Hoeveel is deze stalling waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_o1

Hoeveel is deze stalling waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:35

Hej,

Hier in de buurt kan ik een pony/paard stallen! Maar die vrouw heeft alleen zelf 3 paarden daar staan, dus we hebben allebij geen idee, wat de prijs zou zijn. Misschien dat jullie iets meer weten. Hier een korte uitleg:

*Een rijbak, die 2 km verder ligt
*Weiland, waar ze van s'ochtends tot s'avonds in staan.
*Prachtige omgeving 'rijmogelijkheid' (Midden in het bos)
Plingie vrouw kan voeren. & gezelschap van andere paarden.

Zouden jullie willen mee denken hoeveel deze stalling waard is per maand.
Met zaagsel/bix/hooi & Zonder!! Alvast bedankt..!! xxx Tanja

Anoniem

Re: Hoeveel is deze stalling waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:38

Hoe groot is het weiland, hoe afgezet, wie doet onderhoud aan weiland, is er water, hoe ziet de stal eruit, buitenbox? hoe groot,wie doet uitmesten, sta je op stro of ander, hoe vaak wordt er gevoerd, wie zet de paarden buiten en binnen, ook in de winter? Hoeveel hooi en bix en hoe vaak krijgen ze dat, ook in de zomer of alleen in de winter?

Nog we wat vraagjes die de prijs van je stal beinvloeden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:40

Waar ligt het? Dicht bij een stad, of is het een onwijs stuk rijden. Moet je wel zelf de paarden op en af het land halen?

Tanja_o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:43

Hej, sorry dat ik dat er niet bij vertelde, maar het is op een platteland,, Het is 6 km, naar de stal, en 4 km naar de bak. In de ochtend zet die vrouw de paarden buiten, en als ik toevallig er in de avond ben, dan kan ik dat zelf doen, maar de wei ligt achter de stal, dus 10 meter lopen.. dus niet zo ver

Tanja_o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:49

russel schreef:
Hoe groot is het weiland, hoe afgezet, wie doet onderhoud aan weiland, is er water, hoe ziet de stal eruit, buitenbox? hoe groot,wie doet uitmesten, sta je op stro of ander, hoe vaak wordt er gevoerd, wie zet de paarden buiten en binnen, ook in de winter? Hoeveel hooi en bix en hoe vaak krijgen ze dat, ook in de zomer of alleen in de winter?

Nog we wat vraagjes die de prijs van je stal beinvloeden.

Ze hebben veel stukjes weilanden,, achter de stal. naast de stal. voor de stal.. allemaal in stukjes afgezet, maar groot genoeg voor 4 paarden..
het is met houten paaltjes en met stroompaaltjes afgezet. nou onderhoud aan weiland word niet veel gedaan. bijna nooit om eerlijk te zeggen. ja er is water. de stal ziet er mooi uit, ik denk zown 3x3 dat de stal is,, buiten op 1 van die weiland is inloopstal van 6x6 ongeveer, het is een binnen stal geen buitenbox.. ik mest zelf uit.. ik sta dan op zaagsel.. 2 keer per dag word gevoerd,, die vrouw zelf kan de paarden allemaal binnen brengen want het is net achter de stal.. 1 kilo bix per dag en 2 plakken hooi per dag,, maar ik denk zelf iets minder en in de winter iets meer, omdat ze de heele dag op de wei staan,, en die andere paarden krijgen ook niet veel hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:58

Als het excl voer is ongeveer 75 euro, is er veel wei en mogen ze er lang op staan en is er kwalitatief goed gras, dus geen straatgras e.d. wellicht wel 100 euro,

Incl. voer en matig grasland (wat ik eerder denk, want wei heeft veel onderhoud nodig) tussen de 100 en 125 euro.

Tanja_o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:03

nog iemand met een reactie

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:04

ik ga met russel mee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:27

Dacht ook ongeveer 100 tot 150 Euro.

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:34

Ik denk dat je aan meer moet denken

als ik het goed begrijp heb je het volgende:
stal
weidegang
voer
bak(iets verder weg)

Ik denk dat je toch aan 150 euro(minimaal) moet denken.mede omdat die vrouw buitenzet en voert.

wat vragen ze dan ongeveer?
Vind je die prijs te hoog of was je aan het orienteren?

Tanja_o1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 11:01

Ik heb nog geen bijbaantje,, en ik moet zoveel ik kan zelf betalen. Dus 150 is voor mij alleen niet te betalen, maar het lukt denk wel als me ouders er wat bij leggen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:11

Heb je dan al een pony? Of moet ie nog gekocht worden?

En in dat laatste geval moet je dus ook rekening houden met alle bijkomende kosten als dierenarts, hoefsmid etc. Dat is niet weinig.

Als je al een pony hebt (ik denk het niet aan je verhaal te zien) hou je natuurlijk al rekening met deze kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:21

Ik las dat je een tinker wilde kopen, laat hem wel keuren, maar als hij gezond is, dan zul je een paard krijgen met weinig onderhoud en kosten. Over het algemeen zijn het heel makkelijke paarden die je eigenlijk zo lang mogelijk gewoon buiten moet laten lopen en schraal voeren. Ik ga er van uit dat je recreatief gaat rijden, dus af en toe een leuke bosrit. IJzers is niet nodig, en de losse stukjes bijvijlen, heb je niet altijd elke 8 weken een smid nodig, kan ook wel wat langer tussen zitten, zeker met tinkers die toch al goede hoeven hebben.

Als je hem gewoon in zijn eigen wintervacht laat komen, heb je geen dekens nodig en dat scheelt ook weer een hoop werk en geld. Ik zou het lekker basic houden, gras en goed hooi en een klein beetje goede kwaliteit kracht voer. Stel je kunt bespreken dat je alleen in de winter stal wilt gebruiken in de nacht en dan dus extra voer nodig hebt, en stalbedekking en heen en weer lopen met je paard dat je dan meer betaald dan in de zomer als hij buiten mag blijven en een klein beetje aanvulling op zijn grasrantsoen krijgt in de vorm van krachtvoer. Zal voor jouw mega veel verschillen in de kosten. Als het makkelijk kan moet je niet moeilijk gaan doen en je paard zal er denk ik alleen maar blij mee zijn.

Wil je wedstrijden gaan rijden, zijn er andere eisen die je aan je paard moet stellen, qua type maar ook qua verzorging en voeding en dat maakt het duurder. De keuze is aan jouw.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:38

Waar in Nederland is het? Want een dergelijke stalling (zonder rijdbak op het erf en zelf mesten etc) kost hier in het westen tussen de 125 en 150, maar in het oosten zal dat rond de 100 zijn. Is die bak ook van die eigenaar? En moet je daarvoor 4 km (of is het nu 2 km, want dat is nu niet duidelijk) over de weg? Dan is het imo een stalling zonder rijdbak, want die ligt wel erg ver weg. Ik vind het namelijk nogal een groot verschil of je nu wel of niet de beschikking hebt over een goede rijdbak.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:41

Hoi,

Tussen de €120,00 en €150,00 denk ik toch wel mede omdat ze de paarden voeren en binnen en buiten zetten.

Groetjes

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:44

Ik geloof dat die 4 en 6 kilometer slaan op de afstand vanaf huis, dan komt de afstand tussen de stal en de bak uit op 2 kilometer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:58

Ik heb over een afstand van 5 km langs de weg in stap ongeveer ruim een half uur gedaan, soms wel 45 minuten. Dat is 2 x half uur. Heb je een paard met een goede conditie en je wilt nog een half uur dressuurmatig rijden of springen, kan dat wel. Maar als je wilt lessen en een intensieve les achter de rug hebt, is dat half uur ook voor je zelf niet altijd even prettig en soms net te veel. Ik ging dan vaak met vrachtwagen terug. Kost ook heel veel tijd, even rijden. Dus realiseer je dat die rijbak niet bij je stal hoort en effe rijden er dus niet bij is, als je niet in de bossen wilt of kan rijden ivm de dazen en hoeveelheid muggen en vliegen. Als de rijbak niet van hun is, hoort hij niet bij je stal en is je stal minder waard.

Is er geen berm en heeft je paard niet zulke goede hoeven, is het al een reden om ijzers te moeten laten zetten als je 3 x per week naar die bak toe wilt. Rondom kost al gauw 85 euro en alleen bekappen 25 maar bekappen hoeft niet elke 8 weken, zeker niet als je ook regelmatig over straat komt. In de winter is het gauw donker en moet je al na 16.00 uur in het donker over straat, is dat veilig genoeg daar? Is er verlichting bij die bak, anders kan je er alleen in het weekend rijden en dan zal het wel snotdruk zijn.