hooibaar gras na deze droogte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

hooibaar gras na deze droogte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 11:41

Onze weide ligt er -zoals denk ik bij iedereen- belabberd bij. Het is amper aangegroeid na het hooien en de koeienmest die er op is gegaan ligt er door het gebrek aan regen nog grotendeels op.

Vraag: herstelt zich dit nog als het weer gaat regenen? Krijgen we nog hooibaar land of krijgen we een hooitekort deze winter???

friesiszwart

Re: hooibaar gras na deze droogte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:16

Indien het land regelmatig weer water krijgt knapt het snel op echter voedingsstoffen zijn wel verminderd. hierbij dus rekening houden met het voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:31

Áls het nog gaat regenen misschien wel. Maar het heeft wel een klap gehad dus duurt het langer voor de groei er weer inzit. Ik denk dus eerder dat je in september nog een keer kan kuilen dan dat je in augustus nog kan hooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:03

Pfoe, ik vond het eerst zo'n rare titel, die droogte is super voor het gras om van te hooien, mooi stengelig droog gras (geen stof). Maar als je bedoelt dat je weinig gras hebt... Sja. Het heeft vanochtend geregend, misschien dat het wat later wordt voor het land weer geschikt is, maar denk dat je er nog wel een wagen af kan halen, je hebt heel de maand augustus nog Lachen