Al 2 dagen achter elkaar in de sloot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luuz

Al 2 dagen achter elkaar in de sloot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 21:02

Gister werd ik gebeld dat mijn paardje in de sloot lag. Na 5 minuten werd ik alweer teruggebeld dat ze er weer uit was. Na het eten ging ik kijken en was ze natuurlijk vies en zwart. Verder had ze een flinke wond op haar buik die gelukkig niet diep was en nog wat kleine schaafwondjes..
Goed afgesproeid en gedesinfecteerd en de wei weer in.
Ik nam eigenlijk aan dat ze er wel geschrokken van was en het dus niet nog een keer zou doen, maar wat blijkt nou: Vanmiddag werd er weer gebeld dat ze in de sloot lag. Me vader er snel heen (ik was niet thuis) en ze was er alweer uit voor hij er was. Weer een beetje nat en wat hele kleine plekjes maar verder gelukkig niet ernstig. Ze lag er weer precies op dezelfde plek in..
Ik vraag me nu dus echt af wat er met haar aan de hand is!
We hebben nu een stuk draad ervoor gehangen en vannacht saat ze in het andere land.
Heeft iemand hier ook zo'n raar paard of hebben jullie een idee wat het kan zijn? Zal ze soms afkoeling zoeken? Of horzels willen vermijden? Het lijkt me namelijk niet dat ze erin is getrapt ofzo. Dat had anders eerder moeten gebeuren toch? Ze zijn echt wel vrienden de paarden en spelen alleen met elkaar..
Ik ben benieuwd..

Jenbuc

Re: Al 2 dagen achter elkaar in de sloot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:51

hmm ik denk verkoeling.. al hoewel,..
wou ze drinken dat ze er dan in gleed...?

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:54

Staat er wel een goedgevulde waterbak in de wei??

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:44

Ik denk toch ter verkoeling. Of gewoon uitgegleden.
Hier in de wei staan ze ook weleens in de sloot, puur ter verkoeling. Gelukkig klimmen ze er zelf altijd weer uit.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 07:36

Ja klinkt als verkoeling of dat ze wou drinken en de sloot invalt. Ben ook wel benieuwd of er een goedgevulde waterbak in de wei staat...?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:27

wij hebben ene merrie op stal gehad die als het erg warm was het water inliep..ook om te drinken terwijl er wel een waterbak stond...
slimme dier wist op haar manier dan niet meer hoe ze eruit moest komen en gevolg was dat wij haar er weer uit konden halen..

draadje spannen en de waterbak langs de sloot zetten hielp in ons geval Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 09:12

Ja er staan zelfs 2 waterbakken omdat ze in 2 weilandjes staan. Die waterbakken weet ze ook echt te vinden, want standaard nadat ik haar gevoerd heb, gaat ze even drinken.
We hebben nu een draadje gespannen voor de sloot waar ze er 2 keer inviel. Nu hopen dat ze het vanmiddag niet gaat herhalen in het land waar ze nu staat met een diepere sloot. We kunnen namelijk niet voor alle sloten draden spannen, daar is er gewoon teveel sloot voor...

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:37

Ik denk dat ze het doet ter verkoeling..

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:11

Nu maar hopen dat ze niet in die diepere sloot valt Knipoog

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:14

Die diepere sloot is gelukkig wel zonder puin waar ze zich aan kan bezeren, maar dus wel dieper. We zullen zien of ik vanmiddag nog gebeld word.. Knipoog