Bodem voor een bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Bodem voor een bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:14

ik weet niet of het hier goed staat en of er al een topic van geweest is.. als er wel een ander topic van is, willen jullie dat dan zeggen?

want mijn ouders willen als het een beetje betaalbaar is een bak maken.. we hebben namelijk erg veel wei en als de wei hard of nat is moet ik altijd bij iemand anders rijden..
maar we hebben geen idee welk zand je nodig hebt enzo en we willen niet het duurste, want daar hebben we gewoon het geld niet voor.
wat we belangrijk vinden aan een bak (vindt denkk iedereen Tong uitsteken) is dat het water wel een beetje weg kan lopen..en natuurlijk dat de bak niet te zwaar of te licht is!

hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

we hebben in onze omgeving ook mensen gevraagd en blijven dat doen, maar ik dacht, op bokt zijn vast veel mensen met bak, en misschien is er wel iemand die een goed idee heeft Clown

lil_kim

Re: Bodem voor een bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:46

Ik heb er zelf geen verstand van maar mischien kun je dit topic even
doorlezen hier worden allemaal prijzen genoemt voor een goede bak,
en kun je daar mischien ook je vraag stellen...
viewtopic.php?f=13&t=615313

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:46

tnx Lachen ga ik doen!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:01

Wij hebben woudzand en de bak loopt schuin af naar de sloot. Doordat we op klei wonen is de bak wel nat in de winter, maar véél minder nat dan met gewoon zand. Woudzand is wel vrij duur helaas.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:49

Als je niet op zandgrond woont en dus niet de grond kan keren, dan ben je toch nog aardig wat geld kwijt voor een simpele bak. Eigenlijk kun je niet zonder drainage. Als goedkoper alternatief zou je eventueel gebroken puin kunnen storten en dan iets op afschot naar de sloot (d.w.z. iets schuin). Dit goed laten inklinken, evt. wegendoek erop en dan een laag zand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:53

Ben het met jol1 eens!

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:00

onze bak staat op kleigront. is goed gedraineerd maar het zand is erg zwaar.. bah

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:03

wij zitten op zandgrond en zolang het goed gaat keren we niks om en rijden we lekker op de zand.