Tips voor nette manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Tips voor nette manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:12

ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar even verplaatst worden.

Wie heeft er tips om de manen van je paard netjes (en dan met name zo recht mogelijk) te krijgen?
Ik knip ze het liefst omdat ik manentrekken eigenlijk maar niks vind en mijn paard vind het ook niks.

Dus kom maar op met die tips Haha!

Zilly

Re: Tips voor nette manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:57

Bij de paardendrogist is er een handig apparaatje te koop op de manen mee te 'snijden' (naam = SOLOCOMB)
Knippen wordt het naar mijn mening te recht van, trekken kan ik niet Bloos dus ik gebruik dat dingetje Ja
Je kunt alleen kleine plukken tegelijk doen, dus dat is wel minder, je bent wel een tijdje bezig...

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:05

Maar Zilly, volgens mij is het verschil dan klein met trekken (qua tijd dan). Met manen trekken doe je toch ook kleine plukjes?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:07

ik heb een soort mes (wat ze in trimsalons voor honden ook veel gebruiken) en daarmee ga ik onder de manen langs, ze worden dan flink uitgedunt.
om ze korter te krijgen ga ik er altijd even met een efileerschaar langs, of ik knip de onderste stukjes eraf als ik gevlochten heb

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:46

Elmond schreef:
Maar Zilly, volgens mij is het verschil dan klein met trekken (qua tijd dan). Met manen trekken doe je toch ook kleine plukjes?

Klopt, maar TS vraagt naar andere mogelijkheden omdat het paard trekken niet zo fijn vindt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:49

ik vind trekken toch de makkelijkste en snelste manier.. bij mijn fries gebruik ik een uitdunschaar om de dode punten eraf te krijgen, maar die gebruik ik dus niet bovenaan om de manen uit te dunnen, maar aan de onderkant om ze daar uit te dunnen! Knipoog

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:10

Zilly schreef:
Elmond schreef:

Klopt, maar TS vraagt naar andere mogelijkheden omdat het paard trekken niet zo fijn vindt Knipoog

Snap ik, maar ik bedoelde het meer zo van het kost evenveel tijd...omdat jij zei dat het zo lang duurde met dat kammetje omdat je kleine plukjes moest nemen, maar dat duurt dan alsnog evenlang als trekken Knipoog Snappie?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:13

Clown Ik begrijp het Haha!

Bloos met trekken pak ik soms wel wat grotere plukken, maar als je dat met de Solocomb doet, dan zit ie meteen vast Nagelbijten / Gniffelen