Voorpluk knippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Voorpluk knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 11:59

Oooh mijn god, het is weer feest.

Ik ga samen met een vriendin mennen over 2 weken. Het arme beest heeft alleen manen, een voorpluk en een staart waar je niet tegen op kunt. Naja nog een probleem, het tuig gaat er nauwelijks over heen. En ik moet het invlechten.

Hoe krijg ik die voorpluk dunner? Het zit ook in z'n ogen dus het moet ook korter.. Ik ben bang dat als ik zomaar de schaar er in zet, het verwoest. Iemand nog tips? Ik zat zelf te denken aan plukken eruit knippen in het midden (oké geen plukken van 5 cm of zo, maar kleine plukjes). Maar de manen dan?

Het betreft trouwens een wilde zwarte shetlander hengst van 81 cm Ach gut

Nibbit

Re: Voorpluk knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:02

Voorpluk mooi zo laten! Zonde om een volle pluk te knippen...
Misschien kun je het stukje achter de oren wel kaal knippen, dan zit het hoofdstel veel beter

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:07

Nee die voorpluk moet echt dunner, het is hem erg tot last met dit warme weer, én het zit in z'n ogen die dus steeds ontstoken zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:12

Dan zou ik de voorpluk toch trekken. Misschien wel beetje zielig maar als je er plukken uitknipt en die groeien weer aan krijg je stekels.

Bij mn eigen paard doe ik dit ook (af en toe), als ie heeft gwerkt dan laten de haren beter los. Dus misschien kun je de shet even longeren?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:13

Dat is een goede tip! Ik denk dat ik dan de voorpluk maar snij. Beestje is levensgevaarlijk Clown Dus om nou die voorpluk te gaan trekken, nee dank je. Dat gaat ie me niet in dank afnemen en dat zal ik dan merken Haha! Haha. En dat voor 81 cm hè..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:20

knippen moet je echt niet doen bij de voorpluk dan krijg je een bloempot kapsel en dan loopt ie voor schut

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:25

Ik ken een pony die ook een erg dikke voorpluk heeft, die hebben ze op ooglengte RECHT afgeknipt, het is nog wel dik en het ziet er absoluut niet lelijk uit!! Knipoog Het is juist erg grappig en past perfect bij die pony en het is absoluut geen bloempot kapsel.. Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:27

En als je die voorpluk nu eens invlecht? Heeft ie er dan niet minder last van, is dat misschien een idee?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:30

Als ik een voorpluk korter/dunner wil hebben knip ik er altijd met de schaar in de lengte in.
Dus als de pluk gewoon hangt, dan van onder af met de schaar naar boven er in knippen, misschien een keer een beetje schuin voor een speels effect.
Zo krijg je iig geen recht afgeknipte pluk en dun je het ook iet wat uit.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:14

Kijk daar heb ik wat aan. Om 'm nou elke dag rond te laten lopen met een invlecht, waar die eventueel mee gaat schuren, lekker broeierig wordt? Nee dat vind ik niks.
Dan zou ik alleen aan mezelf denken omdat ik een dikke voorpluk natuurlijk ook veel mooier vind. Maar hij eronder lijden? Nee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:05

Niet snijden in elk geval, zo wordt die voorpluk voller en voller Lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:09

ik snijd altijd met een scheermesje mn voorpluk. Hij word er niet echt voller van. En het resultaat is mooier dan als je knipt Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:01

Ik knip altijd met de schaar, maar dan in de lengterichting. Zo wordt het uitgedunt, en krijg je geen recht afgeknipte voorpuk Haha!

*Edit: Dit was al gezegd zie ik nu Clown

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:02

NIET KNIPPEN dat is zonde..maak er dan ene vlechtje in...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 14:02

Waarom is dat zonde? Alleen omdat mensen dat mooi vinden??

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:20

een mooie voorpluk hoord bij een paard...waarom zou je het afknippen..omdat je zelf last van zijn/haar plukkie hebt..

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:35

hicky schreef:
een mooie voorpluk hoord bij een paard...waarom zou je het afknippen..omdat je zelf last van zijn/haar plukkie hebt..

De voorpluk prikt steeds in de ogen van de pony waardoor deze steeds ontstoken zijn... Knipoog
(Staat er in dit topic!)
Dan zou ik er ook een stukje afknippen, anders heeft dat pony'tje er alleen maar last van..

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:38

trekken is echt een goed oplossing, mijn paard vindt het zelfs lekker! Mijn vriendin heeft een fjord gehad met ook een ontzettend dikke voorpluk en als je daar met zo'n klein manenkammetje doorheen kamde haalde je er automatisch al heel veel haar tussenuit (bleef in de kam hangen) De meeste pony's vinden het echt niet erg omdat al dat haar soms ook best jeukt.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:42

_SteR_ schreef:
hicky schreef:

De voorpluk prikt steeds in de ogen van de pony waardoor deze steeds ontstoken zijn... Knipoog
(Staat er in dit topic!)
Dan zou ik er ook een stukje afknippen, anders heeft dat pony'tje er alleen maar last van..

sorry had ik niet gelezen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 17:19

Ik vind een flinke voorpluk natuurlijk ook veel mooier Vork

Maar trekken, tsjaa, ik weet niet of ik mijn leven durf te wagen, denk toch dat ik verticaal aan het knippen ga Haha!
Overmorgen zal ik hem verlossen. Haha. Denk dat ie er best blij mee is!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:44

Als de pony er last van heeft zou ik de voorpluk idd ook wat korter knippen, in de lengterichting idd.

Tegen de warmte zou je ipv 1 vlecht ook wel een paar kleinere vlechtjes kunnen maken. Zeker bij een dikke voorpluk gaat dat makkelijk en blijft vaak beter zitten.

Emmahorses05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:00

Is het ongezond voor de manen als je de voorpluk op ooglengte horizontaal afknipt? :/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:30

Wat ik doe is de voorpluk optillen zodat je zijn voorhoofd ziet en dan aan de onderkant (bij zijn voorhoofd dus) een stuk eraf knippen. Hierdoor wordt ie dunner terwijl hij niet dunner lijkt. Aan de lengte kun je natuurlijk ook altijd nog iets doen, maar je hebt kans dat de voorpluk gewoon 'wijduit' blijft staan en dus niet in de ogen komt.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:46

Inderdaad, zou de pluk omhoog doen en dan zou ik het met een uitdunschaar knippen. Krijg je mooier effect. Geen rechte stukken. Gebruik ik eigenlijk altijd om in te korten. Krijg je niet zo een geknipt effect. Maar laagjes. Pluk vast pakken en dan omhooggevallen en schuin knippen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:13

Of die pony na 14 jaar nog leeft vraag ik me af :D