Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Duke schreef:
Zie je trouwens één rat, dan zitten er zeker nog meer in de buurt.
Vergif kopen (verkrijgbaar bij de boerenbondwinkels, of welkoopwinkels). Het werd bij ons zelfs gratis door de gemeente verstrekt vroeger, nu niet meer. Misschien dat dat in sommige gemeentes ook zo is. Een gemeente heeft er namelijk baat bij als boeren en burgers actief aan ongediertebestrijding doen. Dat voorkomt erger.

met gif vermengd dus, we hebben er al 2 ratten uitgevist

Ninla_ schreef:We hebben nu een hok staan (een ijzeren)met biks erin en een stukje appel. Zodra ze erin zitten valt het naar beneden en zit ie er levend in...

Duke schreef:Ninla_ schreef:We hebben nu een hok staan (een ijzeren)met biks erin en een stukje appel. Zodra ze erin zitten valt het naar beneden en zit ie er levend in...
En dan... wat doe je er dan mee? Ga je kilometers rijden om ze weer los te laten?

Ninla_ schreef:Duke schreef:En dan... wat doe je er dan mee? Ga je kilometers rijden om ze weer los te laten?
Iemand anders verzuipt 'm!
. Ben niet zo moeilijk. Kan ik mijn moordlustige agressies in kwijt
. Zo is menig muis en rat bij mij aan zijn einde gekomen. Op de hond hoef ik niet te rekenen. Die rent hard weg als hij een rat of muis tegenkomt. En de kat kan wel wat hulp gebruiken. Wij strooien ook gif. Maar wat ik kan pakken, neem ik te pakken. De enige goede rat, is een dode rat. Mensen hoeven bij mij ook echt niet aan te komen met hun tamme 'huisdier' rat. Als je net als ik bent opgegroeid op de boerderij, dan krijg je met de paplepel ingegoten dat ratten vieze rioolzwemmers en ziekteverspreiders zijn en het voer voor het vee aanvreten. Dan bouw je als klein kind al een aardige aversie op tegen deze diertjes. Zeker als ze je jonge, zelf gefokte, caviaatjes te pakken nemen, het zelf gekochte, dure paardenvoer opvreten en hun keutels erin achterlaten, overal troep maken door te wroeten en alles kapot te bijten. Dan wil je wel met die riek erachter aan. (je moet me ook niet tegenkomen als ik op oorlogspad ben dan
*zoekt combi van deze twee smileys*, je lacht je namelijk gek). 

odetteke schreef:Napalm, paarden uit de schuur en in de fik steken maar, een soort mixematose voor ratten ontwikkelen?

Sjoert schreef:odetteke schreef:Napalm, paarden uit de schuur en in de fik steken maar, een soort mixematose voor ratten ontwikkelen?
Lijkt me een goed plan.

IIg veel herrie maken voor je naar binnen gaat, dan heeft al het ongedierte de kans om weg te lopen en hoef jij ze niet te zien
), maar ratten nog net niet... Wij hebben een hele lieve rode jeweetwel kater, die dagelijks wel 1 rat vangt. Onze hond is nog niet geoefend genoeg, die beperkt zich tot muizen. En voor de rest van die lokdozen, maar dat werkt niet, ze hebben er vorig jaar nesten in gebouwd
En verder vergiftigd graan, maar die blauw/paarse werkt niet goed, wij ontdekten naderhand namelijk keutels in die kleur, en de rat bleef vrolijk de moestuin slopen. Maya schreef:En verder vergiftigd graan, maar die blauw/paarse werkt niet goed, wij ontdekten naderhand namelijk keutels in die kleur, en de rat bleef vrolijk de moestuin slopen.
Sjoert schreef:Verzuipen vind ik eigenlijk een beetje een sneue actie.
Gooi anders nog wat vergif in die kooi en wacht tot ie dood gaat. Heeft er niemand in de buurt een hond die mans genoeg is om er op los te gaan? Dan is het iig snel afgelopen voor die rat.