Wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bosprez

Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 11:33

hay!
ik ben van plan om mijn pony es te wassen, nu ze volledig uit haar wintervachtje is.
Is het nu wel warm genoeg?

groetjes,
charlotte

esperance

Re: Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:37

uhmm eerder te warm..

nee dat gaat nu prima. alleen ben ik niet zn voorstander om spieren met koud water te wassen.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 11:39

uhu, dat versta ik, maar het kan toch ook niet zo'n kwaad? het is een shetje.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:44

met deze weer kan het niet zn kwaad hoor..

sprieren afspuiten met koud water is vooral niet zo goed, als ze pas gewerkt hebben..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:18

Kan goed hoor Lachen
Met dit warme weer kan het echt geen kwaad. Lekker met lauw water, heerlijk toch?

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 13:38

mja, lauw water is het niet echt. Het is stads water, uit de kraan met een tuinslang aangesloten.

Maar goed, het zal niet voor vandaag zijn , ik zag net dat ze een wond heeft op haar voet en ik ga ze nu niet wassen, dat zal pijn gaan doen denk ik.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:59

t is erg warm..
vast wel warm genoeg om m helemaal te wassen..
doe ik ook hoor..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:28

Kun je gerust doen, met deze temperaturen is het water lauw zodra het de kraan uitkomt Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:46

Joehoe?? Ik weet niet of je op de Noordpool woont ofzo.
maar als jij 25 graden nog niet warm vind zou ik de dokter maar eens bezoeken.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:33

Het is warm zat, met ongeveer 23 graden gaat hij na het rijden wel eens onder de slang,
als je 'm daarna nog maar even stapt. Maar met deze temperatuur is dat niet nodig hoor,
zoals Urielle al zegt is het water al bijna lauw als het uit de kraan komt. Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:39

hoe warm wil je het nog hebben Haha!

Ik denk niet dat het nog veel warmer word (hier in de buurt iig..)

Maar wassen kan makkelijk met deze temperaturen hoor Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:02

Mijn vzpaardje wordt als tie 's avonds van de wei afkomt (als tie niet op de wei blijft) even lekker over de benen afgespoten.. Lachen
Dit gebeurt wel alleen als het de hele dag door warm is geweest, en er niet echt een windje staat!!

Na het rijden, en het is gewoon warm (geen wind, heb je altijd wel maar oke niet te veel wind bedoel ik, warme wind is niet erg ((bestaat ook Schijnheilig)) Dan wordt ie ook even lekker bij de hals en waar het zadel heeft gelegen + de benen afgespoten en dan maar weer lekker aan de hand droogstappen en hup de wei weer op Haha! Vinden ze heerlijk!! *voorals ze nog mogen rollen ook Schijnheilig* Was laatst zo leuk, had hem even lekekr afgespoten ga hem uitstappen en ja hoor wat doet meneer: "Plof" in het zand Tong uitsteken en maar rollen.. Schijnheilig blijft ie later ook nog lekker liggen ook *hihi* wat hebben wij daar heerlijk gelegen/gezeten in dat zand Tong uitsteken hihi **maar wel voordeel dat ze in het gele zand rollen i.p.v. dan zwarte wat in de wei licht.. Scheve mond** ((bij de in/uit gang)) **Na die tijd even met borstel over heen en hij is weer schoon Haha!

Het andere paardje ook trouwens.. Lachen

Edit: **IK MOET ECHT MINDER SMILIE"S GAAN GEBRUIKEN ZEG Bloos!**

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:49

dat vinden ze juist nu heerlijk joh, die van mij staat altijd te genieten. Ik was haar niet altijd helemaal, maar na het rijden altijd even de beentjes afspuiten vindt ze super en met deze temperaturen al helemaal Haha!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 11:21

ok, dan ga ik dat doen! Haha! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:26

Sjonniej schreef:

25? Mijn autothermometer gaf gisteren als buitentemperatuur 32.5 graad aan en vanmorgen toen ik naar stal reed om 10 uur was het al 30.5 graad.
Veel warmer dan dit gaat het niet meer worden hoop ik, zou graag mijn paard weer eens aan het werk zetten...

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:43

haha ja ik ook! Wij hadden de termometer in de volle zon gelegt achter bij on sin de tuin, hij gaf toen 40.2 aan!

Kelly_Brunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:05

Zeker warm genoeg nu Tong uitsteken

Heerlijk weer om je pony te wassen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:57

Urielle schreef:
Sjonniej schreef:

25? Mijn autothermometer gaf gisteren als buitentemperatuur 32.5 graad aan en vanmorgen toen ik naar stal reed om 10 uur was het al 30.5 graad.
Veel warmer dan dit gaat het niet meer worden hoop ik, zou graag mijn paard weer eens aan het werk zetten...

Ik zit aan zee, daar is het koeler Lachen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:41

Je kan zeker je paardje wassen met deze temperaturen hoor! Vandaag heeft mijn paardje ook de volle lading over zich heen gekregen Vork
Doe dit niet vlak voor, en zeker niet vlak ná het rijden. Dan koelen de spieren teveel af en daar krijg je blessures van.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:45

Charloepy schreef:
mja, lauw water is het niet echt. Het is stads water, uit de kraan met een tuinslang aangesloten.

Maar goed, het zal niet voor vandaag zijn , ik zag net dat ze een wond heeft op haar voet en ik ga ze nu niet wassen, dat zal pijn gaan doen denk ik.

Juist dan zou ik het doen, dan spuit je de wond schoon.
Het ligt er natuurlijk wel aan of je alleen met water wast of ook met shampoo.
Betadine-shampoo is juist goed voor wondjes ed, met andere shampoo die mogelijk zou kunnen irriteren zou ik de plek van het wondje vermijden (of niet met shampoo wassen).

Wel of geen wintervacht houdt mij niet af van wel of niet paard wassen (wassen helpt ook met het verwijderen van de winterharen als ze in de rui zitten, juist handig dus), de temperatuur wel.
En warmer weer moet je niet op hopen voor je paard, het is nu al warm genoeg en ook met wat kouder weer kun je je paard goed en wel wassen.

Uh, stadswater??? Leidingwater zal je bedoelen. Met (wat) kouder weer zal lauw/warm water misschien wel fijner zijn voor het paard, maar daar moet je dan ook de beschikking over hebben. Heb je dat niet, voldoet koud water ook.
Met dit weer zeker, is ook lekker voor het paard als afkoeling.
En koud afspuiten na het werk wel of niet goed, verschillen de meningen over.
Ik ben van mening dat het niet zoveel kwaad kan.

Als ik mijn paard heb afgespoten na het werk als verkoeling en voor het verwijderen van zweet (wat insecten aantrekt), gooi ik haar daarna de wei in, vaak is het eerste wat ze dan doet rollen.
Geen zweet die de insecten extra aantrekt en een laagje zand als extra bescherming, tegen de insecten en het warme weer.
Was ik haar omdat ze er schoon uit moet zien (bijv voor een wedstrijd) zet ik haar daarna wel op stal (maar alleen omdat anders het werk teniet wordt gedaan Bloos ).

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:28

hey , bedankt, ik heb ze gisteren volledig afgespoten zonder shampoo.
Wij zeggen hier stadswater, maar dat is hetzelfde als leidingwater. Tong uitsteken

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:55

haha ik zou het doen. Er komt weer een hitte golf dusse.. koop een fles paardenshampoo (of babyshampoo werkt net zo goed ruikt alleen lekkerder!!)