Ik ben er inmiddels achter dat onze weide erg kalkarm is en ik hoop dat dit onkruisje er ook mee te maken heeft.
(Dan is de oplossing duidelijk)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sies schreef:nee het is geen boterbloem. Die groeit niet zo in "kuddes" (dat klinkt wel erg pennymeisje).
poppekontje schreef:HA,Ha, wie noemt mij een pennymeisje![]()
kijk maar eens naar de onderstaande link. Het is wel degelijk boterbloem en wel de kruipende boterbloem!!![]()
http://www.west-vlaanderen.be/leefomgev ... rbloem.jpg
poppekontje schreef:kijk maar eens naar de onderstaande link. Het is wel degelijk boterbloem en wel de kruipende boterbloem!!![]()
het kruipt over de grond en groeit als een tierelier. mijn wei raakt er ook steeds voller van, maar weet niet of je het er anders dan handmatig er uit kan krijgen. het is nogal een werk namelijk
wat voor spul? klinkt giftig. en wat als je paarden in het land hebt lopen? en spuit je ook meteen het gras dood?

? nee sorry maar daar lijkt het dus echt niet op ik weet hoe het er uitzien linky schreef:MCPP/MCPA bijelkaar, schudden, sproeien........... weg.
Troep, die kruipende boterbloemen!!!