Mischien eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fable

Mischien eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 11:40

ok, ik krijg mischien een eigen paard maar voordat we die stap overwegen wil ik eers de (ong) maandelijke lasten weten Het zou dan een jong paard worden en meestal op stal en soms op de wei. omdat ik in het buitenland woon (estland) heb ik niet zoveel aan prijzen (hoewel ze wel handig zijn) en wil ik vooral weten waar je allemaal rekening mee moet houden in de kosten enz. er zullen hier vast eerdere topics over zijn, maar die kan ik niet vinden. links zijn evntueel ook handig. Haha!

Liedje

Re: Mischien eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:08

Je kan het beste in je buurt rondvragen wat de kosten zijn. het varieert nogal Ja Ook hangt het er van af hoeveel luxe je wilt Lachen
Als je een jong paard koop, vergeet dan niet alleen de prijs van de opfok, maar ook die van de stal als het paardje ingereden wordt enzo Lachen
Succes! Eigen paard is heerlijk Haha!

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:10

Als je een jong paard koopt, vergeet dan ook vooral niet dattie meestal op de wei moet en soms op stal. Precies andersom als jij het zegt dus.. denk ff goed na voordat je een jong paard koopt.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:11

Fable schreef:
Het zou dan een jong paard worden en meestal op stal en soms op de wei.

Als je een jong paard koopt, vergeet dan ook vooral niet dattie meestal op de wei moet en soms op stal. Precies andersom als jij het zegt dus.. denk ff goed na voordat je een jong paard koopt.

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:38

mischien heb ik mezelf verkeerd uitgelegd. met jong paard bedoel ik een paard dat al ingereden is enz. tot ongeveer 7 jaar...

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:37

Ten eerste, leuk dat je een paard mag.
Ten tweede, een paard loopt het liefst gewoon hele dag/nacht buiten (mits er nog een paard of meer bij staat Knipoog )

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:03

dat zou ik ook wel willen maar de enige manege waar ik zelf naar toe kan is een grote wedstijd enz. manege met maar een weiland... en het zou me verbazen dat 'mijn' paard daar dan altijd op zou mogen blijven...

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:53

Je wil de maandelijkse lasten weten, maar je zegt ook dat wij die jou niet kunnen geven omdat je niet in nederland woont Verward
Maargoed, ik zal je een rijtje geven waar je rekening mee moet houden en dan kan je de prijzen in de buurt opvragen.

*Stalling
Zit hier alles bij inbegrepen? dus is dit inclusief weidegang, voer, bodembedekking en hooi? Zonee, dan moet je ook rekening houden met de kosten hiervan

* Verzorging
Elke zes á acht weken moet je hoefsmid komen voor je paard. Je kunt dan kiezen tussen bekappen of beslaan. Dit laatste is duurder dan het bekappen.
Gemiddeld moet je eens in de drie maanden je paard ontwormen. Ook moet je ieder half jaar de dierenarts laten komen voor de inentingen. Ook moet je rekening houden met de eventuele dierenartskosten.

* Paardenspullen
Zadel, hoofdstel, poetsspullen, EHBO doos, eventueel dekens, snoepjes, dekjes etc.etc. Natuurlijk zijn dit niet de maandelijkse kosten, maar je zult zien dat je deze spullen vaker moet kopen dan je denkt. (waarschijnlijk koop je sommige van deze dingen ook omdat je ze gewoon leuk vind Knipoog )

* Rijkleding
Rijbroek, cap, rijlaarzen/schoenen, eventueel sporen / zweepje, etc. etc.

Het zijn dus veel dingen die erbij komen kijken. Maar ik zeg ook altijd; je kan het zo duur maken als je zelf wil. Want nieuwe dekjes zijn bijvoorbeeld niet altijd nodig en in plaats van een nieuw luxe hoofdstel kan je ook een mooie 2e handse kopen. Het is maar net of je op deze manier een paard wil hebben of niet. Succes!

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:58

bedankt kipje, dat was net wat ik nodig had. de prijzen kan ik zelf opzoeen, maar ik wil zeker zijn dat ik niks vergeet.