) neemt vaak mensen mee enz. Niet dat ik dat echt super erg vind maar het verandert toch wel de hele sfeer. Nou ben ik gisteren met mijn ouders naar een manege geweest want ik wou misschien verhuizn met mijn paard.
Welke stal zouden jullie kiezen ? Ik heb zelf een C pony waar ik recreatief op rijdt maar wil wel graag (onderlinge ) springwedstrijden rijden.
stal 1 ( waar ik nu sta )
Weinig mensen, je kent elkaar dus en de paarden ook, super fijne mensen en er is (was) een super sfeer. Je kan doen en laten wat je wilt. Paarden komen overdag buiten en in de zomer de hele dag buiten. Wordt gemest, gevoerd, binnen en buiten gezet.Afspuitplaats en plek voor je kast (gratis ) te zetten, Ook heb ik mijn kar van mijn shet daar staan. verder super grote wei maar géén bak. Wel in de straat maar die is erg klein en betaal je 5 euro per keer. De dichtsbijzijnde manege is ook een stukje lopen.
We zitten tussen de velden dus uitrijmogelijkheden genoeg.
Hier betaal ik 125 euro p/maand.
stal 2 ( manege )
Veel mensen natuurlijk, dus ook veel mensen die ik niet zal moeten
maar er zijn natuurlijk altijd mensen waar je bevriend mee raakt. De nieuwe manegehuurder is zeker aardig. Paarden gaan overdag naar buiten het hele jaar en worden ook binnen en buiten gezet, gevoerd, en gemest. Een kastje moet je volgens mij wel betalen p/maand 10 euro ofzo. Er is 1 grote binnenbak ( waar ook lessen zijn ) , 1 kleinere binnenbak ( maar nog goed te rijden met 2/3 mensen ). 1 grote buitenbak en 1 kleine losgooi/rijdt bak buiten. stapmolen, afspuitplaats en solarium.
Hier kan ik wel lessen volgen en wedstrijdjes rijden.
Er ligt een bos achter de manege en nog meer uitrijmogelijkheden.
Hier betaal ik 170 euro p/maand.
Nu zit ik te twijfelen. Maar ik kan natuurlijk in de winter wel altijd rijden dan bij de manege.
Wat zouden jullie doen ? En waarom wel/niet.
Je hebt een bak waar je in kan rijden. Ik weet nie hoe vaak je rijd? Maar als je een paar keer per week rijd dat tikt die 5 euro van stal 1 behoorlijk hard aan. Op beide stallen komt de pony buiten dus dat is prima.
Maar ik vond het niet eens echt erg dat ik niet gegaan was ). Dus dan klopt sowieso al iets niet. En het ligt niet eraan dat ik het paarden gedoe zelf niet meer leuk vind want als ik daar ben ben ik het liefste alleen met mijn paard de hele tijd.