kosten wanneer je veulen in de opfok gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

kosten wanneer je veulen in de opfok gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 11:06

hoi, wie van jullie heeft ervaring met opfok, en kan me vertellen wat de bijkomende kosten zijn?
met andere woorden wat kost het je als je je veulen in de opfok zet, zegmaar gewoon tot ze drie is?
ik heb het nu niet over de dierenarts kosten want daar is sowiezo geen pijl op te trekken natuurlijk.
(ik zou stiekum héél graag mijn veulen ook aanhouden, want twijfel wel eens of Marigold wel een goede rijpony wordt, altijd iets met haar).

bedankt voor antwoorden.

Arabian_Girl

Re: kosten wanneer je veulen in de opfok gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:48

ligt denk ik een beetje waar je ergens woont.welke regio.
want t verschilt nogal erg, meestal in de zomer rond de 50/75 euro en in de winter rond de 100 ongeveer.
maar is gewoon overal anders

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 12:02

hier kost het sowiezo 200 euro per zomer, wat het in de winter kost weet ik niet, de paarden staan dan op een weiland met toezicht, het is niet een officiele opfok geloof ik.
de samensteling van de kudde is dus niet op voorhand bekend.
voor een veulen tot twenter zal daar de hoefsmid, wormkuren en inentingen bijkomen lijkt me, verder niet al te veel toch?
het gaat om een fjorden veulen (mijn veulen, van mijn merrie), en de regio is friesland.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:13

misschien kan je t beste ff op google ofzo zoeken naar opfok ofzo omdat t nogal verschil per prijs enzo..
verder alleen smid enting en wormenkuur.verder niet echt iets..misschien nieuw halster of iets.en met dierenarts kan je nooit van te voren zeggen.
van wat het in friesland ong kost zou ik niet weten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:15

circa 900 euro per jaar in friesland in een koppel, zomers op het land en in de winter binnen in groot hok