van weide naar stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

van weide naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:34

ik heb nu een paar maanden een nieuw paard.nu staat ze natuurlijk lekker in de wei,want het is prachtig weer.maar straks als het kouder word wil ik haar op de manege op stal hebben.
bij de vorige eigenaren,stond ze meestal buiten overdag en s'nachts op stal.heefd iemand misschien tips over hoe ik haar het beste kan laten wennen op stal?

Tempus

Re: van weide naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:53

Misschien hetzelfde als laten wennen op wei. Eerst een korte tijd (bv een halfuurtje) en dan steeds wat langer.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:54

ik ben het met tempus eens!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:00

en er ook bij blijven in het begin, omdat ze het niet gewend is kan ze zich nog wel eens gaan vervelen, en misschien 'breekt ze de boel' dan wel af Nagelbijten / Gniffelen. (evt. een liksteen kán een oplossing zijn, of iets anders). Maar kijk het gewoon even aan en zorg dat je er wel een beetje zicht op hebt Knipoog

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:54

Zodra het weer s nachts minder wordt overdag buiten en s nachts op stal. Indien je de mogelijkheid hebt op de manege overdag naar buiten en s nachts naar binnen en dit dus zo houden. en met slechter weer later naar buiten en eerder naar binnen.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:20

Ja idd gewoon eerst lekker kort en dan die dag er na langer en die dag erna weer langer en dan is het paard in de winter er helemaal klaar voor.