TIPS tegen DAZEN / VLIEGEN etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:33

Ik ben vandaag aan het brouwen geslagen...
Een flesje dettol, azijn, citroenolie en nog iets, maar dat ben ik alweer vergeten. Volgens mij is HET wondermiddel er nog steeds niet. Toch maar eens proberen iets te maken dat werkt. Zal een gouden handel zijn...$$$$ Haha! Haha! Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:52

Ik gebruik 50% azijn + 50% sterke gewone thee. Werkt ook prima (bij mij dan).

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:50

Ja, koffie werkt heel goed!
Je zet gewoon doodnormale koffie, laat het afkoelen en doe het in bijv een colafles. Dan kun je het met een spons over je paard heen doen!
Oja, en voor de mensen met schimmels en dergelijke: ik heb het op Mistys bles en voetjes ook gesmeerd, en je ziet het niet! en anders heb je natuurlijk ook nog de tuinslang Tong uitsteken

Groetjes iris

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:04

mijn paarden hebben ook verschrikkelijke last van dazen,vliegen enz...
ééntje heeft zofel last dat als ik haar van de wei haal dat ze vol bloed is Boos! +haar hals is vol met bobbels!wat ook kan helpen is knoflookpoeder voeren,gemengd met het eten.Je kunt het gewoon in een paardenwinkel kopen en het schijnt heeel goed te zijn!ik ga het ook eens proberen!wie weet..
groetjes Julie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:24

Maar een middel en dat is vliegendeken met hals. Middeltje dit en middeltje dat geprobeerd en kost bij elkaar ook veel geld.

Komt allemaal op zijn huid en sluit die dan ook weer af en wordt door de huid ook weer in het bloed opgenomen, ik weet het niet hoor. Ik spoot wel mijn hele paardje af, na het rijden of in de wei staan om de liters middeltjes van zijn vel te spoelen.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 23:07

Thanks voor de tip van de koude koffie!!!!!
Suma had weer vreselijk last van de dazen met haar dunne arabieren huidje.
Vorig jaar gebruikte ik Coopertix, dat is wel duur maar werkt goed.
Maar omdat het chemisch is en in het bloed komt wil ik het, nu ze hoogdrachtig is, niet gebruiken.
Dus ik met een spons en koude koffie aan de gang.
En tot mijn verbazing en vreugde helpt het prima!
Dus nu zet ik iedere dag een bakkie extra voor Suma. *LOL*
Petra

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 23:46

En zo krijgt iedereen een koffievos Haha! .

Ik heb zelf het ideale middel nog niet gevonden. Van alles geprobeerd en volgens mij werkte dat Switch pour on nog het beste.
Maar ik geloof dat dat uit de handel gehaald is.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:34

haha, ja fitz!
Nee, ik kan het ook op de bles smeren en raar genoeg zie je dat niet Verward
Maarja, liever eeen koffievos, als een hobbeldebobbelpaard van de steken Huilen

Groetjs iris

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:40

Iedereen is zo actief bezig met de buitenkant en dat is ook wel heel goed, maar als ze gaan zweten vervliegt het spul vaak en vermindert de werking. Ik spray ook altijd met zelfgemaakt spul maar geef ook knoflookolie! Juist als ze gaan zweten komt de geur er uit en daar houden de vliegen niet van. Hij wordt niet zo vaak gestoken, al blijft ook hij wel last houden van dazen. Maar het valt mij echt mee!

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:36

Lot schreef:
Iedereen is zo actief bezig met de buitenkant en dat is ook wel heel goed, maar als ze gaan zweten vervliegt het spul vaak en vermindert de werking. Ik spray ook altijd met zelfgemaakt spul maar geef ook knoflookolie! Juist als ze gaan zweten komt de geur er uit en daar houden de vliegen niet van. Hij wordt niet zo vaak gestoken, al blijft ook hij wel last houden van dazen. Maar het valt mij echt mee!


de vliegen zijn het probleem ook niet zo, het gaat vooral om die smerige dazen. Wij hebben ook al van alles geprobeerd: knoflook, citronella, middeltjes, spraytjes enz.enz. maar niets helpt echt tegen de dazen. Boos! Boos! Ik zal die tip van die koffie eens proberen, daar had ik nog nooit van gehoord, wie weet....
Als ze erg veel last van dazen hebben zetten we ze gewoon overdag binnen ( in de stal is het bovendien wat koeler, bij ons ) en dan gaan ze 's nachts naar buiten....hebben ze nergens last van Haha!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:53

Ik heb van iemand ook een tip gehad, ik weet niet of dat werkt hoor!

Je haalt zo een pot goedkope gel bij de drogist en een flesje citronella mengen en je hele paard ermee insmeren volgens haar hielp het hartstikke goed en het is een goedkope oplossing!

Misschien hebben jullie hier wat aan!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:05

Nou, sorry maar ik krijg nu een heel vies beeld voor ogen met mijn paard met gel-look....yeghie bah joh dat kan toch niet? En dan moet je m vervolgens om de haverklap wassen...yegh..

Ik ga ook voor knoflook, en gewoon vliegenmepper ipv zweepje mee het bos in Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:16

Met Gel ???????????

Nee dank je, ik haal het niet eens in mijn hoofd om het te gaan proberen....

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 18:50

Nee dat dacht ik dus ook ik hou het lekker bij neovet en vliegvrij! dan maar wat duurder!!!!!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 19:46

loulou schreef:
bij het kruidvat verkopen ze ook spuitbusjes tegen muggen en vliegen. die werkt ook heel goed het is eigenlijk voor mensen maar bij paarden werkt het ook. tijdens het buitenrijden kun je hem ook meenemen want het is niet zo heel groot, maar je doet er wel redelijk lang mee. het kost 1,80 ofzo.


ja ze zijn wel lekker klein maar je doet er echt niet redelijk lang mee! doordat ze zo klein zijn zit er ook niet zo heel veel in die van mij is nu al op en ik heb hem 6x onder gespoten. Ik denk dat ik ook maar zelf iets ga brouwen Haha!