dikke buik keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

dikke buik keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 09:54

hoi
ik weet niet of het hier goed staat hoor anders verzet je het maar.. Lachen

we hebben 12 aug keuring en me paardje heeft nog een ernstig dikke buik. ze staat snachts op stal en sochtends krijgt ze een handje musli en staat de hele dag op de wei (staat niet veel gras nu ook niet door de droogte) daardoor word ze 1x per dag bij gevoerd met een plak hooi. savonds als ze weer op stal gaat krijgt ze een kwart brok. nu rij ik ong. 4/5keer in de week en dan voornamelijk (zei stal genootje) in het bos lange afstanden dus veel draven en heel veel overgangen. maar nu wil haar buik er gewoon niet af! als ik het bos in ga ben ik zn ander half/2 uur weg en dat bijna (wel opgebouwd hoor!) zn uur aan het draven bij elkaar.
iemand nog andere tips om haar buik eraf te krijgen?? ze kan niet de hele dag op stal want zij is de 'baas'van het stel en iedereen gaat na buiten overdag.

Sim

Re: dikke buik keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:40

-> VSW

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:20

Ik zou ook eens controleren op Wormen..... En misschien ook meer aan het werk met dr... evt. nog een keer extra longeren per dag, zodat ze ff loopt en meer vet moet verbranden... (wel rustig opbouwen natuurlijk Knipoog )

Edit: gaat t om de fries in je profiel?? Is ze niet misschien drachtig??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:27

Buikspieren trainen dmv dressuurmatig rijden en longeren met een pessoa of aan de dubbele longe. Kort voor de keuring kan je haar uit de wei halen om 'op te drogen' en haar dan alleen hooi en krachtvoer geven. Maar je bent al wat aan de late kant. Spieren opbouwen gaat niet in 2 weken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:18

Hoi dit tipic in de gaten mijn paard groeit van niets en de buik krijg ik ook niet weg.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 15:10

nee het gaat niet om de fries in me profiel, zou die eens grondig bij moeten werken. ht gaat om een haflinger.
ze heeft dit jaar een miskraam gehad en weet dus zeker dat ze niet drachtig is van een groot veulen maar wel van een veulen wat wij volgend jaar verwachten.
[***], het moet wel in zn korte tijd want ze is net terug van de hengst waar ze is blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:17

Dan moet je niet teveel verwachten in 2 weken. En voor een haflinger is het niet zo erg om niet in sportconditie te verkeren, dat past eerder bij het type dan bij een ranke volbloed.
Ik zou in ieder geval wel blijven voeren en niet op een hongerdieet zetten.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:28

Onze haf was ook veel te dik bij de keuring en haflingers kennende krijg je dat er met geen mogelijkheid meer af in twee weken.
Wij kregen bij de stamboekopname te horen dat er nog minstens 50 kg af moest, maar dat ze daar bij de beoordeling wel rekening mee gehouden hebben. Ze gingen ervan uit dat de gangen dan beter zouden zijn en hebben ze ook als zodanig beoordeeld.

Dus het hoeft nog niet zo'n ramp te zijn voor de keuring, maar als je echt het onderste uit de kan wilt kun je beter wachten tot ze volgend jaar beter in conditie is

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:33

waterbak afsluiten en met de emmer water gaan geven want dan kan ie beperkt water drinken smorgens 2 emmers, smiddags 2 emmers en s`avonds 2 emmers water