Wat voor halster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1metjePaard

Wat voor halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 08:13

Mijn paard moet op de nieuwe stal de hele dag haar halster om, nu heeft ze een gevoelige huid en heb ik een Eskadron halster met bont gehad. Deze is echter iets aan de krappe kant waardoor ik aan het zoeken ben naar een alternatief. De full is te groot en de cob is dus te klein.

Kalvakade halsters heb ik het zelfde probleem mee.

Matsje

Re: Wat voor halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:14

misschien kan je de full zelf iets verstellen, of er een gespje in zetten zodat je hem wat kunt verkleinen.. of je ben je niet zo crea bea?

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 10:22

Ben niet echt een crea bea... daarbij zit het halster echt veelste wijd, waardoor ze zomaar ergens achter zou kunnen blijven haken..

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:04

Waarom moeten ze dan de hele dag halsters om?
Misschien kan je een leren halster kopen, en het liefste 2e hands zodat het leer al wat soepelder is.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:00

Bij de meeste ruiterport zaken kun je halsters kopen die bij neus en kopstuk verstelbaar zijn. neem een ruim verstelbare; misschien is dit de oplossing?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:05

Ik heb nu ook een Eskadron bevalt mij echt super, ook lekker zacht. Wel vervelend dat je net een tussenmaatje hebt.
Maar neem idd een ruim verstelbare.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:44

Wij hebben softhalsters voor de paarden.
Zal morgen eens naar het merk kijken. Lachen

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:30

Santos_ schreef:
Misschien kan je een leren halster kopen, en het liefste 2e hands zodat het leer al wat soepelder is.

Ze staan op het land en het beleid is nou eenmaal dat ze de halster om moeten hebben anders gaan ze niet het land op. Leer heb ik al eens geprobeerd helaas zwete ze daar ook op

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:31

Mocca schreef:
Wij hebben softhalsters voor de paarden.
Zal morgen eens naar het merk kijken. Lachen

Kijk naar zo iets ben ik op zoek als hij dan ook nog ruim verstelbaar is.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:19

Valentijn @ bokt heeft softwebhalsters. pb haar eens.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:44

Je kunt ook van die losse bontjes kopen, en die om een halster doen die wel past Clown

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:12

mariska1989 schreef:
Bij de meeste ruiterport zaken kun je halsters kopen die bij neus en kopstuk verstelbaar zijn. neem een ruim verstelbare; misschien is dit de oplossing?

ik heb een paar van die halsters, op z'n kleinst past mijn D-pony het halster en op z'n grootst past ie mijn paard ook nog prima, terwijl hun hoofd qua formaat toch echt een hele hoop scheelt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:31

belachelijk!!!!!

een stal die niet even de moeite neemt om zlf halsters om te doen???
slecht beleid daar, duidelijk liever lui dan moe.. Knipoog

maar goed daar heb jij niks aan.

een touw halster is ook heel geschikt, zacht touw nemen, zo dik als je zelf wil en daar eentje van maken Knipoog

ik denkd at hier op bokt vast wel iemand is die weet hoe je ze moet knopen, die halsters zitten erg fijn, zijn superlicht en makkelijk in gebruik

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:37

Ik heb zelf een verstelbaar halster met gel onderlegd (net zoals in een gelpad). Mijn paard valt ook precies tussen cob en full in. Als het nodig is wil ik wel even kijken wat voor merk het is?

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:57

halster met bond en dan maat full zodat je het halster misschien wat kleiner nog kan maken,
desnoods ga je naar de zadelmaker om te vragen of hij het halster op maat wil maken voor jou.
succes Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:04

ellepel schreef:
belachelijk!!!!!

een stal die niet even de moeite neemt om zlf halsters om te doen???
slecht beleid daar, duidelijk liever lui dan moe.. Knipoog

maar goed daar heb jij niks aan.

een touw halster is ook heel geschikt, zacht touw nemen, zo dik als je zelf wil en daar eentje van maken Knipoog

ik denkd at hier op bokt vast wel iemand is die weet hoe je ze moet knopen, die halsters zitten erg fijn, zijn superlicht en makkelijk in gebruik

Je mag een touwhalster toch niet om laten zonde toezicht ivm snijden als er wat gebeurd?

Mjn paard kreeg van alle dure, luxe onderlegde halsters wondjes, bont, neopreen, zacht, nisk maakte uit, altijd van die kale plekken. Nu heeft ie gewoon een heel simpel goedkoop halster en nisk geen plekken meer..

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:07

monique05 schreef:
Santos_ schreef:

Ze staan op het land en het beleid is nou eenmaal dat ze de halster om moeten hebben anders gaan ze niet het land op. Leer heb ik al eens geprobeerd helaas zwete ze daar ook op

Vind het maar raar mag je ook je halster niet aan de staldeur oid hangen ?
Zelf omdoen is toch geen probleem lijkt me zo...kunnen ze neit 'eerlijk' zijn tegenover het paard ? Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:08

geen touwhalster,als hij ergens achterblijft hangen heeft hij kans op fikse snijwonden.Een touwhalster nooit zonder toezicht bij een paard omdoen of mee vast zetten al helemaal niet! ik zou gewoon voor zo'n softhalster gaan.Succes

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:12

Onze stalhouder doet gelukkig niet zo moeilijk, touwtjes goed zetten, boxen open en de wei vinden ze zelf wel. Geen enkel paard gaat bij ons met halster om de wei of paddock op.
Naar binnen gaat gewoon met touwtje om de hals en dan nog meestal maar 1 of 2 de rest loopt wel mee.

Touwhalster kan wel, maar dan moet je er 1-tje hebben met een klipje als sluiting. Die breken nl bij een bepaald gewicht. Er zijn ook veiligheidshalsters met klitteband te krijgen.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:53

Er zijn van die superzachte halsters te koop bij de ruitersportzaak speciaal voor gevoelige huid, weet alleen het merk zo niet, want mijn merrie kan alles om en mijn andere paard heeft alleen een halster om met poetsen. Maar ze zijn er dus wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:01

Kep die van Anky; Ook met zachte padding en hij past om het niet al te bescheiden formaat hoofd van mijn Friese merrie. Erg fijn halster en ik draag 'em niet, maar hij ziet, voelt en zit comfortabel om het maar zo te zeggen.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:31

Heb inmiddels toch een halster gevonden met bont onderlegd die goed past!! Iedereen bedankt voor hun reactie