Ik krijg eindelijk een paard.

Ik heb eentje op het oog, maar het is helemaal geen goedkoop paard vanwege haar schitterende papieren.
Aangezien mijn ouders niets van paarden kennen, hebben we mijn instructeur - en tevens ook trainer vn jonge paarden etc - erbij gehaald.
Hij is meegegaan naar het paard en heeft er mee gereden, hij heeft mij er ook mee laten rijden en heeft oa naar de tanden enz gekeken.
Ze had haken op haar tanden, dus wij vroegen de eigenares om de tandarts te laten komen.
De eigenares liet de veearts komen en die zei dat er "te weinig haken waren om weg te halen".
Mijn instructeur stelde voor om het paard een week op proef te laten komen, zodat ik er een week mee kon bezig zijn, een sprongentje kon nemen, een wandeling kan maken etc.
Ook zou ik dan kunnen zien hoe ze in een groep is, hoe ze zich gedraagt tov andere paarden, etc.
De eigenares wilde dat niet, wat ik begrijp, want het paard is nog steeds onder haar verantwoordelijkheid, maar nu twijfelen mijn ouders of ze wel genoeg zekerheid hebben om het paard te kopen.
Uiteindelijk koop je een paard om er de rest van zijn/haar leven bij te blijven, dan wil je toch de zekerheid hebben dat ie zich goed gedraagt in groep, potentie heeft enzo.
De dierenarts zullen we foto's laten trekken van de rug en de benen dus qua lichamelijke toestand zullen we zeker zijn.
Indien ik daar ook nog eens met haar spring en een wandeling maak, hebben we dan genoeg zekerheid om haar te kopen?