Het probleem is dat ze niet bang is voor de stroom.
Als ze ertegenaan staat, trilt ze met haar lichaam, maar deinst er niet voor terug.
Als ze er met haar neus tegenaan komt, dan gaat ze een paar passen terug, maar dat zorgt er niet voor dat het vele leuker buiten de wei is dan erin..
Als ik er hooi in gooi, is ze daar even mee bezig, maar niet lang.
Een skippybal, vind ze ookniet interessant meer na 5 minuten.
Ze staat met 5 andere merries, of met 2 andere merries en mijn shetje, maar dat weerhoud haar nergens van om uit te breken.
Een hoger of een lager draadje heeft dus ook geen effect, omdat de stroom haar niet interesseerd.
Ik heb op een andere wei gestaan, vorig jaar, die had hele hoge stroom, nog 1 hoger en die is voor olifanten, en ik weet hoe het voelt, ik heb het zelf nl ook wel eens aangeraakt, maar daar word je niet blij van.
Nee het is gewoon stroom in het stopcontact zeg maar, dus geen kastje of paddestoel, er staat constant stroom op.
Ik ben bang aan de antworoden te zien, dat er niet echt een mogelijkheid is om haar in de wei te krijgen, althans in de wei te houden..
Ik heb gevraagd of ze overdag een paar uur in de overdekte paddock kan, een longeerbak, daar staat een hek, daar blijft ze wel staan, maar daar heeft ze geen gras, maar alleen wat hooi, en daar kan ze niet lekke rin de buitenlucht staat, het is een grote schuur, met een stuk afgezet, met aan 1 kant een buiten zeg maar..