Hoe is het bij jullie op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Hoe is het bij jullie op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 22:20

Hooi,

Ik vroeg me toch is af wat jullie nou hebben..
Een luxe stal, of een simpele stal?

Bij Kannet is het allemaal netjes Lachen Goede stallen, houten afrasting, erg fijne grote bak! (je kunt er haast bijna altijd in rijden) Het is er gezellig! En de paardjes hebben goede verzorging!! Ruimte.. Haha!

Er is alleen geen; binnenbak, solarium, stapmolen, apparte zadelkamer (hoeft ook niet voor maar 2 paarden.. Schijnheilig) apparte voerkamer ((bij de stallen heb je gewon zoveel ruimte voor alles dus is ook niet nodig Haha!) apparte hooizolder (o.i.d. is ook niet nodig.. *LOL*

Verder is het echt super, je hebt alleen niet echt buitenrij mogelijkheden..e r is namelijk niet echt een goed bos in de buurt verder kun je echt heel fijn rijden over de hei!!! Maarja dan moet je eerst met je paard langs een drukke weg waar ze 80 rijden (wordt 60) en dan nog oversteken en door zo'n tunneltje heen waar een trein over heen rijdt (niet continu hoor)

Ik ben wel benieuwd hoe jullie paarden (en natuurlijk jullie zelf) het hebben!
Ik vind het iig erg fijn al die ruimte, eigenlijk is alles wel erg fijn daar.. Tong uitsteken

Groetjes

Roane

Re: Hoe is het bij jullie op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:23

Gezellige, drukke, en altijd rommelige manege. je kan niet altijd in de binnenbakrijden door lessen, en het is er best wel hard, de buitenbak is altijd zwaar. Achter zijn weien maarja, niet echt veel gras. Je moet de weg over voor de andere weien.
Het is er altijd wel gezellig, en veel mensen voelen zich er thuis. Het is één grote rotzooi...

Er gaat nog wel eens iets mis, er werken per slot van rekekning gehandicapten, minder validen, hoe je ze ook wil noemen, maar dat maakt de boel er wel leuker op.
En minder, maar dat is overal zo.

Zou er niet meer weg willen, paardje vind het er ook best. Knipoog Die weet niet beter.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:25

wij hebben zelf pensionstalling, we zijn kleinschalig hebben maar 8 stallen en er staan momenteel 6 paarden. Komen iedere dag minimaal 6 uur buiten en in de zomer als het weer goed is 24 uur per dag.
Goede verlichte en gedraineerde buitenbak en longeercirkel. Dicht bij het bos op 50 meter. Verder niet aan een drukke weg ofzo.
We hebben ook geen binnenbak, solarium. Maar wel een aparte voerkamer, en hooischuur.

Alles is lekker ruim van opzet, en altijd netjes en schoon. En er is heel veel mogelijk in overleg.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 22:57

waldisney schreef:
wij hebben zelf pensionstalling, we zijn kleinschalig hebben maar 8 stallen en er staan momenteel 6 paarden. Komen iedere dag minimaal 6 uur buiten en in de zomer als het weer goed is 24 uur per dag.
Goede verlichte en gedraineerde buitenbak en longeercirkel. Dicht bij het bos op 50 meter. Verder niet aan een drukke weg ofzo.
We hebben ook geen binnenbak, solarium. Maar wel een aparte voerkamer, en hooischuur.

Alles is lekker ruim van opzet, en altijd netjes en schoon. En er is heel veel mogelijk in overleg.

Dat is bij kannet ook zo!
((Het is niet me eigen paardje, maar staat wel bij eigenaresse thuis))

Ik vind dat echt ideaal!! **en alles is super veilig *LOL* ook belangrijk Pling*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:06

rustig Haha!

Ik sta bij Irene2 v bokt. Alleen haar&mijn paard staan daar. Ze hebben alle 2 een ruime buitenstal. We hebben een verlichte buitenbak, 2 grote weilanden en prima uitrijmogelijkheden Lachen

Voor mij is het perfect daar! Voor mijn paard ook Lachen

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:09

Net als Machie sta ik ook maar met zijn tweeën.
Ik sta samen met Jeannaa van bokt op een kleine pensionstal. Twee paarden, allebei een ruime buitenbox, zadelkamer met genoeg ruimte voor ons tweeën, twee grote weilanden en een verlichte buitenbak. Bos is een kwartiertje stappen en we moeten het spoor over.
Voor mij is het prima daar, alle vrijheid en altijd een bak tot onze beschikking, in de winter staan de paarden in de bak als het land te nat is. Ideaal!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:31

bij ons is het inderdaad ook veilig. het hele perceel is omheind en we hebben camera bewaking.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:10

Ik sta op een gezellige drukke manege

Het is er gewoon heerlijk
Heb 2 binnenbakken en 2 buitenbakken en over het algemeen kan ik altijd rijden
We hebben verschillende weilanden tot beschikking helaas een klein stukje lopen maar over leef je ook wel weer.
Het bos is aan het rand van het erf
Erf af en je bent in het bos ideaal

De stallen zijn ruim allemaal een luikje naar buiten
Mijn paard staat in een aparte stal waar alleen eigen paarden staan
Ze hebben voldoende hooi en worden super opgestrooid

En alles kan in overleg

Nou zoals je leest ben ik zeer tevreden

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:46

Heb ook een kleinschalige pensionstal aan huis, alles kan in overleg en de paarden staan er, naar eigenzeggen, prima bij. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen pension- en eigen paarden. Alles wordt verzorgd zoals ik mijn eigen paarden ook graag zie. De stallen zijn ruim, ze hebben genoeg te zien en staan overdag buiten. Alles kan in overleg. Verder is het belangrijk dat het gewoon netjes is, aanvegen als je klaar bent en de dingen achter je kont opruimen. Maar het is niet allemaal super strak, er wordt totslot gewoon geleeft en gewerkt Knipoog In de toekomst willen we graag een loods bij bouwen met nog een paar (opfok) stallen en een overdekte rijhal...maar tot zover ben ik dik tevreden. (ruime boxen, wasplaats in aanbouw, buitenbak+verlichting, spring/dressuurweide en genoeg land om te beweiden). En rijden kan nu in een naastgelegen rijhal..wat wil je nog meer Haha!

Kelly_Brunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:01

Mijn bijrijshetje staat gewoon bij leandra15@bokt (eigenaar)
thuis.. s'nachts in de paddok overdag op het land.
Stallen in de schuur waar het altijd koel is in de zomer
en warmer in de winter.
We hebben het allemaal naar ons zin. niks te klagen...
Ze woont naast het bos, dus we kunnen altijd lekker rijden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:51

Waar mijn paard staat hebben ze een groepsstal, de paarden lopen dus in de stal ook bij elkaar. Verder zijn er grote weilanden waar de paarden zomer en winter lopen.
Er is een longeercirkel, binnenbak, buitenbak, wasplaats, zadelkamer en het bos is op 10 minuten stappen.
Alles ruim opgezet en netjes. Wij voelen ons er goed thuis.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:03

Ik sta op een stal met binnenbak, en 2 buitenbanen. Een grote longeerbak waar je met zijn 2-en kan longeren en de paarden los in kunnen staan. Verder land aan stal. Ruime stal en goede verzorging. Trailer kan je op het terrein kwijt. Verder hoeven wij geen rekening te houden met manegelessen en is de stal tot vrij laat open. Worden 5 x per dag gevoerd en staan ruim op stro. Goede afsluitbare zadelkamer. Spuitplaats met solarium. Alleen de uitrijmogelijkheden zijn iets minder. Op 10 min stappen een klein park, maar dat heb je in 15 min gezien en het bos is op dik 45 min stappen of je moet met de trailer gaan.
Starten kunnen we gewoon op stal doen.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:05

Ik sta op een stal met 1 verlichte buitenbak en een zandbakje die als paddock of longeercirkel wordt gebruikt. Op stal zijn 2 ruimtes waar de paarden staan; in de loods en in de schuur. Zelf staat mijn pony in de schuur waar nog 7 andere paardjes staan, allemaal in nette boxen van 3 bij 3 (houten afscheidingen). In de loods staan ook nog 4 boxen en in de loods staat verder al het hooi en stro opgeslagen. Dagelijks wordt er een grote baal stro van de loods naar de schuur gebracht, zodat je niet eerst om je stro moet lopen. De paarden worden dagelijks gevoerd (hooi / kuil / eigen voer). In de schuur is een aparte afsluitbare zadelkamer waar je dus veilig je kast in kwijt kan Lachen. Uitmesten doe je zelf, evenals het verwisselen van de dekens.
'sOmers staan ze dag en nacht op de wei. De staleigenaar heeft echt teveel weides voor de paarden die die heeft (en wat vinden wij dat erg Schijnheilig ) en ze hebben dus altijd genoeg plek om te staan. In de winter staat mijn pony dagelijks 6 uur op de paddock, samen met de bijbehorende groep merries.
Er is ook een wasplaats aanwezig en in de stallen is er ook stroomvoorziening (dus kan je lekker koffie zetten of de radio aanzetten!)

Bos en strand op 10 minuten stappen afstand dus dat is ook ideaal!
Voor dit alles betaal ik maar 110 euro per maand dus ik ben dik tevreden!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:38

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:59

een lekker boere zooitje!
maar wel mooie stallen, mooie eb en vloet bak + eb en vloed paddock
heel veel land! maar staan nu op een half land want ze groeien beetje dicht
gezellige boel al is het er wel rustig geworden

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:04

Trypa staat op een pensionstal/melkveebedrijf met zon 35 andere paarden. Heel gezellig en 2 goede buitenbakken waarvan de nieuwste eigelijk altijd wel te rijden is. Geen luxes als stapmolen,binnebak en warmwater wasplaats maar wel alles wat je nodig hebt. Boxen zijn ruim en groot maar er zijn een aantal waar ik mijne liever niet in zou ehebben omdat ei zo donker zijn met dichtopelkaar gepropt traliewerk. Alles is netjes en ze gaan er altijd uit. Wel een lekkere boerensfeer, maar dat heeft wel wat.