paard eet happen vol vlas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

paard eet happen vol vlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 07:04

mijn paardje staat sinds een poosje op vlas. maar ze eet het me happen te gelijk op als er schoon nieuw in haar stal licht. kan ik er wat tegen doen en waar licht het aan ?

KozieZ

Re: paard eet happen vol vlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:56

Ze hebben daar volgens mij een speciale spray voor, die het een vies smaakje geeft.

Verder kan je misschien tegelijk met het nieuwe vlas ook meteen vers hooi/kuilgras geven. Dan heeft je paard al iets te eten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:58

jah pas maar op.. dat deden die van mij ook.. en mijn paard heeft twee keer koliek gehad door het vlas. in 3 maand tijd. Ik heb ze nu op houtrkul staan. daar blijven ze vanaf.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:08

Ik ken het. Mijn shetten aten ook vlas (met afwasmiddel en azijn!). Ze aten maar door, dus heb ik alles er weer uitgeschept.
Nu staan ze op rapsodie... dit eten ze niet of iig erg weinig en voor mijn gevoel neemt het ook nog eens meer vocht op dan vals Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:57

gewoon vies vlas mengen met het schone vlas. En daarbij natuurlijk wel echt eten in de stal doen. Mocht dit allemaal niet baten, dan moet je hem van het vlas afhalen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 17:30

ze stond altijd op zaagsel. nou wint ik vlas wel fijn spul maar ik denk dat ik morgen toch maar tegen de stalbaas zeg dat ik haar weer op zaagzel wil hebben. ze is erg koliek gevoelig namelijk. maar bedankt als nog ik laat haar weer over zetten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:48

Voer je wel voldoende hooi? Bij te kort aan ruwvoer gaan ze ook aan hun bodembedekking beginnen.
Wat ik begrepen heb krijgt een paard van vlas niet snel koliek, maar als het echt happen vol zijn...

Vers vlas willen de mijne ook nog weleens een hapje van nemen, als het dan een dagje licht (beetje stront er doorheen gemengd) eten ze het niet meer.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 07:19

het zijn echt happen vol heb er zelf naar staan kijken haar neus verdwijnd er bijna in en genoeg ruw voer krijgt ze wel krijgt 3 keer op een dag ffies in plakken tellen ongeveer 3 plakken per keer dus zijn er 9 op een dag.

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:24

je moet er azijn over spray-en. Onze paarden aten in het begin ook een beetje maar daarna hebben we er azijn over gesprayt en nou blijven ze er wel vanaf

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:50

mmm mijn brijrijdhafje eet ook vlas in haar stal. En een tekort aan ruwvoer kan het volgens mij echt niet zijn. Die eet gewoon alles op wat ze tegenkomt. Haha! Misschien is het wel beter haar terug op houtkrullen te zetten, want van dat vlas heeft ze idd al eens (lichte) koliek gekregen.
Kan je jouw paardje terug op krullen laten staan ?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:14

Lautj_Moedj schreef:
je moet er azijn over spray-en. Onze paarden aten in het begin ook een beetje maar daarna hebben we er azijn over gesprayt en nou blijven ze er wel vanaf

Dat heb ik dus ook geprobeerd...maar zonder suc6. Die van mij gingen dan net zo lang woelen tot ze vlas vonden zonder azijnsmaakje... en om nou elk sprietje apart te sprayen, dat wordt wel heel veel werk Clown