schuilstal, wat mag wel en wat niet zonder bouwvergunning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

schuilstal, wat mag wel en wat niet zonder bouwvergunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:43

Hoi
zoals de titel al zegt:
Ik wil in weiland graag 2 nieuwe schuilstallen plaatsen, maar wat mag nu wel en niet met bouwvergunning. Is dat overal gelijk of verschilt dat per gemeente. Planning was om met schuttingen te maken, 2 schutingen breed en dan aan zijkanten ook steeds 2 schuttingen ( in total 6 per stal) en 1 aan helemaal open. heb je dus 3.60 bij 3.60, mag dat zonder vergunning?
En als ik anders van zeil maak? Wat je op kan rollen als niet nodig is of zo?

Jol1

Re: schuilstal, wat mag wel en wat niet zonder bouwvergunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:11

Volgens mij heb je altijd een vergunning nodig. Maar als je niet teveel uitgeeft, zou je het alvast neer kunnen zetten en het zo kunnen gokken. Misschien hoor je er nooit wat van. (Heeft onze buurman ook gedaan en die heeft nog wel zo'n containerstal neergezet) Als je geen lastige buren hebt, zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen. Als je echt duizenden euro's gaat uitgeven, dan zou ik het risico niet nemen. In het ergste geval kun je altijd nog een oude trailer neerzetten (en de wielen dan ingraven).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:11

zou je even de APV van je gemeente op moeten vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:33

Jol. Een container is verplaatsbaardus dat mag toch gewoon? Ik heb er ook aangedacht om die te halen, maar moet ik er al 2 hebben en die dingen zijn duur!!!!
Voor schuttingen in een L neerzetten heb je geloof ik geen vergunning nodig, naar met 3 zijden wel?? Ik ga anders eens langs de gemeente en anders gek ik het erop, Buren hebben zelf paarden dus daar krijg ik geen problemen mee, andere hoek is speeltuin waar ik werk, ook geen problemen mee. ben alleen bang omdat je vanuit een zandpaadje waar tractors rijden het wel te zien is wara ze staan. De schuilstal die ik nu heb moet weg, en die is fijn in een hoek geplaats tegen een schuur aan met struiken eromheen. Zelfs vanuit d elucht lijkt net od dat bij de schuur hoort. Eigenaar van wei wil die afbreken omdat hij d eruimte nodig heeft. Bijan de zelfde plaats uitoeken is geen optie, aan andere kant van wei staat al een schuur en dara moet ik het nu maar me edoen, maar die is fijn voor stro en hooioppslag ( de mijne naast stal moet ook weg). Wilde daarom al bij die schuur nieuwe schuilstallen neerzetten. wat makkelijker met voeren ed

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:34

in bepaalde gemeenten mag je dus echt geen container neerzetten!
een vriend van ons kreeg een brief deze week dat die van hem in zijn wei zo snel mogelijk verwijderd moeten worden!
Even de APV opvragen, zonder dat ding kan je niets.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:04

Dat je voor een container geen vergunning nodig hebt, is een fabeltje hoor! Ik zou daar niet veel in investeren zonder een vergunning. De kans is heel groot dat je hem als nog weg moet halen. (zeker als er buren gaan klagen)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:06

ok, dan had ik dat verkeerd begrepen, dacht omdat zoiets verwijderbaar is dat dat gewoon mocht. ga langs de gemeente denk ik mporgen, weet ik wat bij ons wel en niet mag. Hoop van wel, moet toch nieuwe stal hebben, 4 palen en afdak mag wel, nu vragen wat nog meer mag. Snders plaats ik gewoon, zie wel hoelang het duurt dat hij wegmoet ( als uberhaubt al iets van zeggen) Buren klagen niet, zijn er 2 waarvan 1 goede kennis met ook paarden en een speeltuin waar ik werk.
Als ik weet wat wel en niet mag laat ik het jullie weten

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:29

Bij ons mag een container ook niet, helaas een schutting ook niet, helemaal niks mag Boos!

Als er al een schuur staat, kan je misschien een verzoek indienen voor vergroting van de bestaande schuur. Moet hij er natuurlijk niet ook illegaal staan, straks zeggen ze nog dat die ook weg moet....

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:22

Vaak is het zo dat je zonder vergunning gewoon geen bouwwerk neer mag zetten in een land. Je hebt vaak geen vergunning nodig als het bouwwerk verrijdbaar/verplaatsbaar is. Je kunt hierbij denken aan een constructie op wielen, maar voor de zekerheid zou ik het maar navragen bij de gemeente. Succes ermee.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:52

ik heb toevallig hier de gemeente over gebeld vorige week.
je mag niks neerzetten. ook niet als het verplaatsbaar is.
dus geen container, geen trailer e.d.
er mag hooguit iets staan maar dat mag dan echt maar voor 1 dag en zelfs dat liever niet.
niks erop mogen zetten betekend dus ook echt, niks er op mogen zetten.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:24

Het ligt er ook nog vaak aan wat voor bestemming het land heeft, alleen agrarisch of bv agrarische natuurgrond en ga zo maar door.

Wij hebben evengoed wel een trailer en m'n ponywagens op het land staan, mag eigenlijk ook niet maar ik heb nog niemand er over gehoord. Trailer kan desnoods zo nu en dan op een andere plek neergezet worden voor het idee. Het is nu een puinhoop om te zien, overal staat wat als ik nou een schuurtje neer mocht zetten had het er netter uitgezien dan nu.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:22

OF je een bouwvergunning moet aanvragen kun je nagaan op www.vrom.nl dat is de site van het ministerie en je kunt dat nagaan of je een bouwvergunning moet aanvragen of niet.
Maar als je al een bouwvergunning aanvraagt betekent dit niet automatisch dat die verleend moet worden. Dit is weer afhankelijk van de bestemming die op het perceel ligt.
En voor de juiste infomatie kun je toch altijd even het beste contact opnemen met je gemeente. Dit kunnen jou direct vertellen hoe en wat je rekening mee dient te houden.