Help! Paard eet zand!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Help! Paard eet zand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:36

Hoi,

Hier zijn vast al meer topics over maar ik kan ze niet meer vinden nu de zoekfunctie is uitschakeld. (hoe irritant....!)

Maar goed , aangezien mijn paard maar een paar uurtjes per dag op de wei kan wil ik haar nog wel eens lekker in de paddock zetten. Alleen moet ik er dan als een politie agentje bij blijven staan want mevrouw eet zand! Echt haar tanden erin!!!

Hebben jullie ook zo'n paard wat ook zand eet en wat doen jullie om ze toch buiten te kunnen laten?

Ik ben benieuwd!

Lise81

Re: Help! Paard eet zand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:38

Goede liksteen of musli met extra vit./mineralen en als ze het al erg lang doet misschien een kuurtje sand-free.

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:07

Het zou dus een tekort aan mineralen kunnen zijn?

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:51

kinky01 schreef:
Het zou dus een tekort aan mineralen kunnen zijn?

Mijn paard deed dit ook, terwijl hij een liksteen, extra muesli en voldoende hooi etc..kreeg. Onderzoek bij DA wees niets uit......geen tekorten....

Ik heb nu zo'n soort muilkorfje gekocht en ik kan hem nu met een gerust hard in de bak laten staan....
Ideetje misschien? Verkopen ze bij de Divoza.nl en vast nog wel in meer ruitersportzaken

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:43

Ik zou eerst eens extra mineralen etc gaan voeren, wijst vaak op een tekort. Als dit niet werkt moet je mss zoals Hippotha al zei eens naar een korfje gaan kijken. Want het is natuurlijk hardstikke ongezond. Kijk anders even op www.paardendrogist.nl daar hebben ze middeltjes voor alles Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:13

Hier noemen wij dat altijd 'miersig', kan betekenen op mineralen tekort. Ik heb zelf daarom altijd een liksteen hangen.

Mijn da raadde me ook nog aan om een aantal keer per jaar een kuur Sandclear te voeren om het zand af te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:48

Kan idd een mineralentekort zijn.
Zorg voor een mineralliksteen zodat je paard zelf zijn vitaminenhuishouding kan regelen en voer evt. aanvullende supplementen/kruiden bij. Ook zeewier kan eens goed helpen Lachen .

Echte zandeters hebben de gewoonte en zullen niet gauw stoppen, in ieder geval doe je er dan goed aan eens een kuurtje psylliumzaad te geven.