witte beentjes scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

witte beentjes scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:58

Hey!

Mijn paard heeft 4 witte voetjes. Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat het wel mooi is dat je dat scheert (die witte voetjes). Wie doet dat? En kan het kwaad en is dat wel mooi?

Mn paard heeft ook mok, maar het is serieus aan het verbeteren, dus mss als het helemaal weg is dat het beter is om te scheren? Of beter niet scheren?

Hedwigb

Re: witte beentjes scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:00

Ik scheer de voetjes altijd, het staat veel netter! Kan volgens mij helemaal geen kwaad, tenzij je paard een hekel heeft aan het scheerapparaat, maar dan kun je het natuurlijk altijd nog knippen. Als je paard mok heeft zou ik er wel nog even mee wachten tot het helemaal over is, het kan er wel door verergeren. Dat komt doordat er minder haar zit, waardoor het water dus nog sneller mok kan veroorzaken.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:27

Ik zou oppassen als hij snel mok heeft, want dan kan het water er idd nog makkelijker bij. Het is wel makkelijker droog te houden trouwens als de haren kort zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:29

Als je paard mokgevoelig is, raden ze soms aan om maar niet te scheren, omdat je door het scheren nog al eens hele kleine wondjes krijgt, die dan weer geïnfecteerd raken en je op die manier nooit van je mokprobleem afkomt.
Aan de andere kant is mok makkelijker te behandelen als er geen lange haren in de buurt zitten. Kortom, tegenstrijdigheid alom.

Chilopoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:29

Bij ons op stal heeft iemand ook de beentjes gescheerd van haar pony.
Helaas iets te kort en toen heeft hij dus zijn benen verbrand in de zon en moest hij binnen blijven.
Heel sneu, dus pas wel op met scheren.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:33

Ik heb enkele weken terug ook de benen van mijn paardje geschoren. Zij heeft ook vier witte benen.
Helaas kwam ik er laatst achter dat ze een beetje last had van mok (tip: ga naar een boer en vraag naar 'droogzetters voor de koeien'. Ik hoorde dit van mijn hoefsmid en aangezien mijn paardje op een koeienboerderij staat meteen uitgeprobeerd: na een weekje was het weg!). Of dit door het scheren kwam, weet ik niet maar het is idd wel gemakkelijker te behandelen dan.

Heb overigens gewoon zelf de benen geschoren. Was voor mij de tweede keer en zag er niet slecht uit. (Anders groeit het toch wel weer aan Knipoog)

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:05

kan het ook te kort dan? ik scheer het eigenlijk altijd en heb daar echt nooit problemen mee, binnen 10 minuutjes klaar..

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:43

ik heb dat bij mijn paard.. het staat mooi en verzorgd vind ik.. waarom zou het kwaad kunnen.. in de winter doe ik ook zijn benen scheren en dan gewoon bandages eromheen anders krijgt hij het wel koud. maar het staat mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:18

Het lijkt mij dat het niet kwaad kan om te scheren maar laat wel de vetlok zitten lijkt misschien niet heel mooi, maar die vetlokken zitten er niet voor niets.
Als het regent druipt het weter via de vetlok namelijk op de grond en komt zo niet in de kootholte van je paard krijg je dus ook geen mok.
Als je paard vaak op natte bodem staat kun je zo wie zo beter scheren lijkt mij omdat die nattigheid tussen de lange haren blijft zitten en dat gaat warm worden en zo krijg je weer mok.
Als je niet scheert moet je de beentjes gewoon goed schoonborstelen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:21

Sokjes lekker laten zitten. Zeker bij een mok gevoelig paard Ja