3 hecatere, hoeveel paarden kunnen er op? + vraagprijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

3 hecatere, hoeveel paarden kunnen er op? + vraagprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 12:11

ik krijg vanaf oktober een groot, mooi weiland ter beschikking voor een mooi prijsje. We hebben nu al ongeveer iets meer dan een halve hectare en dat is eigenlijk maar net iets te weinig voor de 2 paarden die nu op onze weide staan.

Daarmee dus de nieuwe weide. Ze is iets meer dan 2 hectare groot, omsloten met bomen en afgesloten met prikkeldraad (daar het een koeienweide was). Er staat nog geen stal op en ligt mooi afgelegen maar toch niet ver van het straat.

Doordat ze toch wel groot is, ga ik ze verhuren zodat er nog paardjes bij mijn paarden kunnen komen staan. Nu vraag ik me af, hoeveel paarden zouden er (op nu ongeveer 3 hectare met de andere weides er bij) op deze weides kunnen staan en wat ik er ongeveer van kan vragen? Water en verzorging inbegrepen (dierenartskosten enz dus niet).

RockyLover

Re: 3 hecatere, hoeveel paarden kunnen er op? + vraagprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:00

Ik denk dat je ongeveer 1/2 ha per paard moet rekenen, dus 6 paarden. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak ze buiten staan. Ik weet niet waar je woont maar daar ligt het heel erg aan hoe veel je ervoor kunt vragen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:14

In principe wordt gezegt 2 paarden per hectare. Zelf heb ik enkele jaren op bijna een hectare 6 paarden staan en zij hebben meer dan voldoende gras. Voordeel het perceel heeft aan alle kanten water, ligt laag en ik verdeel het geheel in vakken. Regelmatig verweiden naar een vers nieuw stuk zodat het gras niet overdreven kort gegeten wordr en dus ook de wortels behouden blijven. Net voordat de paarden eraf gaan (dag van te voren) even het hoge gras maaien zodat zij nog een dag (of meer indien nodig) hebben om dit op te eten voordat zij naar een volgend stuk gaan. Zodra de paarden van het stuk af zijn direct bemesten. (let erop dat je je aan de max. mest hoeveelheden hou). Maar altijd voldoende gras en hooi voor het winterseizoen. (maand geleden 87 balen hooi er ook vanaf gehaald en bij een gemiddelde van 2,5 balen per dag toch een behoorlijke hoeveelheid.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:34

Inderdaad, zoals gezegd, op iedere halve hectare 1 paard.

Ik betaalde voor het gebuikmaken van de wei, inclusief verzorging van mijn paard door de weide-eigenaar 50 euro per maand. Ik weet niet precies waar je woont, maar wat je ervoor kan vragen is echt afhankelijk van je woonplaats.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:07

Bij ons in de buurt kost weidegang 2,50 per dag, dus 75,00 per maand.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:00

6 paarden ongeveer dus Haha! wel, de weide zal ook in stukken verdeeld worden en het is heel goed gras dus ze zullen zeker toekomen moest er nog een paardje meer op staan ofzo Lachen

ik woon in belgie, in de buurt van dendermonde (moesten jullie dat weten liggen) ik dacht ook aan ongeveer 50 euro per maand per paard.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:38

1 hectare per paard is hoe wij ook altijd rekenen:)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:52

1 hectare per 2 paarden toch? Tong uitsteken
(heb ik ooit ergens gelezen Bloos)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:21

Mijn VA zij dat je op 1 hectare 1,8 paard kon zetten. Dus eigenlijk 2 paarden.
Tja dagmar zou toch ook wel €50/maand vrage per paard. En als er een stal op staat voor elk paard kun je toch nog zeker 15 euro meer vragen
kuzz
amy

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:52

Voor de prijs zou ik eens rondvragen in jou regio, wat vragen de grondeigenaren in de buurt?
Als die allemaal 30 pm vragen en jij komt met 50 pm, dan heb je geluk als er 2 paarden bij je komen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:13

@ Sjonniej: bij ons in de buurt durven ze makkelijk €75 à €100 vragen voor een stukje wei (woon in dezelfde gemeente dan ramgad)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:19

Ja ik woon dus in een hele andere regio, dus weet niet hoe de prijzen liggen. Het is ook niet reeel om vanuit een andere regio een prijsindicatie te geven, omdat deze per regio heel erg verschillend kan zijn.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:20

Tja dat is waar, wou gewoon de prijzen zeggen hoeveel het ong. is.Dacht dat het daarbij makkelijker beordelen is. Dit was helemaal niet grof bedoeld Tong uitsteken:P

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:22

ja hier in deze regio is het wel heel erg duur!
In onze manege vragen ze 300 euro per maand/ per paard voor enkel een stal want voor een weide moet je nog 50 euro bijbetalen... duur dus!