Mijn zusje is wild van Shetlanders, ze is nu bijna tien. Dus ze krijgt een Shet, als rijpony en ze weet dat ze er uit eindelijk uitgroeid, dat beseft ze. Mijn moeder en ik willen heel graag een Ijslander (we zijn bijna even lang), dus dat kan qua maat. Mijn zusje kan natuurlijk niet op een Ijslander, want daar is ze veel te klein voor en Ijslanders zijn zo makkelijk nog niet, dus dat zou so wie so niet gaan. Zo'n beest is veel te sterk voor haar. Ik vind ijslanders helemaal geweldig, en ik weet er ook wel dingen van, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en mijn moeder ook niet. Ijslanders zijn behoorlijk temperamentvol, ik weet dat het geen hele makkelijke pony's zijn. Maar je kan toch niet "zomaar" een Ijslander kopen als je er geen ervaring mee hebt? Vooral omdat ze meerdere gangen hebben, ik weet bijv. niks over de hulpen die je moet geven voor tolt. Mijn moeder en ik zijn van plan om een keer ergens te rijden op een Ijslandermanege en dan les te nemen op een Ijslander. Zijn er nog meer dingen die je over Ijslanders moet weten ofzo? En we zijn van plan om de pony's dan bij een boer te stallen in een wei ofzo, want bij onze manege is het verschrikkelijk duur. Maar wordt je pony niet gestolen in een wei? (Vooral een Ijslander).