer 140.00

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:27

Gemiddeld € 300.- per maand (incl. hoefsmit, ontwormen etc)

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:30

Hmm wij zijn wel veel geld kwijt we hebben gelukkig de pony's bij huis staan, dat zijn er 9. dat is gewoon voer hooi van eigen land aubiose en de hoefsmid 1 x in de week les en concoursen, en de andere dingen zoals vliegenspray wat op is of olie bijvoorbeeld.
en dan hebben we nog ene paard die voor de helft van ons en die staat ergens anders, daar betalen we stalling voor en de kosten van dierenarts hoefsmid en de concoursen.

Maar ik denk dat omdat onze pony's bij huis staan je dan goedkoper uit bent dan wanneer je ze bij iemand in pension hebt staan..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:03

melisjuh schreef:
Hmm wij zijn wel veel geld kwijt we hebben gelukkig de pony's bij huis staan, dat zijn er 9. dat is gewoon voer hooi van eigen land aubiose en de hoefsmid 1 x in de week les en concoursen, en de andere dingen zoals vliegenspray wat op is of olie bijvoorbeeld.
en dan hebben we nog ene paard die voor de helft van ons en die staat ergens anders, daar betalen we stalling voor en de kosten van dierenarts hoefsmid en de concoursen.

Maar ik denk dat omdat onze pony's bij huis staan je dan goedkoper uit bent dan wanneer je ze bij iemand in pension hebt staan..

dat zeker! hangt er wel van af wat voor stalling je hebt, als het echt een bedrijf is zal er meer minstbejag zijn, dus betaal je niet alleen voor wat je daadwerkelijk gebruikt. wat dat betreft sta ik goed, er zijn veel voorzieningen, maar de eigenaar doet het voor 'erbij'. voor de leuk. dus ik betaal omgerekend denk ik maar iets meer dan ik kwijt zou zijn met de paarden aan huis.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:44

Ik betaalde 225,- voor de stalling.
Daarbij komen dan nog hoefsmid- en veeartskosten.
Mijn paard was rondom beslagen, daar betaalde ik zo'n 82,- voor per 8 weken (zomers vaak 6 weken).
De veearts heb je sowieso nodig voor elk jaar inenten, en evt. kiezen vijlen, en dan nog de evt. ziektes enzo die je paard zou kunnen krijgen...

Ik betaal 18,- elke week voor een half uur priveles. Daarnaast was ik met mijn paard nog lessend lid van de verening (ong. 170,- per jaar) en reed ik wedstrijden.

Dan krijg je nog evt. extra voedingssupplementen en vliegensprays, hoefvet en andere verzorgingsproducten.
En natuurlijk alle spullen die je nodig hebt voor je paard zoals zadel, hoofdstel, dekens, dekjes, etc...

Ik denk dat als ik alles bij elkaar neem van mijn paard (was ook een kwakkelaar, had dus ook veel veeartskosten...) dat ik globaal genomen op zo'n 500,- per maand uit zou komen...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:23

Gemiddeld ben ik zo'n 300 a 350 euro kwijt per maand. excl. VA want die kosten zijn nogal variabel. Als ik de kosten van de afgelopen 3 jaar erbij rekenen kom ik uit op een aanzienlijk hoger bedrag wat ik mijn vriend maar niet moet vertellen Lips are sealed !

picachu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:36

ik ben per paard in de zomer ongeveer € 125,- kwijt en in de winter rond de € 175,-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:25

- weide
- voedsel
- stro

210 euro per maand

- wormenkuur

10 euro per keer (elke 6 tot 8 weken)

En:

- hoefsmid (ijzers?)

Blootvoets, normaal 1 keer in de 12 tot 16 weken, nu even elke 6 weken 25 euro voor bekappen

- hoef schoenen

per stuk 58,50 (maal 2 dus, alleen voor), gaan ongeveer 2 jaar mee

- inentingen

25,50 per keer (dus 51,00 per jaar)

- dierenarts

al snel enkele honderden euro's per jaar

- evt. verzekering

Plotselinge dood, bedrag weet ik niet, gaat mn vader over

- les

Heb ik niet ik rij alleen buiten ivm artrose

- zadel

(nieuwprijs kaal 1240 euro) zadel is nu ongeveer 600 euro waard (5 jaar oud)

- hoofdstel

Kieffer hoofdstel (van toen 300 gulden) 140 euro
Merkloos hoofdstel van 2o euro (fijner dan de kieffer)
reserve hoofdstel kregen we erbij toen we hem kochten (9 jaar geleden)

- dekens enz

Winterdekens per stuk 80 euro ofzo
we hebben er 2
Fleece dekens per stuk 30 euo
1 met hals 1 zonde hals

atex daas, als snel 15 euro per fles

T loopt dus behoorlijk op in de kosten....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:52

Stalling all in zo'n 200 euro per maand
Hoefsmid 27,50 euro per 3 maanden gemiddeld. (alleen bekappen)
Wormenkuren kosten tussen de 7 euro en de 22,50 euro (afhankelijk van de werkzame stof)
Enting 30 euro per keer
Tandarts 50 euro per keer
Verzekering 128 euro per jaar
Lessen 100 euro per maand
50 euro per maand opzij leggen voor dingen die kapot gaan...

Zadel, hoofdstel, dekens e.d. is afhankelijk van wat je wil en variabel qua kosten...

Kom ik op zo'n 386 euro gemiddeld per maand... Dat is dus behoorlijk wat Bloos Haha!