Hoe best verfrissen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Hoe best verfrissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:18

We zitten op dit moment met een paard dat een hoefzweer heeft.
Zweer is gisteren uitgesneden maar hij loopt nu met een verband en moet op stal blijven.

Afspuiten kunnen we hem onmogelijk doen ivm dat verband maar kunnen we hem afsponsen?
Zoja,welke plaatsen zijn de beste om te koelen? En moet je het water dan aftrekken of op laten liggen?

Het is zeer warm op stal(golfplaten)en daarmee wil ik hem beetje helpen.
Ik weet dat een paard goed tegen de warmte kan(toch?)maar toch.

MDWStables

Re: Hoe best verfrissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:46

Is het niet een idee om een plastic zak met tape even over het verband te doen. Kan je hem gewoon afspuiten maar wordt het verband niet nat.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:55

dan krijg je denk ik waarsgijnlijk kans op dat het gaat lekken lijkt me, misschien dat het helpt als je de slang heel zacht aanzet, zodat je er goed op kunt letten dat het verband niet nat wordt, maar dat ie dan tog verkoeling krijgt...
Valt misschien te proberen, maar je bent wel nog verder van huis als het mis gaat..

Denk dat je het water er beter vanaf kan trekken met zon zweetmes

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:01

Oh wat vervelend, erg lastig!! Ik zou het ook gewoon proberen om voorzichtig te proberen aftespuiten. Anders op de hals en bij de oren is het wel lekker, en tussen de billen, tussen de naadjes (schouder/buik) en verderest alles gewoon..

Succes ermee!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:47

afsponsplekjes zijn de hals het hoofdje tussen de voorbenen rug en buik. als het te warm wordt met de golfplaten kan je ook de tuinslang op het dak zetten ff 3 z per dag doen ong en dan een minutje of 10 dan wordt het ook koel in de stal. ook de stal van binnen nat maken, scheeld heel erg veel. die van mij staan neit op stal nou maar heb ook golfplaten en is erg goed geisoleerd maar mega warm doe nou gewoon de stal afspuitenis het lekker koel.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:06

cooling gel door het water

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:36

atreyuevita schreef:
cooling gel door het water

Die heb ik vandaag gekocht.Moet ik dus met een spons aanbrengen.
De tip van het dak wist ik al,maar of het mogelijk is?Ik zal het eens aan boord brengen.
Als ik gewoon afspons en ja met die cooling gel,moet ik dan ook met de zweetmes erover gaan?