Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sasqiua

Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 20:48

Nouh, het is zo ver.. morgen ga ik 3 weken weg! En dan moet ik mijn pony alleen achterlaten.. Ik heb wel twee andere meiden opgetrommeld van stal(ook allebij een eigen paard). Maar de vrees blijft dat er iets gebeurd! Ik kan hem gewoon moeilijk achterlaten('T is de eerste keer dat ik op vakantie ga sinds ik hem heb)! Hoe deden/doen jullie dat? Lachen
En vinden jullie dat ook nog wel moeilijk?

MISTRAL94

Re: Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:28

Ik heb mijn paarden op een goede stal staan, er wordt goed voor ze gezorgd. Het zijn zelf paardenmensen dus ze weten hoe te handelen in een noodgeval. Daar komt bij dat ik ondanks vakantie wel mobiel bereikbaar blijf. Ik zou als ik op vakantie ga (wat niet het geval is) dus weinig problemen mee hebben en in tussentijd nog eens bellen hoe het gaat. Ik weet dat er nu goed voor de paarden verzorgd wordt (dat is in het verleden wel anders geweest helaas) Kun je niet regelmatig even bellen hoe het gaat?

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:27

De mede-eigenaresse van mijn paard doet hem als ik op vakantie ga en ze vraagt een vriendin van ons, de eigenaresse van het maatje van mijn paard, als ze een keertje niet kan. Mijn paardje is 21 dus het belangrijkste vind ik dat hij de hele dag op de wei staat Lachen

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:30

een vriendin van mij doet hem gewoon, het eerste jaar heeft hij 2 weken vakantie gehad maar sinds vorig jaar heb ik mn vriendin gevraagd, toch is hetnu wel iets anders aangezien ze er nu echt helemaal zelf voorstaat en vorig jaar van mn bijrijdster hier gewoon (nu zelf ook op vakantie) en toch laat ik ze met een gerust hart achter. ik weet gewoon dat ze goed verzorgd worden en ze weet wat ze doet, dus ik ga lekker op vakantie hoor

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:31

Als ik een paar dagen ga mijn ouders, anders gaat hij mee. Ik ga echt geen week/weken weg zonder hem.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:35

Breng hem waarschijnlijk naar de instructeur, die hem doorrijdt. Ben eindelijk weer na 2 maand aan de training en als dan nog ns 2 weken wegga kan ik weeeeer opnieuw beginnen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:37

De merrie met veulen gaat gewoon de wei op, die hebben vakantie.. En Tardella wordt 2/3 keer in de gereden en verder ook de wei op.. Komt wel goed Haha!.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:39

Ze gaat gewoon lekker 3 weken de wei op.. Heeft ze ook vakantie Clown Ze wordt wel een beetje in de gaten gehouden naturlijk...

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:03

Ik heb altijd mensen die soms elkaar aflossen als het ware. Ik kan ze goed vertrouwen want het is al 2 jaar lang(Uuh dat zijn heel veel vakanties) goed gegaan Tong uitsteken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:46

Meenemen? Haha! Haha! Alleen als we naar Engeland gaan, laten we de paarden thuis. Meestal is dat een lang weekend of een week, dus dat overleven ze wel in de goede handen van stalgenoten.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:58

Ik ben van de zomer 4 weken weg, en de paarden gaan dan gewoon lekker op de wei, met goede verzorging. Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:07

Mijn paarden staan bij huis, als wij weg gaan neemt mijn vriendin de verzorging volledig op zich. Het is fijn als er iemand is waar je 100% op kan vertrouwen dat ze een oogje in het zeil houd.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:10

Mijn paardje gaat mee..net als vorig jaar..over 2 weekjes gaan we..en blijven 4 weekjes Haha! Haha! Haha! heb er super veel zin in!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:54

Als ik op vakantie ben, dan zorgt de staleigenaar voor mijn paardje, en ik neem m'n mobiel mee dus als er iets is kunnen ze altijd bellen en ik blijf in nederland dus ben ook zo weer thuis als het moet. Als hij straks een jaar of 6 is wil ik hem een keer meenemen op vakantie.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:53

Ko staat 24/7 in t land en die krijgt dan gewoon lekker een weekje vakantie!
Hij staat wel bij huis van zn vorig eigenaresse dus die houdt m wel in de gaten.

Nim staat goed waar ie staat. Vraag alleen dan een vriendin om zowieso te mesten, naar buiten gaan ze zowieso wel. Ligt een beetje aan de periode en wedstrijdplanning of ie vakantie krijgt of dat zij m doortraint.

Heb altijd mobiel bij me + aan dus ben altijd bereikbaar.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:59

Meenemen Haha!

Zonder paard kom ik op een trektocht niet ver.

Tijdens een `normale` vakantie staat gewoon zoals altijd maar wordt dan niet gereden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:39

Als ik op vakantie zou gaan, dan zou ik de zorg van mijn paarden overlaten aan mijn vader/ vriend (als hij niet met mij meegaat), moeder en broer. Ze staan dag en nacht buiten dus uitgemest hoeft niet te gebeuren , 1 keer in de week misschien wat drollen uit het land scheppen. Als ze longeren (of wat gaan rijden buiten bijvoorbeeld) zou het wel fijn zijn, maar dat zou ook liggen aan hoe lang ik weg ga. Ik weet dat mijn vader niet snel in zijn eentje op een paard stapt.
Ik denk dat ik eventueel wel mijn stalgenoot kan vragen of zij af en toe eens een oogje in het zeil wilt houden, kijken of ze niet kreupel lopen of ergens een grote wond hebben bijvoorbeeld. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:49

Als ik op vakantie ga heeft mijn pony over het algemeen ook vakantie. Voeren en buitenzetten wordt altijd al gedaan, hoef ik nooit iets aan te doen. Vriendin van me komt af en toe dan langs om te mesten, en eventueel longeert ze mijn merrie nog even. De jaarling staat 24/7 op het land te puberen, daar hoeft ook niet naar omgekeken te worden, dat wordt gedaan door degene die altijd al voert.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:50

Mijn pony gaat mee, en anders ga ik niet op vakantie.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:15

Ik zou niet op vakantie gaan als ik mijn paard daarvoor moest achterlaten.
Maar mijn paard gaat een maand op training, en ik heb dan maar wel meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt om dat een weekje weg te gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:18

ik ga met mijn paard op vacantie ! Elk jaar met een grote groep 10 dagen naar de Veluwe, lekker rijden daar!!

Als je jong bent en met je ouders meemoet, tja da's lastig... gelukkig kan ik zelf bepalen wat ik doe

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:08

Mijn paard krijgt 2 weken vakantie als ik weg ben. Ik laat wel iemand op d'r passen voor als er iets mocht gebeuren.

Ik kan zoieso niet echt fijn op vakantie als ik weet dat ik 2 weken lang niet op m'n paard kan letten....

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:13

ik moet ook 3 weken op vakantie

daarom laat ik men liefste pony alleen na met mijn beste vriendin
-> een suuper ruiter
volgens mij dan hé

zij stuurt me dan bijna elke dag een e meiltje over wat ze heeft gedaan en zo

duss ik vind het wel fijn
als ik terug kom zie ik metteen hoe hij het vond met "mijn verzorgster " als hij zacht is -> goed gepoetst
als hij hinnikt en niet meer wil stoppen als ik aan kom -> heeft hij mij hard gemist maar heeft hij het fijn gehad
als hij maar effe hinnikt -> was hij niet zo gelukkig

ik heb hem al 5 jaar (ik ken heb door en door )

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:51

ik ga nooit op vakantie Haha!
Maar zou ik gaan, dan let mijn zus (en tevens beste vriendin Haha! ) op hem. Maar ze staan lekker bij mij thuis, daus dat is heel gemakkelijk.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:54

Ik ga vrijdag 10 dagen op vakantie.
Laat hem lekker staan, hij vermaakt zich wel in de wei.
Wel laat ik een stalgenootje elke dag even alles checken en eventueel zijn neus insmeren met zonnebrand.