Verhuizing naar andere stal, waar op letten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Verhuizing naar andere stal, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 05:51

Ik ga vandaag mijn paard verhuizen, i.v.m. haar gezondheidstoestand. Ze heeft namelijk exceem en waar ze nu staat moet ik alles buiten doen. Met deken gaat dat nog, maar gaat die af, dan doet ze helemaal idioot, zelfs met vliegenspray.
Vandaar dat we nu naar een stal verhuizen waar ze binnen kan staan en waar ze binnen gereden kan worden, in de hoop dat er voor haar wat minder vliegen zijn.
Ze krijgt een prachtige plek:
binnenstal met een luik naar buiten
binnenbak
buitenbak
paddock
9 ha land
zomer en winter naar buiten
spoelplaats
uitrij mogelijkheden

Maar dit wordt onze eerste verhuizing (en ik hoop voorlopig de laatste), zijn er nog dingen waar we op moeten letten? Vrienden van ons brengen haar met trailer en ik rijd er achteraan.
Graag tips!

luuntje

Re: Verhuizing naar andere stal, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:52

Neem aan dat je van te voren al op deze stal bent gaan kijken.
Dus je weet waar je box is, waar stro, hooi, etc liggen.

Misschien is het handig om te vragen naar de stalregels.
Stel jezelf en je paard voor.

En verder heel veel plezier.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:56

Mijn tweejarige gaat in oktober voor het eerst naar stal, en ik ben me eerlijk gezegd nu al druk aan het maken hoe de verhuizing gaat lopen ( ik weet het ik ben een stresskip ). Hij komt te staan op de stal waar ik nu al een paard rijd, dus ik ken de regels e.d. al. Dat is sowieso wel handig.
Ik zou er in ieder geval op letten dat je je daar goed aan houdt, geen slechtere binnenkomer dan meteen regels overtreden. Voor de rest lekker gezellig doen, je zelf voorstellen en lekker met iedereen kletsen, dan wordt het vanzelf wel gezellig.
Voor je paard opletten dat ze wel een beetje kan opschieten met de buren, en dat de overgang zo gladjes mogelijk loopt. Ik weet niet of het voeren e.d. erg verschilt kwa tijden, daar zou ik wel rekening mee houden.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 09:26

Ik ben twee keer wezen kijken en heb een rondleiding gekregen, dus dat zit wel snor. Verder komt ze volpension, dus hoef niet te denken aan stro e.d.
Regels en afspraken zal vanavond wel verder besproken worden.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:37

als je er al vaker bent geweest even opletten hoe zij met dieren omgaan!!!!
is het goed voer, goede bodem voor de stal (niet nat ofzo) al die kleine dingen die je snel overet hoofd ziet goed op letten. kijk ook even naar de andere paarden evt. paarden vann de stal eigenaar hoe zien zij er uit (weet je meteen een beetje hoe zij met hun dieren dus waarschijnlijk ook met jou paard)
klinkt allemaal een beetje overdreven maar je kan beter het zekere voor ht onzekere nemen toch!