1. Mijn mini loopt in de wei met een andere mini die een stuk kleiner is. Die van mij is nogal dominant maar tijdens het spelen bijt die ander in zijn achterbenen omdat dat nu eenmaal het enige is waar hij bij kan. Blijkbaar kan de mijne dit zelf niet voorkomen. Nu komt het dus elke week wel een keer voor dat hij behoorlijk kreupel loopt. Soms komt dit ook doordat hij zelf veel te wild is met spelen. Hij gaat daarbij regelmatig onderuit.
Nu zei iemand anti-bijt op zijn benen doen, maar hoorde ik dat je dat ook wel zelf kon maken. Mijn vraag is dus: wat vinden ze echt vies, maar is veilig om erop te smeren / spuiten.
En wat doe ik als hij zelf zo wild speelt? Ik denk dat ik er weinig mee kan maar misschien heeft iemand nog een nuttige tip.
2. Ik heb al 4 pogingen gedaan dit jaar om ze te wassen. Eén van de twee is wit en die is echt heel erg zwart. Maar ze raken compleet in paniek. Ik kan ze niet afspuiten omdat ik alleen een pomp heb met water (zonder druk erop). Ik had dus een emmer gepakt en spons en begon bij de benen. Dat lieten ze nog toe.. maar zo gauw ik richting borst ging brak die paniek los. Die van mij ging steigeren dus ik heb hem vastgezet op een plek waar hij geen kant op kon in principe maar dan nog gaat hij tekeer als een idioot en dan stop ik want hij zou er geen moeite mee hebben zichzelf te verwonden.
Dus.. wat kan ik daaraan doen? Of gewoon helemaal niet wassen