simpel of luxe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

simpel of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:14

ik ben wel heel erg benieuwd waar jullie liever voor kiezen en waarom:

een duurdere stal met veel luxe (dan denken aan prijzen tussen de 250 en daarboven)
- een super binnen bak, en super buiten bak, ligt direct aan het bos, incl uitmesten voeren, binnen en buiten
zetten etc.

of

een goedkopere stal met weinig tot geen luxe (en dan te denken aan prijzen onnder de 150)
- een minder goed rijdbare buitenbak, een stukje verder van het bos af (over de drukke weg heen).

edit: ook op de luxere stal is er de GEHELE dag (van vroeg tot laat) weidegang.
Laatst bijgewerkt door loutjuh op 30-06-06 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Re: simpel of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:16

De goedkopere, meestal zijn die kleiner en gezelliger en is er meer mogelijkheid de paarden op het weiland te hebben, wat je op de luxere stallen toch vaak mist. En als je de prijzen omrekend naar per jaar vind ik die goedkopere ook heel wat leuker klinken

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:21

Liever een goedkopere stal. Want als de paarden veel buiten komen, goed te eten krijgen, en een buitenbak is en een beetje een behoorlijke buitenrij omgeving ben ik al tevreden.
Al die luxe dingen als solarium, stapmolen etc. gebruik ik toch niet. En op de meeste luxe stallen komen ze ook maar weinig buiten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:26

heb even ge edit Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:55

ik zou als je het geld ervoor hebt natuurlijk een luxe kiezen.. maar dan moeten de stallen en de gezelligheid daar ook goed zijn.. anders zou ik het persoonlijk niet doen.

Maarja.. niet iedereen is hetzelfde hè..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:40

idd als je het geld ervoor hebt en de dure stal is ook gezellig, dan zou ik daar voor gaan Knipoog een binnenbak is toch wel handig in de winter Tong uitsteken
Maar zonder die luxe red ik me nu ook prima.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:19

de goedkopere. kan je dat geld dat je overhebt sparen voor als je paardje iets nodig heeft en ik rijdt meestal toch buiten dus aan binnenbak heb ik toch niets :p

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:23

Lisa_Melody schreef:
Liever een goedkopere stal. Want als de paarden veel buiten komen, goed te eten krijgen, en een buitenbak is en een beetje een behoorlijke buitenrij omgeving ben ik al tevreden.
Al die luxe dingen als solarium, stapmolen etc. gebruik ik toch niet.

Als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de goedkopere gaan, want ik gebruik ook de stapmolen niet e.d. Maar alleen als daar mijn paard ook daadwerkelijk goed verzorgt wordt natuurlijk! Anders geef ik er liever wat meer geld voor uit. Haha! Maar mijn ervaring is dat de goedkopere gezelliger zijn, niet zo van "kijk mij". Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:46

Ik heb voor de goedkopere stal gekozen Lachen
Eerst stond ik op een best luxe stal, maar ik wil dat mijn paard dag en nacht kan rondlopen, dus ik heb nu een uitloopstal, ideaal!
Het maakt mij niet veel uit dat ik nu elke dag moet voeren, een kleine bak heb, en af en toe met water moet slepen.. Mijn paard is er blij mee en daar gaat het mij om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:52

ik wil graag zelf mijn paard voeren en uitmesten zodat ik het gelijk merk wanneer er iets mis is en ik zelf bepaal hoeveel en wat ze krijgt... ik zou dus voor de goedkopere gaan..

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:53

Zeker weten de luxe stal.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:58

ik denk dat ik ook voor de goedkopere zal gaan,, een binnenbak. tja handig ,, maar als je een buitenbak heb, red ik me ook hardstikke goed mee hoor. en een solarium?,, dan zet ik me paard wel ff op stal.. dan droogt ze ook.,.
mare ik zal toch niet voor de dure luxe gaan..

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:00

Ik zou ook de luxere stal doen. Binnen en buitenbak is heel handig en heel overdag buiten lopen is ook goed.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:00

Ik heb ook gekozen voor de luxe stal, en daar ben ik erg blij om. Alles is zo netjes geregeld, ik hoef me niet schuldig te voelen als ik moet werken omdat hij toch hele dagen buiten staat, en zijn stal wordt gedaan. Ik ben zo in het bos en de bakken zijn geweldig. Vervelende mensen heb je overal wel, maar bij ons is het echt ontzettend gezellig. Iedereen helpt elkaar, samen op concours en met zn allen het bos in Lachen

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:05

ik heb goedkope luxe Haha! ik sta op een stal en betaal 140€. de paarden staan van 10.00 's morgens tot 18.00 's avonds lekker op de wei. we hebben een 20 x 40 buitenrijbaan, een springtuin van ong. 70 x 70 met hindernismateriaal, en we hebben een renbaan van 650 meter lang. ook hebben we een wasplaats en de binnenbak wordt gerealiseerd Haha!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:56

De goedkopere stal. Als er gewoon een bruikbare buitenbak, goede stal en weidegang bijzit vind ik het wel goed. Heb je ook nog geld voor andere dingen.

Maar als je het geld er voor hebt dan zou ik gewoon voor de luxe gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:26

De luxe stal, ik kan echt niet zonder solarium en goede trainingsmogelijkheden. Die goedkopere komt dus niet eens in aanmerking.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:23

De luxe stal

Ik heb nu ook een grote goede binnen en buitenbak, leuke uitrijmogelijkheden, veel weiland waar ze zomers dag en nacht in mogen en voor in de winter paddock's...
Ook zijn er 2 spuitplaatsen en mogelijkheid tot gebruik van een solarium.

Wel moeten we zelf uitmesten, maar voeren en paarden naar buiten dat word gedaan. Dus ik ben zo tevreden hoor Haha!

Ik wil niet op een stal staan met een slechte bak, is niet goed voor mijn pony zijn benen en ik wil graag fijn kunnen rijden/trainen.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:56

en over welke prijzen praten jullie als je het over een luxe stal hebt?!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:04

Als ik het geld had zou ik voor de luxe kiezen, en anders voor de goedkopere.
Op een dure stal kan het denk ik ook wel gezellig zijn, alleen je hebt dat wel wat meer 'kaklui' met 'kakpaarden' Tong uitsteken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:21

loutjuh schreef:

Ik betaal tussen de 180 en de 200 euro per maand. Ligt eraan hoeveel stro/zaagsel en bix ik verbruik Lachen
Bij ons staat vanalles, dressuurruiters, recreatieruiters en westernruiters...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:47

ik heb mijn paard thuis staan maar als ik moest kiezen tussen deze beide zou ik de luxe kiezen als ik het zou kunnen betalen uiteraard

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:58

loutjuh schreef:

Mijn huidige stal is 320 Euro in de maand all in.
Daarvoor heb ik mijn stal ( Clown ), paard staat op stro (krullen is iets duurder) en staat echt tot zijn knieen in het stro en altijd schoon, 2x daags voeren (basis- of sport), 1x daags wortelen, 1x per week slobber, wordt dagelijks buiten gezet en binnengehaald naar keuze paddock of wei en alleen of samen, onbeperkt ruwvoer (indien gewenst ook op paddock bijgevoerd), dekens gewisseld en beschermers omgedaan, een binnenbak 20 x 40, drie buitenbakken 20 x 60 waarvan 1 wedstrijdring en de andere all weatherbodems met gewone omheining en licht, longeercirkel, trainingsmolen, solarium (zonder muntsysteem), spuitplaatsen, kantine en terras met gratis thee en koffie en de rest voor een redelijk prijsje. Alles is verder te vragen en te regelen en ik kan me niet indenken wat ik verder nog te wensen heb op stal. Er zijn overigens ongeveer 20 pensionboxen dus je hoeft nooit te wachten om te kunnen rijden of longeren of los te gooien want er zijn meer facaliteiten dan klanten Knipoog . Echt een heerlijke stal en zijn geld meer dan waard!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:29

Vind het wel belangrijk dat er een goeie rijbak is om in te rijden!

Mijn paard staat op een mange waar we 2 binnenbakken , grote buitenbak, stapmolen, padock , wasplaats , mooie boksen en weidegang hebben.

Opzich best luxe dus!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:45

ja een goede rijbak is erg belangrijk
ik rijd het liefst buiten dus een binnenbak is voor mij niet heel erg belangrijk