Dit heeft ze eigelijk al sinds ik dr heb, de ene keer erger dan de andere keer.
Als ik dr meer voer heb je kans dat het weg gaat en voller wordt..
Maar daar doe ik die buik ook niet echt veel plezier mee

Wat kan ik er aan doen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sizzle schreef:Aan het werk zetten en supplementen geven.

MysticTinker schreef:Persoonlijk zou ik eht niet snel geven aan een fjord (of aan mijn tinker). Het zijn sobere rassen, extra temperament hebben ze niet nodig. Alle vitaminen die ze nodig hebben halen ze uit gras, hooi, een mineralensteen en af en toe wat fruit.
Het probleem zal volgens mij niet het voer zijn, maar ze moet gewoon spieren kweken, en dat moet je rustig aan doen, rustig opbouwen door lekker te trainen.

Sizzle schreef:Ik heb een merrie in 2 maanden zien veranderen door wat extra suplementen. Ze leek wel zwanger en ondervoed tegelijk. Dikke buik, magere rug, niet echt mooi in de vacht en overdreven braaf. Na een maand of twee was het een ondeugende merrie met vlees op de rug in plaats van buik. Mijn paard komt ook de zomer niet door zonder iets extra's, hoe gek dat ook mag klinken. In de winter heeft ze energie voor tien en de zomer sloopt die energie eruit en moet ik vreselijk veel voeren.

Wat is het nu, iets van de laatste weken of iets wat ze altijd heeft gehad? Als het iets van de laatste weken is zullen de antwoorden denk ik anders worden, laat dan eens bloed trekken door een DA. 
Neonlight schreef:Hmm, in je eerste bericht zeg je anders wel dat ze het eigenlijk altijd gehad heeft sinds je haar hebt?Wat is het nu, iets van de laatste weken of iets wat ze altijd heeft gehad? Als het iets van de laatste weken is zullen de antwoorden denk ik anders worden, laat dan eens bloed trekken door een DA.
Sorry! Mijn vorige bericht dus als niet geplaatst beschouwen.
(En het bericht daarvoor natuurlijk nog wel.
) 
Neonlight schreef:Ja, deed ik ook, de tweede reactie dan, de eerste niet, even niet in de gaten dat jij de TS niet was.Sorry! Mijn vorige bericht dus als niet geplaatst beschouwen.
(En het bericht daarvoor natuurlijk nog wel.
)

Niek123 schreef:maar vooral aan het werk zetten