Wat kan ik aan stallingsgeld vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Wat kan ik aan stallingsgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 13:40

Ik zit er aan te denken 1 of 2 van onze leegstaande boxen te gaan verhuren. Nou weet ik alleen niet hoeveel ik ervoor kan vragen. Luxe faciliteiten heb ik niet, ik houd mijn paarden zo eenvoudig mogelijk. Ik heb er zelf wél een hoop werk aan. Ik zal de situatie hier beschrijven en ik hoop op reacties/ideeen van jullie!

Wat ik iemand all-in kan bieden:

* 3 x 4 meter box, licht en goede ventilatie,
* Paarden staan op stro,
* Ruime paddock om in te rijden, buitenritten zijn hier heel goed te maken (dat doen we dus hoofdzakelijk in de winter, wanneer de paddock te nat is),
* Veel weidegang

's Zomers staan de paarden 24/7 in het land, mocht er een keer te weinig gras zijn (als de droogte zoals nu veel langer gaat duren bijv...) dan voer ik 2x per dag hooi bij.
Weide houdt ik schoon, mest wordt opgeruimd.

In de winter staan de paarden 's nachts binnen (ik wil op het land nog een schuilstal maken maar deze is er dus nog niet). Elke morgen voer ik ze (muesli of biks, wat die persoon wil) en breng ik ze naar buiten in de paddock. Hier krijgen ze flink hooi gevoerd.

's Avonds mest ik de stallen uit, opstrooien en haal ik de paarden binnen. Ze worden weer gevoerd en krijgen weer hooi.

Kom maar op met prijsvoorstellen! Cool

ineke_

Re: Wat kan ik aan stallingsgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:03

150 à 200 per maand ?
is er bv. ook ruimte om harnachement, dekens ed. achter slot en grendel op te bergen ?
ik zie dat je in duitsland woont, ik weet niet hoe de prijzen daar liggen ?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:12

Denk dat €200,- een mooie prijs is, als je paarden gemest, gevoerd en buiten gezet worden. Lachen
Is het in Duitsland, of gaat het om een stal in Nederland? Want ik weet niet hoe in Dld. de prijzen liggen..

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:16

150 à 200 euro is echt veelste veel wat je hiervoor kunt vragen .. (weet niet heo de prijzen bij jullie precies liggen_
Ik sta bij iemand aan huis en die heeft dezelfde (met extra toevoeging) faciliteiten als jij hebt in de aanbieding.. En ik betaal er 100 euro voor ..
Dit is mss dan wel weer een vriendenprijsje maar meer dan 150 kun je echt niet vragen voor deze faciliteiten ..
Geld, geld! 100,- vind ik een mooie prijs .. (eventueel kun je voor het bix of brok voeren vaststellen dat de eigenaren deze zakken zelf kopen .. Dus dit bedrag los van het stallingsgeld rekenen, zodat als ze het paard geen brok willen voeren ze geen onnodig geld kwijt zijn, snap je?)

Is er echter ook nog een plaats waar de paarden gepoetst en gezadelt kunnen worden?
Is dit overdekt of moet je bij minder weer ook buiten staan en daar opzadelen?
Is er idd een plaats waar je al je spullen (veilig) op kunt bergen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:18

Denk dat het heel erg ligt aan de locatie.
Hier in de Randstad worden echt zulke prijzen gevraagd, met deze faciliteiten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:26

Stal is in Duitsland, de prijzen hier zijn te vergelijken met Nederland voor zover ik weet. In ieder geval bij maneges en grotere pensionstallen.
Ik heb hier een privé stal met maar 4 boxen, waar er nu 1 van leeg is en binnenkort misschien 2. Daarom vind ik het lastig een prijs te bedenken, kleinschalig (hoogstens dus 4 paarden) en geen bak. Alleen een paddock om in te rijden en natuurlijk bos enzo in de buurt.

De oude stal naast de paardenstallen wordt na de zomer verbouwd tot zadelkamer/voerkamer. Hier staat het voer in tonnen, en kan iedereen veilig en schoon zijn spullen kwijt. Zadelkasten heb ik, ook 2 voor eventuele "pensionklanten", al staan die nu nog in de stal/gangpad.

Ik breng inderdaad de paarden naar buiten en haal ze weer binnen, zodat ik gelijk het hek en het water etc. kan controleren. En of de paarden nog op 4 benen staan. Haha!
Als iemand liever zelf uitmest en normaal met stro om kan gaan wordt de "huur" natuurlijk wel wat lager.
Verder zorg ik voor alles, dat de hooizolder altijd vol ligt met hooi en stro, dat er voer aanwezig is, de waterbakken schoon, ijsvrij en vol zijn (als de electrische in de winter uitgeschakeld zijn).

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:28

het klinkt perfect ik wou dat je hier in de buurt zat maar ik denk 100 euro voor als ze buiten staan en in de winter zou ik meer vragen want dan ben je stro kwijt ik zou dan 150 euro vragen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:35

Het gaat mij niet zozeer om de stalhuur, die box staat er toch wel, of er nou een paard in staat of niet.
Het gaat mij vooral om het feit dat ik er zelf behoorlijk wat werk aan heb en dat de desbetreffende persoon alleen maar de "leuke kant" uit hoeft te oefenen en natuurlijk de kosten eruit van voer, stro etc.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:38

hier word er dan meer dan 200 euro gevraagt.. maar licht er denk ik aan waar het licht

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:40

ik betaal 170 euro voor een grote ruime stal stro biks hooi en electrische waterbak boer voert en zet paarden binnen en buiten we hebben een bak en ik hoef alleen zelf te mesten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:42

En vergeet niet dat ik ook kosten heb aan het weiland:
24 uur per dag stroom, sproeien, ongebruikte delen met kunstmest laten behandelen zodat er altijd goed en genoeg gras is.

Ik denk dat 125 - 150 euro wel een mooie richtlijn is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:43

Ik mest zelf uit, en zet de paarden buiten. Er word wel gevoerd, ze staan in grote lichte frisse boxen in een dikke laag stro. In de zomer staan ze 24/7 op het land. Er is een bak.

En ik betaal 120,-

Ik zou ook iets tussen de 100,- en 150,- rekenen. Jij hebt er best wel wat werk aan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:47

Ik vind dat je best 150 mag vragen,aangezien de paarden 24/7 buiten staan.(komt ook niet zoveel voor op pension stallen,althans niet bij ons in de buurt,gaan ze maar 8 uurtjes de wei op en soms nog minder.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:55

Ik vind dit nogal hoog.
Hier in de buurt heb je voor de prijs van 150,- ook nog een gedraineerde en verlichte buitenbak, plaatsje voor trailer, 24/7 weidegang, keuze binnen buitenbox..

Maar inderdaad; het licht aan de buurt.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:04

mariska1989 schreef:
Ik vind dit nogal hoog.
Hier in de buurt heb je voor de prijs van 150,- ook nog een gedraineerde en verlichte buitenbak, plaatsje voor trailer, 24/7 weidegang, keuze binnen buitenbox..

Maar inderdaad; het licht aan de buurt.

tja.. bij mij in de buurt, betaal je dan al gauw tegen de 300,-
het is echt de buurt, kan je niet in de buurt informeren, wat ze daar vragen,
en kijken wat het je kost, en aan de hand van dat een prijs maken?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:05

wat raar eigenlijk dat er zo'n verschil in zit qua buurt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:15

Plaats voor de trailer is er ook, overdekt. Vergeten te melden.

Het enige wat dus ontbreekt, is een bak. Want met zoveel weidegang maakt een binnen- of buitenbox niet zoveel meer uit denk ik. Ze staan 's nachts hooguit 10 uur op stal in de winter, ze gaan er om 22:00u. in en komen er 's morgens om 7:00u. weer uit. Wat inhoud dat ik dus nóóit kan uitslapen........ Gestoord

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:17

Ik heb ongeveer deze faciliteiten als jouw op mijn stal. alleen ik mag zelf mesten en de wei doen. Ik betaal 155 euro

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:18

En hier in de omgeving zijn er maar weinig pensionstallen, alleen twee hele dure (en overvolle) maneges.
Wat nog niet veel zegt, ik zit hier in een dorp en ik denk dat de enige pensionklanten mensen uit de stad zouden zijn die bereid zijn wat verder (17 km) te rijden voor een goedkopere stalling als de maneges. Dus geen vergelijkingsmateriaal helaas.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:20

155 euro en dan zelf moeten mesten en de wei bijhouden?!? Dat vind ik wel veel.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:25

Citaat:
150 à 200 euro is echt veelste veel wat je hiervoor kunt vragen .. (weet niet heo de prijzen bij jullie precies liggen_

En meer van dergelijke reacties.

Ik snap niet waarom jullie deze prijzen allemaal zo hoog vinden.
Ik vind ze zelf aan de lage kant.
Het is wel een hoop geld hoor, maar als ik hier in de rondte kijk... Knipoog
Randstad, he...

Ik zou in de zomer wel iets minder vragen, omdat ze dan meer op het land staan en je ook niet in de knoei komt met mensen die liever naar een zomerstalling gaan.

Overingens scheelt het wel veel in je prijs dat je geen bak hebt, anders kon je een stuk meer vragen, jammer...

Al klinkt het mij prima, maar ja, ik heb nog geen eigen..

romenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:32

Informeer eens bij manege's/pensionstallen in de buurt hoe de prijzen liggen !!!
Bereken eens wat je kwijt bent aan hooi/stro/voer e.d.
Kostprijs ligt al gauw op 100-150 euro per maand.
Voor meer informatie over berekening pm me
Ik verhuur zelf ook een aantal stallen, kan je als je wilt helpen met berekning. Groetjes Sandra

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 22:36

Ik was al eerder op zoek naar een manier om van de paddock een simpele rijbak te maken.
Maar ik mag er niet teveel werk van maken. Ik huur de stal (incl. 1,5 ha wei en de paddock) en als het er teveel "als een bak uit gaat zien" mag je gelijk een vergunning aan gaan vragen. En hier hebben de eigenaars (die bij de stal wonen) geen zin in, kost teveel. Voor mij ook.

Het is hier zowiezo al oppassen geblazen; als je bijvoorbeeld een lamp (ik wilde dus licht om 's avonds te kunnen rijden in de paddock) op wilt hangen, moet je de lamp aan bijvoorbeeld een boom, of zoals ik nu heb, aan het dak van de stal monteren. Op het moment dat je de lamp op een paal zet (of een lantaarnpaal neerzet) die in de paddock schijnt, valt het onder "rijbak" en moet je een vergunning aanvragen. Koe

De paddock is gewoon een stuk van het weiland wat afgezet is door een hek. Door het rijden meer zand als gras, dat scheelt. Volgens de eigenaar ligt er (onder het grootste gedeelte van het weiland en onder de paddock) een drainagesysteem, maar die werkt dus voor geen meter. Als ie er al daadwerkelijk ligt.
Ik zat te denken om er toch een bodem in te leggen (evt. eerst wat uitgraven) waar enigszins op te rijden valt (tapijtsnippers?) maar volgens mij heeft dit geen zin als het regent en zonder (werkend) drainagesysteem?

Jammer dat ie niet wat hoger ligt, in dat geval helpt 4 geulen graven na het rijden al meer dan de helft!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 22:59

Romenique, ik heb je een pm gestuurd!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:04

mereldevogel schreef:
Citaat:

En meer van dergelijke reacties.

Ik snap niet waarom jullie deze prijzen allemaal zo hoog vinden.
Ik vind ze zelf aan de lage kant.
Het is wel een hoop geld hoor, maar als ik hier in de rondte kijk... Knipoog
Randstad, he..

Juist ja: jij zit in de Randstad. En dat kun je totaal niet vergelijken met Twente of de kop van Noord-Holland, om maar eens twee voorbeelden te noemen. Hier in het oosten is 150-200 voor een dergelijke stal een normale tot hoge prijs.

Op een pensionstal met faciliteiten betaal je hier namelijk tussen de 175 en 225 euro, bij mensen aan huis ben je zo'n 150 euro kwijt. In het laatste geval is 200 euro dus echt aan de hoge kant, daarvoor kun je hier namelijk prima een box krijgen op een pensionstal met een binnenbak etc. etc. Kan me dus heel goed voorstellen dat mensen roepen dat 200 euro veel is voor een dergelijke stal.

In het geval van de TS zou ik 150 euro ook een heel schappelijke prijs vinden.

GamblersCup schreef:
...de prijzen hier zijn te vergelijken met Nederland voor zover ik weet.

En omdat de regionale verschillen in NL vrij groot zijn, kun je dit dus eigenlijk niet stellen. Knipoog