Hoe het beste ratten uitroeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Hoe het beste ratten uitroeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 11:25

Het is weer eens zover, we hebben op stal echt een mega rat lopen...

En wat vind ik dat ding eng zeg..

Hoe kan je het beste deze dingen uitroeien en wat werkt?

magicrover

Re: Hoe het beste ratten uitroeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:04

Wij hebben laatst de reinigingsdienst gebeld. Die hebben een blok met gif neer gelegd en na die tijd geen rat meer gezien. Let wel op dat andere dieren niet van het blok kunnen eten.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:21

Wat rattenvergif kopen, her en der een bakje vergif neerzetten.
Let er wel op dat er geen ander aantrekkelijk voer op de grond of voor het grijpen ligt. Want dan kiest hij dat boven het vergif

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:23

wij kregen een kat van de buur-boer, die kwam aangelopen en heeft bij ons alle ratten opgegeten Haha!
Ratten hebben een speciale neus voor klemmen en gif, ze lopen er ALTIJD omheen, tenminste bij ons, en gif zou ik niet zo snel voor kiezen want dan ligt ergens een dooie rat te stinken zonder dat je erbij kunt...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:35

Nee hoor. Een dode rat die door vergif is omgekomen ruik je niet. Het vergif droogt het dier namelijk uit, dus er ligt enkel een beetje botten met huid eromheen, maar echt stinken doet dat niet.

Zie je trouwens één rat, dan zitten er zeker nog meer in de buurt.

Vergif kopen (verkrijgbaar bij de boerenbondwinkels, of welkoopwinkels). Het werd bij ons zelfs gratis door de gemeente verstrekt vroeger, nu niet meer. Misschien dat dat in sommige gemeentes ook zo is. Een gemeente heeft er namelijk baat bij als boeren en burgers actief aan ongediertebestrijding doen. Dat voorkomt erger.

Er zijn ook wel zeer gruwelijke manieren bekend die erg effectief zijn, volgens zeggen. Maar dat hebben wij nooit aangedurfd. (bijvoorbeeld een (eerst gevangen) rat levend verbranden, dan maakt deze zo'n gruwelijk, door merg en been makend geluid, dat alle ratten in een omtrek van een kilometer vluchten en voorlopig niet meer terugkomen). Maar dat is voor de echt gewetenloze onder ons. Mijn vader (boer) heeft een hekel aan ratten, maar dit heeft hij nog nooit uitgeprobeerd en was dat ook niet van plan. Wij houden het bij vergif. Opletten dat er geen andere dieren bij kunnen komen. Zijn speciale lokdozen voor verkrijgbaar.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:53

Duke schreef:

Zie je trouwens één rat, dan zitten er zeker nog meer in de buurt.

Vergif kopen (verkrijgbaar bij de boerenbondwinkels, of welkoopwinkels). Het werd bij ons zelfs gratis door de gemeente verstrekt vroeger, nu niet meer. Misschien dat dat in sommige gemeentes ook zo is. Een gemeente heeft er namelijk baat bij als boeren en burgers actief aan ongediertebestrijding doen. Dat voorkomt erger.

Eerste klopt helemaal. Ja

Wij krijgen het vergif geloof ik nog wel via de gemeente verstrekt. Ja
Overigens.. onze hond is meer dan effectief tegen ratten en al het andere ongedierte. Nagelbijten / Gniffelen

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:17

wij hebben ook ratten 2 soorten nog wel ze lopen overal, ik d stal de tuin het kippen hok echt niet leuk

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:20

je mag mijn killer kat Phoebe wel lenen, die moordt alle ratten hier uit, haha
vanochtend had ze weer een baby rat

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:20

Wij hebben een flinke pvc pijp met 'lekkers' erin Tong uitsteken met gif vermengd dus, we hebben er al 2 ratten uitgevist Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:27

We hebben nu een hok staan (een ijzeren)met biks erin en een stukje appel. Zodra ze erin zitten valt het naar beneden en zit ie er levend in... Nagelbijten / Gniffelen

Maar het beste is denk van die lokdozen met gif!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:29

Ninla_ schreef:
We hebben nu een hok staan (een ijzeren)met biks erin en een stukje appel. Zodra ze erin zitten valt het naar beneden en zit ie er levend in... Nagelbijten / Gniffelen

En dan... wat doe je er dan mee? Ga je kilometers rijden om ze weer los te laten?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:31

Duke schreef:
Ninla_ schreef:

En dan... wat doe je er dan mee? Ga je kilometers rijden om ze weer los te laten?

Iemand anders verzuipt 'm!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:32

Maarja misschien is het ook een optie om een nieuwe stalkat erbij te nemen?!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:47

Ninla_ schreef:
Duke schreef:

Iemand anders verzuipt 'm!

Tja, dat kan ook... hihi.

Persoonlijk pak ik een schep en ga als een bezetene erachter aan Vork . Ben niet zo moeilijk. Kan ik mijn moordlustige agressies in kwijt Extreme duivel . Zo is menig muis en rat bij mij aan zijn einde gekomen. Op de hond hoef ik niet te rekenen. Die rent hard weg als hij een rat of muis tegenkomt. En de kat kan wel wat hulp gebruiken. Wij strooien ook gif. Maar wat ik kan pakken, neem ik te pakken. De enige goede rat, is een dode rat. Mensen hoeven bij mij ook echt niet aan te komen met hun tamme 'huisdier' rat. Als je net als ik bent opgegroeid op de boerderij, dan krijg je met de paplepel ingegoten dat ratten vieze rioolzwemmers en ziekteverspreiders zijn en het voer voor het vee aanvreten. Dan bouw je als klein kind al een aardige aversie op tegen deze diertjes. Zeker als ze je jonge, zelf gefokte, caviaatjes te pakken nemen, het zelf gekochte, dure paardenvoer opvreten en hun keutels erin achterlaten, overal troep maken door te wroeten en alles kapot te bijten. Dan wil je wel met die riek erachter aan. (je moet me ook niet tegenkomen als ik op oorlogspad ben dan Vork Duivel *zoekt combi van deze twee smileys*, je lacht je namelijk gek).

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:58

Zoo je mag wel langskomen!!

Ik heb een fobie van hier tot tokio voor die dingen..
En zo erg dat ik heeel stal niet meer in durf Nagelbijten / Gniffelen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:20

Verzuipen vind ik eigenlijk een beetje een sneue actie. Bloos

Gooi anders nog wat vergif in die kooi en wacht tot ie dood gaat. Heeft er niemand in de buurt een hond die mans genoeg is om er op los te gaan? Dan is het iig snel afgelopen voor die rat.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:24

Dat vergif werkt bij ons erg goed, vorige winter waren ineens alle jonge konijntjes weg en toen we nergens iets zagen liggen kwam er een link tussen de konijntjes en dus de ratten, vergif neer gelegd en nooit meer gezien..
En ze moeten niet meer terug komen ook!! Whoosh!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:31

Ja we hebben wel een goede hond, die kunnen we er wel even op los laten denk ik ja! Clown

Maar oef die ratten alleen al zijn zo eng Nagelbijten / Gniffelen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:37

Napalm, paarden uit de schuur en in de fik steken maar, een soort mixematose voor ratten ontwikkelen?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:24

odetteke schreef:
Napalm, paarden uit de schuur en in de fik steken maar, een soort mixematose voor ratten ontwikkelen?

Lijkt me een goed plan. Verward

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:39

Sjoert schreef:
odetteke schreef:

Lijkt me een goed plan. Verward

Okeee, en waar zetten we de paarden dan in terug Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, het ergste is nog mijn fobie voor ratten.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik durf absoluut heel stal niet meer in...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:05

partytent?

Nee, snap ik heel goed! Toen ik ooit een rat bij ons thuis heb gezien durfde ik zelfs 3 dagen niet meer naar buiten Haha! IIg veel herrie maken voor je naar binnen gaat, dan heeft al het ongedierte de kans om weg te lopen en hoef jij ze niet te zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:28

Muizen sla ik zeker zelf ook wel dood met een schop (het beeld dat Duke schetst, herken ik ook heel goed Schijnheilig *LOL* ), maar ratten nog net niet... Wij hebben een hele lieve rode jeweetwel kater, die dagelijks wel 1 rat vangt. Onze hond is nog niet geoefend genoeg, die beperkt zich tot muizen. En voor de rest van die lokdozen, maar dat werkt niet, ze hebben er vorig jaar nesten in gebouwd Zij zijn groot en ik is klein! En verder vergiftigd graan, maar die blauw/paarse werkt niet goed, wij ontdekten naderhand namelijk keutels in die kleur, en de rat bleef vrolijk de moestuin slopen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:45

Ja Maya, ze gaan niet direct dood van dat gif. Ze blijven nog wel even leven. Ze moeten er ook wel een bepaalde hoeveelheid van binnenkrijgen. Beetje geduld. Werkt echt wel! Let wel op dat je rattengif koopt. Je hebt ook muizengif en hoe raar het ook klinkt, ratten gaan niet dood van muizengif (vaak paars gekleurde korrels) en muizen gaan niet dood van rattengif (vaak roze gekleurde korrels).
Maya schreef:
En verder vergiftigd graan, maar die blauw/paarse werkt niet goed, wij ontdekten naderhand namelijk keutels in die kleur, en de rat bleef vrolijk de moestuin slopen.

Wellicht was dat dus muizenvergif...

Sjoert schreef:
Verzuipen vind ik eigenlijk een beetje een sneue actie. Bloos

Gooi anders nog wat vergif in die kooi en wacht tot ie dood gaat. Heeft er niemand in de buurt een hond die mans genoeg is om er op los te gaan? Dan is het iig snel afgelopen voor die rat.

Sjoert, vergif werkt langzamer en ik denk dat de lijdensweg met vergif iets erger is dan verzuipen. Dat duurt maar effe. Vergif droogt het dier uit. Is ook niet echt prettig lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:47

Dan zal dat het geweest zijn, dat we hem muizegif hebben proberen te geven Clown *LOL*